۱_ فروشنده موثر و موفق خریدار ایده آل خود رو آزاد نمی کنن.

یک شخص خریدار واقعی واسه یک روند فروش موثر خیلی با اهمیته. نماینده فروشی که به این خریدار متکیه در تولید فروش موثره. وگرنه، فروشنده موثر ممکنه از تاکتیکای spray-and-pray (یعنی تبلیغ گسترده به امید پیدا کردن مشتری هایی خاص) استفاده کنه که باعث مشتری پیدا کنی به درد نخور و کم می شه.

یک نماینده فروش موثر، مشتری رو بررسی می کنه تا مطمئن شه که مناسبه. نمایندها خریدار ایده آل خود رو آزاد نمی کنن و دقیقا می دونن که محصول رو به چه دلیل و به کی میفروشن.

۲_ قبل از موعد مقرر آماده می شن.

یک فروشنده موثر قبل از تماس آماده می شه. یعنی شخصیت مشتری خود رو بررسی می کنه و اطلاعات رو قبل از برگزاری جلسه بزرگ با مشتری، جمع آوری می کنه.

نمایندهای بسیار موفق اینکار رو بدون برنامه انجام نمی دن. بلکه طبق یک طرح کامل و یک طرح احتمالی عمل میکنن. اینطوری، اونا چالشا و سوالات رو پیش بینی و پاسخای مؤثری رو واسه جلوگیری از از دست دادن فروش آماده می کنن.

۳_ فرایند lead generation اونا قابل اندازه گیری و قابل تکراره.

یک فرایند عالی به اقدامات قابل آزمایش تقسیم می شه. با قابل آزمایش کردن هر مرحله ، نماینده می تونه نقاط ضعف فرایند رو دقیقا مشخص می کنه و می دونه که دقیقا کدوم بخش رو باید بهبود بده.

مثلا، فرض کنیم فروشنده ای بتونه بخش بزرگی از مشتریایی خود رو به لیدهای دارای شرایط تبدیل و منافعشان رو جلب کنه – اما در به پایان رسوندن معامله مشکل داره. با پیگیری هر مرحله در طول راه، نماینده می تونه نقطه ضعف رو محدود کنه: فروش به اندازه کافی قانع کننده نیس؟ روش پیگیری بی اثره؟ فروشنده می تونه نسبت به پایان رسوندن معامله مشتاق تر از این باشه؟

پس از جدا سازی و بررسی، نماینده به جای فقط «فروش بهتر»، اقدامات خاصی رو واسه بهبود کارش انجام میده.

یک فروشنده موثر فرایند کار خود رو به یک علم تبدیل می کنه.

 

۴_ محصول خود رو می شناسن.

توانایی فروش نصف نبرده و شناختن اون چیزی که به فروش می رسه، نیم دیگه اون.

در HubSpot ، استخدامای جدید فروش از روش یک روند آموزشی دقیق انجام می شه. هر فروشنده یک وبلاگ و سایت رو از اول با استفاده از وسیله HubSpot می سازه. این کار به اونا کمک می کنه که وقتی تلاش دارن مخاطب و لید بسازن ، اشکالاتی رو که مشتری ممکنه با اون روبرو شه درک کنه. هم اینکه یاد می گیرن که چیجوری HubSpot می تونه به خریداران کمک کنه تا این مسائل رو حل کنن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   در طراحی ساده گرا (مینیمالیسم) به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از روش این آموزش، فروشندگان یاد می گیرن تا با مشتریان خود همدردی کنن.

 

۵_ مدیریت روش طبق واقعیت (نه طبق احساسات) رو اجرا می کنن.

نمایندگان فروش موثر اجازه نمی دن احساساتشون بر عقایدشون محاصره داشته باشه. اونا از دید شخصیتی قادر به حفظ فاصله احساسی از معاملات خود و جلوگیری از دعوا و یا دوری شدن هستن. این کار به اونا اجازه میده تا یه روش دقیق تر رو مدیریت کنن.

 

۶_ همیشه روابط شخصی ایجاد می کنن.

فروشنده موثر می دونه که روابط، سنگ بنای فروشا هستن. بهترین نمایندها همیشه درحال ایجاد ارتباطات جدید و حفظ زوایای مشارکتی هستن که می تونه به طور دوطرفه به درد بخور باشه. هم اینکه دقیق شدن بر ارتباطات شبکهاشون رو گسترش میده و ارجاعات بالقوه بیشتری رو جفت و جور می کنه.

 

۷_ از نقطه نظر مشتری فکر می کنن.

فروشنده موثر باهوش می دونه که واسه داشتن فروش موثر، نباید فقط به چک حقوقی فکر کنن. واسه موفقیت، از خود می پرسن که چیجوری می تونن به مشتری خود کمک کنن تا سود کنه. اونا بجای اونکه فروشنده باشن به یک دوست واسه مشتری خود تبدیل می شن. این افراد برد- برد فکر می کنن.

به جای اینکه بپرسند «چیجوری میتونم محصول رو بفروشم ؟» می پرسن: «چیجوری میتونم کمک کنم؟»

 

۸_ امتحان نمی کنن.

فروشندگان یا کاری رو انجام میدن یا اصلا انجام نمی دن. هیچ امتحان و آزمایش زدنی وجود نداره. اونا فقط واسه “امتحان کردن” چیزی رو نمی فروشند. اونا می دونن که “تقریبا” معنایی در کارشون نداره، پس تا وقتی که به یافته های دلخواه برسن رو به جلو پیش می رن.

 

۹_ واقعا گوش می کنن.

فروشنده موثر تلاش می کنن تا مشتریایی خود رو تا اونجا که ممکنه بفهمن، و این کار رو با گوش دادن و پرسیدن دقیق انجام میدن.

 

۱۰_ به اون چیزی که میفروشن باور دارن.

در صورتی که واقعا محصول رو باور داشته باشین، اشتیاق و احساسی شدن در مورد اون و فروشش بسیار راحت هستش. فروشنده موثر واقعا از محصول خود استفاده می کنه و به ارزش اون باور داره.

[تعداد: ۵    میانگین: ۴.۶/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید