طراحی لوگوی قوی

طراحی لوگوی قوی واسه کسب و کارای کوچیک می تونه خیلی اثر داشته باشه. شک نداشته باشینً سخنانی درباره “چگونگی کسب یک شانس، واسه ایجاد اولین احساس خوب” شنیدین.
واسه کسب و کارای کوچیک، برندینگ نقش این فرصت رو اجرا می کنه که اکثرشون اونو خیلی راحت از دست میدن.
به نظر من، ۹۵ درصد از کسب و کارای کوچیک، لوگوی بسیار ضعیفی دارن. یعنی یا لوگو خنثیه یا نوید برند منفی رو میده!
اگه کار و کاسبی شما بخشی بزرگی از قدرت برند رو دربرگرفته باشه خبر بسیار خوبی ست! این یعنی شما از قبل حرکت کردن رو شروع کردین!
یک برند قوی، واسه مشتریانی که هیچ شناخت و تجربه ای از شرکت نداشتن این باور رو القا می کنه که بهترین کالا/خدمات رو عرضه می کنه.
اینو هم از یاد نبرین که بدون یک برند قوی، شما هیچوقت شانسی واسه بهبود بخشیدن کیفیت تون واسه مشتری دارین!
اگه برند شما، بیان کننده سخت کوشی و خدمات عالی شما نباشه بدون شک، مشتری از حریف شما خرید می کنن.

 

 

به برندتون همونقدر توجه کنین که سزاوار اینه
یعنی لوگویی که شما واسه نشون دادن کار و کاسبی تون از آن استفاده می کنین نباید کم ارزش باشه! چون که اون به تنهایی، سراسر کار و کاسبی شما رو به نمایش میذاره.
بله، شروع و رشد یک کار و کاسبی، تجربه سختی ست که لازمه رسیدگی زیاد و استفاده ی دقیق از منابع ارزشمنده!
اما وقتی که واسه سرمایه گذاری زمان، انرژی و … تصمیم گیری می کنین به یاد داشته باشین که در بازار امروز، نمی تونین برندینگ خود رو در کوتاه مدت تغییر بدین!
واسه ساختن یک برند با زیرساخت بسیار قوی ۵ نکته ای که در ادامه بررسی می شه رو بخونین:


 

۱- عمومی نباشین!
قبل از هر چیزی مطمئن شید که لوگوی تون ً روشن بوده و به زبون ساده قابل بازگوئی باشه. چون برند شما قدمتی نداره که بشه ادعا کرد همه مردم با اون آشنا هستن!
بر خلاف شرکتای بزرگ، شما بودجه تبلیغاتی خیلی زیادی ندارین تا بتونین مردم رو از ذات کار و کاسبی خود آگاه کنین!
لوگوی شما باید معنی فعالیتا و حتی ذات خود شما رو به مخاطب منتقل کنه. همینطور؛ احساس خوب و مثبت از برند تو ذهن مخاطب نقش مهمی داره.

به همین دلیله که لوگوی یک کار و کاسبی کوچیک با لوگوی یک شرکت بزرگ فرق داره!
چون شرکتا می تونن پول کافی واسه اطمینان از کیفیت لوگو (نماد و نشونه های اون) رو به بازاریابان پرداخت کنه.

قابل توجه کسب و کارای کوچیک که توانایی مالی خوبی واسه این جور فعالیتها ندارن: هر ابرازی از طرف شما مهم زیادیه. شما باید به سرعت با مخاطبانتون رابطه برقرار کنین و با هم به اونا چیز متفاوتی از فضای رقابت بدین تا اونا رو عاشق خودتون کنین.

 

۲- از تایپوگرافی استفاده کنین تا نشون بدین که کارتون نماد چیه!

برندهای درصد خیلی از کسب و کارای کوچیک، طبق دو عنصر ساده ساخته شدن:

معیارهای تایپوگرافی و گرافیکی (نماد). فاکتورهای اصلی در ساختار و طراحی بیشتر لوگوها همین موارد هستن.

در کنار ملاک گرافیکی یا نماد، استفاده شدن از تایپوگرافی در طراحی برند شما یک انتخاب بسیار لازم ست که طراح واسه به نمایش گذاشتن برند کار و کاسبی کوچیک شما به کار می بنده.
به یاد داشته باشین که تایپوگرافی بیشتر از برند شما قادر به ایجاد ارتباطه! حالا میخواد برند شما تازه نفس و آینده دار باشه یا شناخته شده و قدیمی! طبیعتاً تایپوگرافی شمام باید با بقیه موارد در هماهنگی و تعادل باشه تا میزان بهره وری از “اولین احساس مخاطب” رو زیاد کنه.

۳- رنگا رو عاقلانه انتخاب کنین
بعضی شرکتا از رنگای بسیار عادی که در صنعتشان مرسومه استفاده می کنن. مثلا: شرکتای سیستم گرمایشی و تهویه هوا که بیشتر از رنگ قرمز و آبی واسه نام تجاری شون استفاده می کنن.
اما به هنگام انتخاب رنگای سازمان تون تلاش کنین تا بیرون از چارچوب فکر کنین! با دقت به رقیباتون نگاه کنین.
بعد رنگ خاص غیر مشابهی رو انتخاب کنین که با بقیه برندها اشتباه گرفته نشه. دوبارهً کمی درباره اش فکر کنین..

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تاثیرات رسانه روی افکار آدم چیه؟

۴- در نظر داشته باشین که لوگوی شما چیجوری استفاده می شه
در هر زمان ممکن، استفاده از لوگویی که به توضیحات زیادی لازم داره دوری کنین. اگه کار و کاسبی کوچکتون متکی به رسانه های خارجی مثل تابلو یا رسانه س، استفاده از یک آیکون خاطره برانگیز خیلی با اهمیته. این آیکون، به شکل خیلی سریع و مؤثری می تونه بیننده رو به پیام اصلی برسونه.

یه چیز بسیار لازم اینه که درباره تصویر بزرگ فکر کنین! لوگوی شما در اجراهای جور واجور، برند رو چیجوری به نمایش می ذاره؟ در یکی از فرمتا بسیار پیشرفت کرده و در دیگری ضعیفه؟ فضاهایی که لوگوی شما نیاز به فعالیت در اونجا رو داره در همون کانالای بازاریابی که در آینده استفاده می کنین قرار دارن؟

این پروژه های آینده رو درنظر بگیرین قبل اینکه طراحی لوگوی خود رو پایانی کنین..

کارت ویزیت: لوگوی شما روی کارت چیجوری هستش؟ درباره اش فکر کنین. در مورد ویژگیای جور واجور اونم فکر کنین. مثلاً: کارت ویزیت شما دو طرفه هستش؟ شکل اون چیجوریه؟ و …

علامت: در تناسب داشتن، برابر بودن و اصلاح لوگوی خود اصرار کنین تا از تموم فضاهای موجود به بهترین روش استفاده شه.

وسیله: مطمئن شید که وسیله شما طراحی شدن تا در کنار شما وایس تاده، دووم آورده و جلو رانن‍! نه اینکه فقط به وسیله بقیه موردقبول واقع شن.

یونیفورم: کارکنان شما، مأموران رسمی برند شمان. از پوشش منظم ی اونا مطمئن شید. (دقت کنین که با رنگهای برند اتحاد داشته باشن)

طراحی وب: سایت شما باید برندینگ خود رو در طراحی و معماری خود داشته باشه. تعهد و قول برندتون هم باید ً برجسته بوده و روشن باشه.

رسانه های اجتماعی: لوگوی خود رو در صفحات شخصی تون تغییر بدین و از کانالای رسانه های اجتماعی واسه اعلام کردن دیدگاه جدید خود استفاده کنین.

 

۵- افراد حرفه ای رو استخدام کنین

حالا دیگه به همراه خیلی از موفقیتای خود، بر نحوه ی کارکرد خوب برندینگ تسلط دارین. هنوزم خیلی از کسب و کارا، به دنبال یک آپشن (حتی پرخرج تر) می گردن؛ چون بازم به ارزش یک برند خوب و اثرات اون بر شانس موفقیت شون پی نبرده ان!!

از مهم ترین بخشای یک برند؛ مکالمه ی باز بین استراتژیستِ برند و مشتری ست!! حالا شرکتی رو تصور کنین که در اون، شما (به عنوان مشتری) قادر هستید با پیشرفت دهنده ی برند بطور مستقیم صحبت کنین.. به طور مستقیم در مورد پیشرفت نام تجاری تون صحبت کنین و مطمئن شید که تموم طرحا و تصاویر ساخته شده ابتکار هستن و از تصاویر عادی ایجاد نشده ان.


 

پایه اصلی رو بنیان نهید

با وجود خیلی از کسب و کارای کوچیک که از ضعف برند رنج می برن، شما همیشه شانس اینو دارین که خاص و بی همتا باشین، بمونین و موفق شید!

یک نگاه به لوگوی تون، باید یک انتظارات منطقی از تجربیات خوب جفت و جور کنه. لوگوی شما؛ قلب برند شماس و همه مراحل رو واسه پیامای هدف دار شما تنظیم می کنه.

اگه قادر به ساختن لوگویی شدید که یک بنیان قوی واسه برندتون ساخت، بدونین که قادر هستید کار و کاسبی خود رو هم قدرت واقعیش کنین.

 

نویسنده: Dan Antonelly

[تعداد: ۴    میانگین: ۴/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید