طرح فروش اجناس

در مقاله های قبلی، پنجمین پیشنهاد ما واسه خودکفایی در کار و کاسبی شما، فروش خدمات بود.  در این مقاله می خوایم به طرح فروش اجناس بدیم.

به نظر شما چیجوری  میشه یک طرح کار و کاسبی فروش نوشت؟

طرح کار و کاسبی فروش باید اجناس یا خدمات شما رو توضیح کنه. بیشتر این توضیح به شکل متنه اما بعضی وقتا از جداول هم می تونین استفاده کنین.

توضیح شما باید نکات زیر رو پوشش بده:

اجناس و یا خدمات شما چیستند؟

قیمت اونا چقدره؟

چه مشتریانی اونا رو می خرن؟

با این محصول یا خدمات چه نیازهایی از مشتری رو برطرف می کنین؟

شما ممکنه به این لیست احتیاجی نداشته باشین اما دست کم موارد مهم و اصلی رو بنویسین!

 درنظرگرفتن نیازها و ویژگیای مورد نظر مشتری به جای بررسی هزینه ها و قیمت فروش ، کمک بیشتری به شما میکنه.

زمانی که این طرح رو آماده میکنین، ممکنه یک ایده فوق العاده ناب به ذهنتون خطور کنه…!

 پس دست کم امتیاز نوشتن این طرح ، تولید ایدهایی واسه برطرف کردن نیازای حال و آینده مشتری شماس.

۷ راه هدف دار واسه قیمت گذاری اجناس و یا خدمات وجود دارن:

قیمت گذاری یک محصول یا خدمت میتونه یک کار دلهره آور باشه. البته ما به شما حق میدیم…!

با اینکه راه حل قیمت فروش باتوجه نوع محصول یا خدمت، تعیین میشه، اما

قیمت گذاری باید به عنوان یک مراحل عملی با هدف پایانی حفظ کار و کاسبی تون باشه. به خاطر این کار باید علم روانشانسی مصرف کنندگان رو به عنوان زیربنای موفقیت خود درنظر بگیرین.

 ما می خوایم موثرترین راه ها رو واسه به دست کم رسوندن هزینه ها و به حداکثررساندن درآمدتون معرفی کنیم:

۱-راه حل قیمت گذاری نفوذی

در این راه حل شرکت با قیمت بسیار پایین یا پایین ترین  قیمت وارد بازار می شه. از این روش مصرف کنندگان هزینه گرا رو به خود اختصاص می دید. زمانی که محصول تو ذهن مشتری اثبات شه، میشه قیمت رو بالا برد. دلیل اصلی انتخاب این راه حل، حضور ساده پررنگ در بازار واسه جذب مشتریه. این قیمت گذاری تصمیم مصرف کنندگان به خرید برندهای معروف با قیمت بالا رو به خرید ارزونتر تغییر میده. “بست وسترن” نمونه ای از این نوع راه حل قیمت گذاریه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   راهکارهای پیشرفت SEO که جستجوی سایت شما رو بهتر می کنه

۲-راه حل غیرنفوذی( تهاجمی-غارتگرانه)

در این راه حل محصول یا خدمت با قیمت خیلی بالایی وارد بازار لوکس می شه. در این راه حل میزان رقابت در سطح پایینی قرار داره و بازار تقریبا انحصاریه. “canon”نمونه ای از این نوع  راه حل قیمت گذاریه.

 

۳-راه حل قیمت گذاری تله ای

در ساختار این راه حل، قیمت فروش محصول یا خدمات به قیمت تموم شده نزدیکه.اما عوضش قیمت خدمات اجباری کنار محصول، سودآوری بالایی واسه شما داره. قیمت پایین اجناس یا خدمات در این راه حل، باعث خرید انگیزشی در مشتری می شه. از طرفی می تونین با ایجاد تفاوتای کوچیک در محصول یا خدمات خود در مقایسه با بقیه رقبا، شانس فروش خود رو بیشتر کنین. با اجرا این راه حل می تونین نقاط قیمت و حجم فروش اجناس رو دستان خودتون نگه دارین.

۴-قیمت گذاری اقتصادی

در این قیمت گذاری برخلاف قیمت گذاری نفوذی که قیمتا به طور مصنوعی پایین اومده، از روشایی در تولید استفاده میکنیم که قیمت تموم شده اجناس (البته با درنظر گرفتن کیفیت!)تا حد امکان کم شه. مصرف کنندگان اقتصادی در مغازها به دنبال اینجور کالاهایی هستن. درنظر گرفتن تخفیفات دوره ای هم حجم فروش این اجناس رو بالا می بره.

۵-قیمت گذاری روانی

این قیمت گذاری طبق احساس مشتری در تصمیم گیری در خریدعمل میکنه تا منطق اون!

مثلا تعیین قیمت ۹۹ دلار به جای ۱۰۰ دلار. تو ذهن مشتری ۹۹ دلار بسیار پایین تر از ۱۰۰ دلار به نظر می رسه.در حالی فرق تنها یک دلاره.

۶-قیمت گذاری طبق ارزش

اینجا قیمت گذاری طبق ارزشی که روی اجناس یا خدمات ایجاد می کنن، شکل میگیره. هرچه میزان ارزش افزوده محصول یا خدمات بالاتر رود، قیمت بالاتر میره.

۷-قیمت گذاری طبق رهبر بازار

در این قیمت گذاری، اجناس یا خدمات براس قیمت شرکت رهبر بازار(شرکتی که بالاترین سهم بازار رو نصیب خود کرده)تعیین می شه.

ادامه داره…

[تعداد: ۳    میانگین: ۳.۷/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید