فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی به اعتقادات، باورها و رفتارهایی اشاره داره که رفت و امد کارکنان و مدیران شرکت رو تعیین کرده و معاملات و بقیه فعالیتای خارجی سازمان رو مدیریت می کنه. تایم زیادی نیس که داشتن فرهنگ سازمانی بسیار خوب هم مثل حقوق ماهیانه و تسهیلات شغل به یه گزینه واسه کارکنان بدل شده. ، فرهنگ سازمانی هم به همراه بقیه امتیازات مشاغل، موردانتظار و قابل پیش بینی بود.

فرهنگ سازمانی که یک شرکت داراس حتماً واسه یک سازمان دیگه نتیجه نمی ده. اما میشه از شرکتایی که از فرهنگ سازمانی درست و مناسب دارن چیزای زیادی یاد نمی گیرین و بعد واسه ایجاد فرهنگ سازمانی کار و کاسبی خود دست به کار شد. پس با ما همراه باشین تا نگاهی بندازیم به شرکتایی که از فرهنگ سازمانی باحال و خوبی دارن. امروز به ۳ مورد از این شرکتا می پردازیم. امیدوارم به درد بخور واقع شه.

۱- Zappos

Zappos تقریباً یکی از مشهورترینا در فرهنگ سازمانیه که فروش آنلاین کفش رو هم به عهده داره. فرهنگ این سازمان چیجوریه؟

با مصاحبه ی فرهنگی مناسب شروع می شه که نصف اون، زمانی ست که داوطلب استخدام شه. به کارکنان جدیدی که بعد از یه هفته اول آموزشی قصد خروج از شغل رو داشته باشن ۲٫۰۰۰ دلار پیشنهاد می شه. ۱۰ ارزش اصلی شرکت واسه هر کدوم از اعضای تیم القا شده و به وسیله اونا قبول کرد شده. بهترشدن وضعیت کارکنان بخاطر کارمندانی ست که تست مهارتای شون رو سپری کردن و قابلیتای افزایش یافته ی خود رو به نمایش می ذارن. بخشایی از بودجه واسه ارتقای فرهنگ و تیم سازی کارکنان اختصاص داده می شه.

امتیازات هم اینکه ی محل کار خوب که اصلاح کننده باشه و مشتریان راضی و خوشحالی رو بسازه همه از فرهنگای سازمان Zapposه. زمانی که فرهنگ سازمان به درستی ایجاد شه خدمات مشتری و برند بسیار عالی رخ میده.

۲- Warby Parker

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   فروش اجتماعی چیه؟ عناصر اصلی موفقیت اون کدوما هستن؟

Warby Parkr شرکتی ست که از سال ۲۰۱۰ ساخت و فروش عینک رو به عهده داره. عینکا به وسیله خود شرکت طراحی شده و مستقیم و بدون واسطه به مشتریان با قیمتای کم و مناسب فروخته می شن. یکی از دلایلی که این شرکت به اینجور سطحی از موفقیت رسیده اینه که ً به فرهنگ اختصاص پیدا کرده. جلودار این شرکت، داشتن یک فرهنگ سازمانی مثبت و تنظیم کردن برنامه ها و رویدادهای اصلاح کننده و مثبته.

شرکت ً به این موضوع آشنایی داره که داشتن یک اتفاق و برنامه در آینده ای نزدیک، (در جریان) کل اعضای تیم رو آماده نگه می داره. چیزی در آینده هست که همه به اون چشم بسته ان که همه این اتفاقات هم نشون میده که اعضای تیم در کنار هم خوب مشغولند و به شکل رندومی به کمک کردن در مراحل خاص می شتابند.

۳- توییتر

کارکنان شرکت توییتر، همیشه از فرهنگ سازمانی که دارن سخن می گن. تیم-محور بودن، برگزاری جلسات در اتاقایی با محیط باز و داشتن همکارانی که پایه کار اونا دوستی بوده مثل مواردی ست که در شرکت توییتر هست.

کارکنان توییتر، انتظار غذاهای رایگان در مقر سان فرانسیسکو رو به همراه کلاسای یوگا و تعطیلات نامحدود واسه بعضی از اونا دارن. امثال اینطور تسهیلات و مزایاها در دنیای استارتاپی جوری هم که باید جذاب و فوق العاده نیستن. پس چی اونا رو در شرکت توییتر جدا از هم می کنه؟

کارکنان نمی تونن از عشق و علاقه ای که به هنگام کار کردن با بقیه همکاران باهوش دارن سخن نگویند! اونا از اینکه یه تیکه از شرکت هستن خوشحالند و دلداده ی انجام کارایی هستن موضوعات مهم و به روز دنیا رو جفت و جور می کنه. احساس مشترکی که در اونا هست اینه که اجازه نمی دن جایی رو قبل از به اتمام رسانیدن اون کار ترک کنن.

[تعداد: ۲    میانگین: ۳.۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید