دنیای تجارت الکترونیک و فروش آنلاین در چند سال گذشته راهی طولانی رو طی کرده و رقابت بازم در حال افزایشه. در ادامه به بررسی ۸ نکته لازم واسه کمک به فروش آنلاین بیشتر می پردازیم.

۸ پیشنهاد واسه موفقیت در فروش آنلاین

  1. واسه خود راه حل تجارت الکترونیک بسازین

درست مثل هر گونه سرمایه گذاری در کار و کاسبی، واسه داشتن فروش آنلاین بهتر، باید روی راه حل خود کار کنین و به اون پایبند باشین. این راه حل شامل ساختار کار و کاسبی شما در تجارت الکترونیک هم می شه؛ فقط فروش آنلاین (فقط از روش سایت) دارین یا یک مغازه فیزیکی رو هم اداره می کنین؟

هم اینکه باید طبق میزان محصولی که می خواین ذخیره کنین تصمیم بگیرین. بخش کار شما دریک چیز خاصه یا طیف بزرگی از جنسای خوب و لازم رو به مشتریان خود می فروشید؟

  1. به پلت فرم “چند دستگاهی” فکر کنین نه فقط “گوشی موبایل.

گشت و گذار مصرف کنندگان در اینترنت گوشی موبایل فرقی با گشت و گذار اونا در تبلت، رایانه رومیزی یا لپ تاپ نداره و انتظار ندارن که این گشت و گذار فرقی با هم داشته باشه. مطمئن شید که تجربه مشتری درست رو در هر پلت فرم ارائه می دید.

  1. نرم افزار تجارت الکترونیک مناسب رو انتخاب کنین

شکلای جور واجور مختلفی از سایت وجود دارن که می تونین انتخاب کنین. اما مهمه که مناسب ترین مورد رو واسه کار و کاسبی تون تشخیص داده و به کار گیرید. بیشتر کسب و کارا بهتره با یه گزینه ساده مثل Shopify یا WooCommerce کار خود رو شروع کنن. اینا سیستمای تجارت الکترونیک قدرتمندی هستن که همه کارای شما رو به سرعت و به آسونی انجام میدن، پس می تونین روی بازاریابی خود تمرکز کنین.

  1. به انجام خدمات مشتریان افتخار کنین

عادی ترین عامل در تموم کسب و کارای موفق اینه که اونا پایبند به ارائه خدمات به مشتریان خود هستن. این به معنی داشتن افراد باهوش در پشت تلفنا نسیت.  بلکه توجه به نیازای مشتری در هر زمینه ایه که کار و کاسبی تون انجام میده.  از اجناس گرفته تا سایت و تحویل.

واسه مطالعه بیشتر:

راه حل فروش موثر موجب افزایش فروش و رشد کار و کاسبی می گردن؟!

  1. یک تجربه تحویل عالی بسازین

اگه شما راه حل تحویل خود رو درست انجام بدین تبدیل سایت تون افزایش پیدا می کنه و مشتری به خرید بیشتر و تکراری تشویق می شه. راه حل تحویل شما همه چیز رو پوشش میده از قیمتایی که تعیین می کنین تا خدماتی که ارائه می دید، از چیزی که وارد بسته بندی می شه تا چگونگی و ظاهر بسته بندی.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   اشتباهات اساسی در فروش که باید از اونا دوری کنین

واقعا مهمه که مقداری پول رو واسه سرمایه گذاری در ارائه این حقوق واسه مشتریان خود، صرف کنین. به خاطر این،  نحوه تحویل بیشتر یکی از دلایلیه که مردم از یک سایت خریداری نمی کنن.

  1. واسه اولین خرید و تکرار خرید بازاریابی کنین

واسه اونکه در فروش آنلاین به موفقیت برسین باید آدمایی رو که چیزی در مورد شما نمی دونن آگاه کنین تا  به بازدید از سایت تجارت الکترونیک شما تمایل نشون بدن، بعد جستجو کنن، واسه اولین بار سفارش دهند ، و بعد بارها  اجناس شما رو بخرن. خیلی از کسب و کارای تجارت الکترونیک تنها روی اولین سفارش تمرکز می کنن و دیگه سفارش دوم و سوم … رو فراموش میکنن. این کار دیوانگیه چون فراموش کردن آسون تره.

باید روشای جور واجور بازاریابی رو واسه هر کدوم از مراحل پیدا کنین، در این صورت می تونین آزمایش و جدا سازی و بررسی کنین و برنامه های خود رو طبق اون تغییر بدین.

  1. یک برند قابل اعتماد بسازین

خریداران آنلاین امروز بسیار باهوش هستن.  درست همونطور که شما نمی تونین غذایی رو از یک وَن قراضه، قدیمی  و کثیف بخرین، خریدار آنلاین هم از یک سایت یا کسب و کاری که غیر قابل اعتماد باشه، خرید نمی کنه. باید سخت تلاش کنین تا اعتماد مشتریانتان رو جلب کنین. دشت کردن اعتماد سخته، اما از دست دادن اون آسونه.

اعتماد باید در هر رفت و امد مشتری با کار و کاسبی ایجاد شه. که شامل توصیفات مشتری و بررسیا در سایت شما، تحقق وعدهاتون و اطمینان از درست بودن تموم اطلاعات موجود در سایته.

  1. همیشه بهینه سازی کنین

این جمله  رو به شعار خود تبدیل کنین. هیچ کاری در کار و کاسبی هیچوقت تموم نمیشه. در بعضی موارد همه چیز به طور دائمی در حالت تست و آزمایش هستن. پس باید یک سیاست بهینه سازی دائمی داشته باشین. بخشی رو که کمترین بهره وری رو داره پیدا کرده و بهینه سازی کنین. پس از انجام این کار، بخش دیگری رو پیدا کرده و بهینه سازی رو تکرار کنین.

[تعداد: ۶    میانگین: ۳.۷/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید