شکست کسب وکار به عوامل زیادی بستگی داره اما در این پست، به اهمیت تکنولوژی و سیستمای جدید می پردازیم.

 

 

شکست کسب وکار

 

بدون ترس، روی تکنولوژی قدیم وفادار نمونید. به آغوش گرفتن تکنولوژی جدید می تونه مخاطبان شما رو گسترش داده و اعتبار محکمی رو با مشتریان ایجاد کنه.

با اینکه مشکلات زیادی هر روز با کارآفرینان و صاحبان کسب وکار گل آویزه اما واسه شما باحال نیس اگه بدونین که بازم بعضی از صاحبان کسب وکار تمایلی به استفاده از تکنولوژی جدید ندارن؟!

این روش به نوآوری اجازه میده تا کسب وکار خیلی به تکنولوژی قدیم تکیه کنه که در آخر، بهره وری رو کم می کنه. در عین حال، تعمیر کردن تکنولوژیای قدیمی به همون میزان جدید اون، هزینه برتر هم هست! جدا از اینکه اینا، کامپیوترها، ماشینا، لوازم و بقیه نرم افزارها بیشتر کندتر بوده و از قدرت کم تری -نسبت به تکنولوژیای جدید- برخورداره.

همراه نبودن با آخرین و جدیدترین تکنولوژیا می تونه در چشم اندازه های کسب وکارتان از حولوحوش جور واجور اثر گذاشته و باعث شکست کسب وکار شه:

  • تهدید به از دست دادن اعتبارتان در جلوی چشمون مشتریان
  • از دست دادن بهترین فرصتا واسه کسب وکارتان
  • نبود خلاقیت کافی بخاطر سیستمای به درد نخور فعلی
  • نرسیدن به همه پتانسیلایی که در شما هست
  • توجه و تبلیغات منفی در رسانه های آنلاین

 

آسیب به اعتبارتان

اصلاً زمانی زیادی لازم نیس تا به کسب وکارتان آسیب بزنین! مثلا، تصور کنین که محصولی جدیدی دارین که در حال راه اندازی شدنه. اگه اطلاعات کافی درباره اون روی سایت قرار ندین مشتریان شما احساس می کنن که کیفیت خیلی پایینی داره.

بخاطر بسپارین که مشتریان جوری صبور نیستن که بخوان محصول رو خریده و اونو تست کنن. تحقیقات هم نشون میدن که بیشتر مردم قبل از خرید کالا، در اینترنت درباره اون و جزئیات بیش تر جستجو می کنن. خیلی از کسب وکارها هم اصلاً سایت شون رو بطور منظم بروزرسانی نمی کنن که این مورد هم باعث سوءتفاهمات زیادی با مشتریان می شه.

 

فرصتای از دست رفته بخاطر تکنولوژی قدیم

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تا دو هفته آینده، شرایط واسه فعالین اقتصادی بهتر از قبل می شه!

اینترنت نحوه ی خرید چیزها رو تغییر داده. رسانه های اجتماعی و بقیه پلت فرمای ارتباطی یعنی پیشرفت اطلاعات با سرعت زیاد! از این پلت فرما واسه رسیدن به مخاطبان بیش تر استفاده کنین. با وابستگی به تبلیغات در روزنامهای قدیمی و بقیه وسایل عمومی هیچوقت نمی تونین به مخاطبان بالقوه ی خود برسین. که در آخر همه اینا، می تونین فرصتای بسیاری رو از دست بدین که مانع از رشد کسب وکارتان می شه.

کاهش خلاقیت بخاطر تکنولوژی قدیم

متعجب میشید اگه بدونین که تکنولوژی قدیم چقدر روی بهره وری و خلاقیت تون تاثیر میذاره. کارکنان شما زمان بیش تری رو روی متدهای قدیمی -بیشتر از آن چیزی که نیازه- می گذرونن. مثلاً سیستمای قدیمی می تونن آسیب پذیرتر بوده و موردحمله ی هک قرار بگیرن و یا کارکنان بیش تر از مشکلات سرعت رنج می برن.

 

نرسیدن به مخاطبان کافی

وقتی سایت تون واسه موتورهای جستجو بهینه سازی نشه، –طبق تحقیقات گذشته- این فرصت رو که به مخاطبان بیش تری برسین از کفتون میره. همینطور بسیار لازمه که از جدیدترین پلت فرمای اجتماعی واسه ایجاد رابطه با کارکنان و مشتریان استفاده کنین تا در آخر به تبادل اطلاعات سریع تر برسین.

 

تبلیغات منفی در رسانه های آنلاین

وقتی شما به آخرین و جدیدترین تکنولوژیا دسترسی نداشته باشین، کامنتا و نظرات منفی منتقدان رو درباره کسب وکارتان روی شبکه اجتماعی دعوت می کنین. مثلا، تصور کنین که شما هنوزم واسه مشتریان تون دستورالعملای چاپی جفت و جور می کنین تا دستورالعملای آنلاین واسه خدمات. بعضی از کاربران ممکنه در اشتراک گذاریای اجتماعی تون این مسئله رو قید کنن. دقت کنین که مشتریان شاید بخاطر همکاری با کسب و کارای از مد افتاده و قدیمی احساس خجالت کنن.

پس هر چی زودتر، واسه جلوگیری از شکست کسب وکار که -بخش بزرگی از آن به استفاده از تکنولوژیای جدید ربط داره- به بروزرسانی و بهبود بخشیدن اونا بدین.

 

مطلب پیشنهادی: چیجوری توجه بقیه رسانه ها رو به کسب وکارمان جلب کنیم؟

 

[تعداد: ۳    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید