شکایتای مشتریان می تونه کسب وکار شما رو به گل بنشاند!

 

 

شکایتای مشتریان

مشتریان معمولاً از اینکه مستقیماً شکایت کنن و اعتراض خود رو رو سازند احساس راحتی ندارن. اگه مشتری از کسب وکار شما ناراضی باشه همیشه پیش بقیه -همکلاسان، خونواده، دوستان و رقبای کسب وکار شما- گله و شکایت می کنن. همه اینا قبل از اینه که به خود شما بگن.

درک رفتار اعتراضیِ مشتری، اینکه به چه دلیل و چیجوری اعتراض می کنن، می تونه به شما در کاهش دیدگاه های منفیِ راجبه کسب وکارتان کمک کنه.

 

آمار اعتراضای مشتریان

تحقیقات بازار به ما میگه که واسه هر اعتراض مشتری که کسب وکار دریافت می کنه مشتریانِ خیلی بیش تری اعتراضای معتبری دارن که نمی خوان با گفتنِ اونا شما رو اذیت کنن. همینطور تحقیقات نشون میده که مشتریان ناراضی بیش تر حاضرن درباره تجربه شون به مردم بگن تا مشتریان راضی!

واسه مشتری خیلی ساده تره که به شما فیدبک مستقیم درباره تجربه شون ارائه دهند -نسبت به دوستان شما- تا فرصت بهبودی رو به شما هدیه دهند.

 

شکایات با استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به مشتریان ناراضی این اجازه رو میده که به مخاطبان آنلاین خیلی گسترده برسن. وب سایتا، وبلاگا، گفتگوهای وب سایتا واسه شکایات کسب وکار وقف شدن و جزو محبوب ترین وسیله واسه مشتریان ناراضی به حساب میاد.

شاید در سیاستای مدیریت اعتراضات، بازبینی سایت رو مورد توجه بذارین -خصوصاً اگه بخشی از جنبه های کسب وکارتان رو بصورت آنلاین مدیریت می کنین- پس می تونین چیزایی رو که مشتریان راجبه شما می گن رو پیگیری کنین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   فواید سوال پرسیدن چیه؟

 

دوری از شکایات مشتریان

درک حقوق و مسئولیتای مشتریان، -شامل سیاستای ضمانت، وارانتی و پس پرداخت- می تونه به شما در دوری و دوری از شکایات مشتریان کمک کنه.

یکی از راه های دیگه واسه دوری از شکایات، تمرین کردنِ ارائه خدمات و سرویس دهی خوبه. از رابطه ساده مشتری تا حل کردن اختلافات!

در ادامه مطلب، به نحوه ی پیشرفت سیاستای مدیریت شکایات مشتریان می پردازیم.

 

 

[تعداد: ۵    میانگین: ۴/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید