طرح سازمانا چیجوری تهیه و تولید می شه؟ طرح سازمانای غیردولتی چیجوری پیش میره؟ این مقاله رو با جواب به این سوالات همراه باشین.

 

 

طرح سازمانای کار و کاسبی غیردولتی

 

شروع و اجرای پروژه سازمانای غیر دولتی یک تجربه هیجان انگیزه. اما به برنامه ریزی هوشمندانه ای واسه موفقیت لازم داره. خیلی از کارای سازمانای غیر دولتی با شرکتای سنتی تداخل دارن، مثل یک طرح کار و کاسبی خوب! طی روند شروع کارای غیر دولتی میفهمید که بدون برنامه ریزی یا مشاوره نه می تونین جلو برید نه به اعضای جدید سازمان اعتماد کنین! طرحای کار و کاسبی روشای هدف دار متفاوتی واسه کار و کاسبی تون خلق می کنن. واسه گرفتن پروژه های موفقیت آمیز، برنامه ریزی لازمه کار هر مدیر به حساب میاد. تموم وظایف و معیارهای شرکت رو با برنامه ریزی بررسی کرده و بهتر کنین.

به چه دلیل شما در حال نوشتن یک طرح کار و کاسبی هستید؟

کی از طرح کار و کاسبی استفاده کرده و اونو اجرا می کنه؟

کی طرح کار و کاسبی شما رو می خونه؟

تصور نکنین برنامه ریزی فقط واسه تشکیل یک نمایشگاه و بهبود مدیریت خوبه، معمولا یک سازمان غیر دولتی واسه بهبود برنامه کاری خود به یه برنامه ریزی درست لازم داره. چه سازمانای دولتی و چه غیر دولتی واسه بهینه سازی مدیریت خود و کنترل بودجه شرکت به یه برنامه دراز مدت لازم دارن.

 

آزمایش نیازای شرکت

خیلی از سازمانای غیر دولتی به جدا سازی و بررسی نیازای خود می پرازن. جدا سازی و بررسی نیازها جهت دقق شدن روی پروژه های در حال پیشرفت سازمان هستن. تموم جزئیات پروژه هایی که اجرا می کنین رو به شکل دقیق آزمایش کنین تا در طول زمان با مشکلات روبرو نشید.

الان پروژه در دست اجرا دارین؟ در راه صحیحی در حال حرکت اید؟

بعد از بستن قراردادای جور واجور مطمئن شید برنامه هایی که طراحی کردین با پروژه ها در رابطه بوده و روی کار بهتر شما تاثیر میذاره. اگه مخاطبان شما بفهمن که با سازمانی برنامه ریزی شده وارد عمل شدن؛ بیش تر به شما اعتماد می کنن.

زمانی مردم کار و کاسبی شما رو به رسمیت می شناسن که ایده های اونا رو به شکل موفقیت آمیزی محقق سازید. با برطرف کردن لازم مردم، مشکلات مردم و علاقه مردم به اجناس، سازمان شما در تصور همه معتبر جلوه می کنه. به مخاطبان خود بیاموزید انجام تحقیقات سنتی در بازار و جذب مشتریان بالقوه راه های دیگری هم داره. یادتون باشه که طرح پیشرفت کار و کاسبی یک مراحل مستمره. مثل نوشتن یک سند به طور فیزیکی، این سند واسه همیشه براتون باقی می مونه و یک راه حل همیشگی، در حال تغییر و برنامه ریزی شده در طول زمونه که باعث پیشرفت سازمان می شه. بخشای متفاوتی در نوشتن یک طرح کار و کاسبی واسه سازمانای غیر دولتی هست این بخشا عبارتند از:

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   وسایل موثر بازاریابی

 

خلاصه اجرایی

خلاصه اجرایی یک طرح واسه مخاطب تنظیم می شه و در بخش اول طرح قرار میگیره تا مخاطب خلاصه برنامه طراحی شده یک پروژه رو مطالعه کنه. دقیقا مثل یک چشم انداز کلی از یک منطقه، بیننده در این بخش فقط قسمتای اساسی رو مشاهده می کنن و جزئیات در بخشای دیگه برنامه گذاشته می شه.

 

اجناس و خدمات

ساخت یک برند و تولید اجناس باعث تغییر زندگی مردم یک جامعه می شه؟

ارائه خدمات واسه پروژه شما لازمه؟

هر چند در گذشته کارتون موفق بودین اما الان با کمبود بودجه روبرو هستید، پس واسه پیشرفت کارتون به برنامه ریزی لازم دارین. سازمان شما از دید ارائه هر گونه خدمات خاصه، اما مردم که از این موضوع اطلاعی ندارن.

چه هدفی به کار می برین که مردم یک جامعه تغییر و رشد رو در زندگی خود احساس کنن؟

تموم جزئیات کار رو واسه مردم توضیح بدین.

حتما می پرسین چیجوری این کار رو انجام دهم؟

توضیح جزئیات مفیدی که باعث بهتر شدن وضعیت زندگی مردم می شه کار راحتی نیس. به دستاوردهای گذشته، نقاط قوت، چالشای کاری و ماموریتای خود مراجعه کنین. تموم جزئیات این موارد جمله ای، تجربیاتی رو واسه شما ساخته که در آخر باعث شده حالا مدیر یک سازمان غیر دولتی باشین. مردم هم دوست دارن مثل شما پولدار شده و به جایگاه خوبی برسن.

 

بررسی بازار

جدا سازی و بررسی بازار شامل چه مواردی ست؟

با جدا سازی و بررسی بازار می تونین پیش بینی کنین چه مقدار سرمایه ای رو وارد بازار هدف کنین.

به عنوان یک تولید کننده حمایت کننده خاصی در بازار دارین؟

چه سازمانایی حامیان شمان؟

بازاریابی شما در بازار هدف، نشون دهنده مدیریت سازمان شماس. با برنامه ریزی دقیق در قسمت مالی شرکت رقبای خود رو قافلگیر کنین. گر چه شرکت نوظهور شما کوچکه اما با راه حل مدیریت مالی، از هر شرکت سنتی و هر چند قدیمی جلو بزنین سابقه داشتن شرکتا نشونه موفقیت اونا نیس. چه بسا شرکتای کوچیک و نوظهوری که موفقیتای زیادی کسب کردن.

 

[تعداد: ۴    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید