علتای شکست در بازاریابی موثر

در حالی که خیلی از شرکتا بازم پول رو خود رو صرف سئو و رسانه های اجتماعی می کنن، شرکتای دیگه فهمیدن که بازاریابی تأثیرگذار (نفوذگرا) بهترین فرصت واسه حرکت در مسیرهای سخت رو جفت و جور می کنه. اما بعضی از نامای تجاری، که خیلی از اونا در جهان بزرگترین نام تجاری هستن، بازم در بازاریابی موثر شکست می خورن. واسه اینکه ما هم دچار مشکلِ این نامای تجاری نشیم، باید دید علتای شکست در بازاریابی موثر چیه. باهم چند مورد از این علتا رو بررسی می کنیم. با پدیده فکر مهتر همراه باشین!

واسه مطالعه بیشتر:

بازاریابی موثر به وسیله تاثیرگذاران کوچیک صنایع

چیجوری یک کمپین بازاریابی موثر موفق بسازیم؟

مهمترین علتای شکست در بازاریابی موثر عبارتند از:

ندیده گرفتن تاثیرگذاران جاویژه

نامهای تجاری بزرگ بیشتر فکر می کنن که “بزرگتر همیشه بهتره.” اما این حرف با بازاریابی موثر همخوانی نداره. بیشتر این تاثیرگذاران جاویژه هستن که بیشترین اثر رو در رسیدن به مشتری، رفت و امد با مشتری و حد سودآوری دارن.

اگه تموم وقت خود رو صرف تعقیب تاثیرگذاران پر طرفدار کنین، وقت خود رو تلف کردین. روی رابطه با تاثیرگذاران جاویژه تمرکز کنین چون اونا مشتریانِ هدفِ بیشتری رو دنبال می کنن.

انتخاب موثر نادرست

به دنبال کسی باشین که نسبت به کاری که انجام میده تعهد داشته باشه. تأثیرگذار درست همیشه کسی نیس که بیشترین طرفدار رو داره. و تعداد زیاد طرفداران نباید شما رو فریب بده.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تأثیرگذارترین جنسا در صادرات ایران (۶ ماه اول ۹۴) کدوما هستن؟

واقعا، موثر اشتباه به محصول و یا خدمات شما اهمیتی نمی ده، اونا تنها به مبلغ چک پرداخت، که بیشتر به دلیل تعداد مخاطبان بسیاری که دارن بالاست، فکر می کنن نه به نام تجاری شما. وقتی که این اتفاق میفته، این نام تجاری شماس که بیشترین آسیب رو می بینه.

محتوای غیر واقعی

بین حرفای کسی که پولی دریافت می کنه تا چیزای دیکته شده ای رو در مورد نام تجاری شما بگه با حرفای کسی که از نام تجاری شما تجربه خوبی داره و حرفای خودشو می زنه فرق بسیاری هست.

موثر رو مجبور به استفاده از همون محتوای کنسرو شده که صدای درست یا نظرات اونا رو نشون نمی ده نکنین. بذارین که تاثیرگذاران از صدای خود استفاده کنن و ایده های خودشون رو به کار گیرند، این واسه مخاطب موثرتر و جذابتر هستش. مخاطبان فرق رو می دونن.

[تعداد: ۲۴    میانگین: ۴.۲/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید