فروش بیشتر بدون هزینه های اضافه!

بهترین راه واسه خرید، دنبال کردن راه های ارتباطی ست که واسه فروش و خدمات بیشتر انجام شده و بدون محدودیت و هزینه س.
ما اینجا ۵ راه واسه شما بگو می کنیم:


 

  1. چیزی که مردم قصد خرید اونو دارن (نیاز)
  2. چه زمان محصول و یا خدمات اهمیت پیدا می کنن (اهمیت)
  3. مردم چه زمانی قصد خرید دارن (زمان)
  4. چیجوری خریدی میخوان (چیجوری)
  5. خرید کردن از شما رو تکرار می کنن (تکرار)

 

این ۵ نکته ای که بیان شد ً روشن هستن. در ادامه، ما واسه آشنایی بیش تر این نکتها رو با مثال واسه شما شفاف تر می کنیم. با پدیده فکر مهتر همراه باشین.

  • چیزی که مردم قصد خرید اونو دارن (نیاز)

باید نیاز مردم رو بشناسین. باید بدونین  که چه محصول و یا خدماتی نیاز دارن و هر چی نیاز مردم بیشتر باشه فروش شما بیشتر می شه.
در خیلی از مباحث، ثابت شده که مردم هر چی نیازشون بیشتر باشه پول بیشتری پرداخت می کنن.
مثلاً پولی که واسه خرید ماشین خرج می کنن بیشتر از پولیه که واسه خرید کشتی خرج می کنن! با این مثال ساده می بینین که نیاز مردم به وسیله نقلیه بیشتره چون در روز بیشتر از ۱ بار استفاده می شه ولی کشتی فقط واسه تفریحه و خیلی کم به عنوان وسیله نقلیه بکار میره.

 

  • چه زمانی محصول و خدمات اهمیت پیدا می کنن (اهمیت)

این مورد با نکته قبلی شباهت داشته اما در عین ً از هم متفاوت هستن. در نکته اول از مثال ماشین و کشتی استفاده کردیم ولی اینجا می خوایم نبود خرید ماشین و یا هر وسیله نقلیه دیگری رو توضیح دهیم.
اینجا می خوایم موبایل رو با عینک آفتابی مقایسه کنیم. میدونیم که هر دو محصول مهم هستن اما کدوم مهم تره و اهمیت بیشتری داره؟
من تموم کارا و روابط کاری و غیر کاری رو از روش گوشی موبایل انجام میدم و اگه واسه کاری از منزل بیرون شوم و در راه فهمیده باشم که موبایل خود رو از یاد بردم به منزل باز میگردم و موبایل رو بر میدارم ولی اگه عینک خود رو از یاد بردم هیچ وقت به خونه بر نمیگردم!!

 

  • مردم چه زمانی قصد خرید دارن (زمان)

زمان خیلی با اهمیته زمان می تونه ۱ ساعت مشخص یا ۱ هفته و یا ماه و سال و فصل خاصی باشه و به روشنی مشخص می کنه که یک رستوران نمیتونه شام رو ساعت ۹ صبح ارائه بده! و یا یک شرکت تفریحی پروازهای زمستون کمتر از تابستون و فصل بهاره چون زمان ما در تابستون، بیشتر از زمستانه!
هر گونه محصول و خدماتی ارائه می دید زمان اونو مورد چون فروش مثالی در زمان مثالی اتفاق میفته.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   آشنایی با اصطلاحات CRM

  • چیجوری خریدی میخوان (چیجوری)

نکته چهارم اهمیت کمتری نسبت به نکته های قبل نداشته بلکه خیلی با اهمیته که بقیه چیجوری محصول رو به دست بیارن!
۲ راه مطلوب واسه این کار هست:
یکی خرید اینترنتی ست که هم خریدار هم فروشنده این راه رو دوست دارن.
و راه دوم برگزاری شکلای جور واجور نمایشگاهه که در مقابل خریدای خود ۱ محصول رایگان دریافت می کنین.

 

  • مشتریان، خرید از شما رو تکرار می کنن (تکرار)

محصول شما محصولیه که مشتری در ماه ۱ الی ۲ و یا ۳ بار خرید اونو از شما تکرار کنه؟
هر چی نیاز مشتری به این محصول بیشتر باشه تکرار خرید بیشتر می شه و شما بدون صرف هزینه فروش بیشتری رو تجربه می کنین.
مثلاً ما در هفته ۱ بار از ماشین لباسشویی استفاده میکنیم. ولی در روز به ۳ وعده غذا نیاز داریم!
شاید در هفته ۱ بار ماشین خود رو می شوئید ولی بنزین اونو هر روز چک می کنین!

اگه شما سالن پیرایش مردونه داشته باشین ۱ بار در ماه و یا هر ۲۰ روز واسه کوتاهی به شما مراجعه می کنن. چیجوری می تونین بدون صرف هیچ هزینه ای بیشتر کار کنین؟
راه حل آسونه. با نوشتن روی یک برگه و چسپاندن اون در سالن می تونین به مشتریان خود بگید که پنج شنبه ی هر هفته ۱ کوتاهی بسیار خاص با قیمت بسیار پایین در سالن ارائه می شه و با این کار شما بدون صرف هیچ هزینه ای تعداد مشتریان خود رو بیشتر کردین!

ما این ۵ راه رو واسه شما بگو کردیم تا بدون صرف هزینه فروش بهتر و بیشتری داشته باشین. موفقیت رو از آنِ خود کنین.

[تعداد: ۸    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید