سیمون سینک

سیمون سینک وصحبتای اون درباره جوونا

هر نسلی درباره نسل جوونی که بعد از اونا میاد گله و شکایتایی داره. خیلی از این شکایتا قرن هاست که تکرار شدن مثل همینکه می گیم: “جوونا هدف ندارن!” تنبلی، ناشکیبایی و بسیاری دیگه رو میشه در طول سالها دید. در عین حال این عبارات درزمان هزاره با شدت و هیجان اضافی هم بارها بیان شده.

به عنوان یک رهبر اعتراف می کنم که درباره جوونا این نسل هزاره اشتباه کردم!

همین موضوع دلیل اشتیاق من به مصاحبه با متخصص زمینه رهبری سیمون سینک واسه ویدیوی یوتیوب من به نام Inside Quest بوده. بینش سیمون درباره رهبری یک تیم واسه هرکسی که رهبری تیمی رو به عهده داره خوبه و من هم به ویژه جذب سبک مدیریتی اون به نام “Leaders Eat Last” شده ام. با وجود این شیفتگی من بازم از طرف اون غافلگیر شدم وقتی این ویدیو بصورت ویروسی بیشتر از صد میلیون بازدید به خود گرفت.
در این مصاحبه سیمون و من در مورد چیزی که اون ” سوال هزاره” -هزاره اشاره به جوونا نسل هزاره داره- می نامد صحبت می کنیم و بررسی می کنیم که مدیران چیجوری می تونن فضایی بسازن تا اونا شکوفا شن. در کل، با مخاطبان جوون و هم مخاطبان نسل قبلی فضایی هیجان انگیز ایجاد شده بود. همه عاشق کلمات سیمون شده بودن، کلماتی که با بینش اون درباره روشای هدف دار والدین در مورد فرزندان می پرداخت و هم اینکه تکنولوژی که این دو با همدیگه فضایی پر از نارضایتی رو بوجود آورده ان که در آخر باعث افزایش افسردگی و میزان خودکشی در بین نسل جدید شده.
طبق تز سیمون سینک  نسل هزاره بدون اینکه مقصر باشه طوری تربیت شدن که توقع دارن سریع به خواسته هاشون برسن در حالیکه ما در جهانی زندگی می کنیم که نیاز به صبوری و همت همراه با هم داره. می دونم که در مورد من هم همینطوره. من با نسل جدید هم به عنوان کارآفرین و هم مربی کار کردم، الگویی که در بیشتر موارد متوجه اون شده ام تمایل اونا به سریع “پولدار” شدنه. من عبارت ثروت رو داخل گیومه گذاشته ام چون موضوع پول نیس! همونطور که سیمون در مصاحبه اش عنوان کرد تمایل این نسل به تاثیر گذاری “بدون تلاش واسه اون” است. بعضی وقتا حتی بدتر از آن! اصلا تشخیص نمی دن که باید واسه اون تلاش کنن.
این بخشی از الگوییه که بیش تر از هر چیزی نگران کننده س. در دوره زمانی حال که جامعه بسیار فعاله و کسب معروفیت و اهمیت از روش رسانه های اجتماعی اتفاق میفته، تمرکز از ارتقای مهارت در سطح جهانی به طرف ارتقای اعداد و تعداد در سطح جهانیه. و چون این نسل با تمایل سریع به خواستها و جواب سریع به همه نیازهاشون بزرگ شدن در حالیکه همیشه با رسانه های اجتماعی در رابطه هستن اصلا حتی تشخیص نمی دن که در گذشته ملاک ساده گرفتن چیزها این بود که واقعا در اون زمینه خوب و توانا بوده باشین و واسه اون می باید صبور و شکیبا هم می بودین.
در این مصاحبه روشنه که سیمون در نسل جدید این هزاره زیبایی و قابلیتایی دیده که پیش از آن در نسلای گذشته نبوده و مستقیما قصد شکوفایی این قابلیتا رو با مطرح کردن اون در ویدیوی خود داره. من هم می دونم تموم روشای هدف دار اون رو در مورد کارمندانم از لحظه ای که اون درباره اون صحبت کرده استفاده کردم. اگه تا بحال اونو تماشا نکردین پیشنهاد میکنم این ویدئو رو ببینین و به تموم اونایی که با این نسل کار می کنن و یا اونا رو می شناسن و یا به اونا عشق می ورزند پیشنهاد کنین. به نظر من صحبتای سیمون سینک نه تنها به مردم کمک می کنه تا نسل جدید رو بفهمن بلکه به نسل جدید هم کمک می کنه تا خودشون رو بشناسن. هم اینکه این صحبتا کمک می کنه تا پلی بین دو بخشی ساخته شه که مدتای خیلی از هم جدا بودن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تصمیم‌ گیری مدیر کار و کاسبی و چگونگی در پیش گرفتن یک تصمیم فعال

 

نویسنده:  Tom Bilyo

 

[تعداد: ۷    میانگین: ۴/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید