1.     تعریفی مناسب و جامع از صنعت گردشگری و اهداف مورد نظر

2.     افزایش امنیت مرزی و داخلی

3.     جلوگیری از وقوع حوادث و رخدادهای داخلی بر علیه گردشگران خارجی(بین المللی)

4.     ارائه راهکارهایی برای از بین بردن مشکلات دیپلماتیک جهانی

5.     بسط و گسترش ارتباط و وسایل مدرن حمل و نقل، توسعه خدمات هواپیمایی و فرودگاهی و بهره برداری از راه های ارتباطی و مواصلاتی، بهبود تأسیسات بهداشتی و شبکه های آب و

6.      رفع ضعف خدمات هتلداری و رستوران داری(کاظمی، 1385).

7.     برگزاری هفته های فرهنگی ایران در کشورهای هدف

8.     برگزاری نمایشگاهها و همایشهای اختصاصی در سطح بین المللی جهت شناساندن ظرفیتهای گردشگری و شرکت فعال در نمایشگاههای بین المللی خارج از کشور

9.     انتشار دائمی کتابها، مقالات، کاتالوگها و عکس ها از جاذبه های گردشگری ایران و تهیه نقشه های توریستی و بروشورهای حاوی اطلاعات مورد نیاز جهانگردان

10.  ایجاد سیستمی مدون جهت تبلیغات داخلی گردشگران بین المللی و معرفی فرصت هایی که از این بابت حاصل می شود که می تواند از طریق آموزش و پرورش و پخش فیلم و آموزش لازم در این زمینه ارائه شود(معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری کلانشهر تبریز، 1391).

11.  جلوگیری از ارائه سلایق شخصی در زمینه تبلیغات گردشگری داخلی و بین المللی و ارائه راهکارهای علمی بازاریابی در این زمینه.

12.  رقبای ایران در صنعت توریسم همواره به تبلیغات منفی علیه ایران می پردازند و آن را کشوری ناامن معرفی می کنند. تبلیغات در سطح بین المللی و به صورت گسترده در خصوص نشان دادن چهره واقعی از ایران می تواند تا حدود زیادی این اقدام را خنثی کند.

13.  جلوگیری از تعدد مراکز تصمیم گیری و تقویت بیش از گذشته سازمان اصلی و متولی صنعت گردشگری(وفاق، 2007).

14.  جلوگیری از تداخل وظایف سازمانهای مرتبط و سیاست گذاری مشترک توسط این سازمانها

15.  تشویق ایرانیان مقیم خارج به استفاده از فرهنگ و رسوم ایرانی

16.  تشویق مردم، سازمانها و ایرانیان خارج از کشور به سرمایه گذاری در زمینه گردشگری و حذف تمامی ریسک ها و نااطمینانی ها در این زمینه

17.  ایجاد شرایطی جهت تحقیقات گردشگری در دانشگاهها و کاربردی کردن این تحقیقات

18.  تربیت نیروی انسانی کارآمد و آشنا به زبانهای بین المللی

19.  تربیت پلیس راهنما(معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری کلانشهر تبریز، 1391).

20.  توسعه اماکن اقامتی، پذیرایی و ورزشی و تفریحی

21.  ارقام تعداد هتلهای فعال در کشور نشان می دهد که صنعت توریسم ایران برای جلب جهانگردان شدیدا نیازمند زیرساختهای اقامتی و رفاهی است.

22.  هنوز بسیاری از مردم کشور خودمان از جاذبه های طبیعی استانهای مختلف کشور اطلاعات مناسبی ندارند. آگاهی عمومی از جاذبه های گردشگری و افزایش مسافرتهای بین شهری و استانی، که ضمن کسب درآمد برای مناطق توریست پذیر، افزایش روحیه و نشاط مسافران را نیز به دنبال دارد(معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری کلانشهر تبریز، 1391).

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   رابطه با کارکنان : اعتمادسازی بین کارکنان سازمان و فریلنسرها

23.  توجه به سطح درآمد مردم در بازارها جهت جذب گردشگر.

24.  توجه ویژه به اکوتوریسم (طبیعت گردی)

25.  افزایش اعتبارات بخش جهانگردی و تسریع در تکمیل طرحهای نیمه تمام

26.  تعامل با فرهنگ ها و تمدن ملل دیگر

27.  استفاده از تجربیات دیگر کشورها به ویژه کشورهای موفق، در حوزه گردشگری

28.  توجه خاص به گردشگری الکترونیکی(ET)

29.  تدوین طرحهای جامع گردشگری برای هر یک از استانهای کشور با توجه به ویژگیهای تاریخی و مذهبی آنها(وفاق، 2007).

30.  تربیت نیروی انسانی ماهر برای این بخش(راهنمای مسلط به زبان و علاقه مند به کار، خدمات دهندگان آشنا به زبانهای مختلف بخصوص زبان انگلیسی و…) مهم است و می تواند در ردیف رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاهها، مدیریت گردشگری، هتلداری و... تدریس شود تا کارشناسان خبره برای توسعه این صنعت پرورش یابند.

31.  تقویت و گسترش ابعاد خاص گردشگری در ایران

32.  استفاده از کارشناسان خارجی در زمینه جهانگردی

33.  افزایش بازارها، مراکز خدماتی و تجاری مختلف

34.  افزایش تعداد آژانس های مسافرتی(معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری کلانشهر تبریز، 1391)

35.  افزایش مذاکرات با کشورهای اروپائی و غربی در جهت مبادله گردشگران مختلف

36.  تقویت بخش های مختلف سازمان صنایع دستی،میراث فرهنگی و گردشگری

37.  برگزاری مسابقات ورزشی همچون المپیک،جام جهانی رشته های مختلف در کشور.

38.  ایجاد پارک ها، مکان های تفریحی و گردشگری بیشتردر مناطق مختلف علی الخصوص مناطق آزاد(معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری کلانشهر تبریز، 1391).

39.  خرید هواپیماهای جدید برای توسعه ناوگان هوائی کشور و خارج ساختن هواپیماهای فرسوده

40.  ایجاد یک شبکه در صدا و سیما با عنوان شبکه گردشگری به جهت آشنائی مردم ایران و سایر کشورها با جاذبه های گردشگری ایران.

41.  ترمیم و بازسازی بناهای فرسوده تاریخی، مساجد و…..

42.  توسعه راه های ریلی

43.  افزایش تعداد کشتی های تفریحی و قرار دادن امکانات مناسب در آن ها برای جذب گردشگران

44.  اعطای دستمزد بیشتر به کارمندان بخش گردشگری به جهت افزایش میزان خدمات

45.  افزایش جشن ها، مراسم تفریحی و….

46.  اختصاص سرویس های حمل و نقل راحت با قیمت مناسب برای گردشگران

47.  حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی و برگزاری نمایشگاههایی تحت این عنوان.

48.  برگزاری نمایش گاه های صنایع دستی، طراحی،نقاشی،منبت کاری،مجسمه سازی و…

49.  توسعه منابع انسانی متعهد از طریق آموزش در بخشهای متفاوت گردشگری.

دسته‌ها: آموزشی