طرح فروش اجناس

در جلسه اول گفتیم، در طرح فروش اجناس ، واسه فروش محصول باید بتونین اونو توضیح کنین. پس واسه توضیح نکات زیر رو یادتون نره:

  • طرح فروش اجناس واسه هر کسب و کاری الزامیست(۱)

 

مقایسه رقابتی

به معنی گزینه های جور واجور خرید واسه یک خریدار بالقوهه.در بخش بررسی بازار می تونین نقاط قوت و ضعف کسب وکارتان رو با رقبای خاص مقایسه کنین.

می تونین چگونگی ارائه خدمات و اجناس خود رو با رقبا مقایسه کنین؛ مثلا ممکنه شما در فضای باز اینترنتی در مورد لوازم اسکی بهتر از بقیه عمل کنین. همیشه این سوالات رو از خودتون بپرسید:

به چه دلیل مردم به جای خرید از بقیه، از شما می خرن؟

مگه شما چی ارائه می دید؟

قیمت شما پایین تر از رقباست؟

کیفیت بهتری نسبت به رقبا دارین؟

خدمات پشتیبانی بهتری ارائه دادین؟

درواقع با سوال این سوالات، ویژگیای کلی رقابتی اجناس یا خدمات خود رو مرور می کنین. در این مورد می تونین از تکنیک تحلیلی Swot استفاده کنین.

تحلیلSwotچیست؟

بررسی Swot در کار و کاسبی یک سرگرمی جذابه!

این سرگرمی وقت خیلی از شما نمی گیره، عوضش شما رو مجبور می کنه با روش جدیدی در مورد کار و کاسبی خود فکر کنین.

در این بررسی با شناسایی نقاط قوت و ضعف  کسب وکارتان و هم اینکه فرصتا و تهدیدا در بازار، می تونین استراتژیهای خود رو پیشرفت بدین. نقاط قوت و ضعف به عوامل داخلی شرکت شما مربوطه( مثلا اعتبارات). شما واسه حفظ امتیاز رقابتی در بازار، باید روی پیشرفت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف کار و کاسبی تون تمرکز کنین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   از اسنپ چت چیجوری واسه بهبود کار و کاسبی خود استفاده کنیم ؟

 فرصتا و تهدیدا، عوامل بیرون سازمانی هستن(مثلا رقبا، قیمت)عواملی که چه دوست داشته باشین، چه نداشته باشین؛ نمی تونین آنهار ا تغییر بدین!

یادتون نره که در هر زمانی میشه از این تکنیک واسه آزمایش سازمانتون استفاده کنین اما پیشنهاد ما دست کم یه بار در ساله.

پیدا کردن منابع

منابع محصول خود و هزینه ارائه خدمات خود رو پیدا کنین. بررسی هزینه ها و منابع واسه شما که تولید کننده اید، خیلی مهمه. شما نیازمند کسب اطلاعاتی در مورد منابع و برنامه ریزی احتیاجات مواد هستید.

جالبه بدونین نقطه ضعف کلی تولید کنندگان، در برنامه ریزی منابع و محاسبه و بررسی هزینه های سرباره.

شرکتای خدماتی هم از این قانون مستثنی نیستن. پس شرکتای خدماتی، شمام توجه کنین!

مثلا، یک شرکت خدمات حرفه ای، مثل یک شرکت حسابداری، یک حرفه پزشکی، شرکت مشاوره مدیریت و یا شرکت طراحی گرافیک، که معمولا به وسیله حرفه ایا خدماتی ارائه میدن… دراین شرکتا هزینه کلی واسه حقوق کارکنان حرفه ایه. 

هرچند جنس هزینه ها در شرکتای تولیدی و خدماتی متفاوته اما در هر دو، بررسی هزینه ها خیلی با اهمیته. 

ادامه داره…

[تعداد: ۳    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید