اصلاً رفت و اومد روزانه به طرف کار خوبه؟ خوبه؟ یا احساس می کنین زمان خود رو هدر می دید؟

طبق مطالعه American Journal of Preventive Medicine در سال ۲۰۱۲ کسائی که روزانه رفت و اومد طولانی تری به محل کار دارن فشار خون و دور کمر بالا و بزرگ تری داشته و نسبت به آدمایی که به منازل شون نزدیک ترن کم تر از اندام متناسب برخوردار بودن.

یک تحقیق سوئدی از سال قبل از آن، فهمید که اگه دست کم یکی از زن و شوهرا، فاصله طولانی رو به طرف کار رفت و اومد کنه، ۴۰ درصد بیش تر متمایله که از شریک خود جدا شه. چیکار باید کرد؟

fi استاد مدیریت زمان و نویسنده ی کتاب “کارایی که موفق ترین افراد قبل از صرف صبحانه انجام میدن” Laura Vanderkam و بقیه کارشناسا مراجعه می کنیم تا به اندرزهای شون در این مورد گوش بدیم. با ما همراه باشین.

۱- اونا اهداف روزانه تنظیم می کنن

در یکی از پستای سایت لینکداین، Thomas Oppong نویسنده ی “ساختن عادتای هوشمندتر” یادآور می شه که افراد موفق، هر روزِ خود رو با پایان دادن شروع می کنن. یعنی هر صبح، می دونن که اون روز رو باید چیجوری به پایان برسانند.

اون میگه: هر روزِ خود رو با کار کردن روی پروژه هایی که به شما انگیزه و الهام بیش تری میدن شروع کنین. اینجوری، بهره وری شما افزایش یافته، سرعت رسیدن به اهداف تون بیش تر شده و عقب رو به دست کم میرسونه.

 

۲- واسه پیشرفت فردی خود زمان صرف می کنن

بجای اینکه بصورت یک عادت پیش فرض به بررسی ایمیل بدین، Vanderkam پیشنهاد میده از خودتون بپرسید: می خوام چه کاری رو به پایان برسانم؟

زمان رفت و اومد منزل تا محل کار خود رو واسه پیشرفت شخصی خود بکار برید. اون به مردم پیشنهاد میده که به جای مطالعه مطالب سرگرمی، از کتابای الکترونیکی و یا صوتی استفاده کنین.

 

۳- با کودکان و بقیه رابطه برقرار می کنن

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   شناخت مشتری : چیجوری ذهن مشتری رو بخونیم؟

Vanderkam میگه زمان تلف شده به هنگام رفت و اومد، اگه با دوست تون بگذره به یک قرار ملاقات شیرین تبدیل میشه. اون باور داره که فعالیتایی که در راه رفت و اومد منزل تا محل کار که انجام می دید می تونه بهره وری کاری شما رو تعیین کنه و باعث افزایش یا کاهش اون شه. پس آخر تلاش خود رو بکار بگیرین تا با همکار، همکلاسی و شریک خود در پروژه همراه شید تا بتونین ساعات سازنده ای رو ایجاد کرده و باهم به بحث و تبادل بدین

۴- جزئیات تصویر بزرگ تو ذهن شون رو تدبیر می کنن

قدم بزرگ بعدی در زندگی شما چیه؟

به هنگام رفت و اومد روزانه از منزل تا محل کار، می تونین ارائه مهمی که دارین تمرین کرده و یا واسه مکالمه ی سنگینی مثل قرارداد یا مصاحبه ای که در پیش هست آماده شید. بخاطر بسپارین که واسه اینطور موارد تنها یه بار فرصت دارین؛ با پس با دقت چیزی که قصد گفتن دارین رو تمرین کنین.

همینطور می تونین سوالات عادی و دور موضوعات رو پیش بینی کرده و خود رو واسه اونا هم آماده کنین.

۵- واسه تاخیرهای رد نشدنی برنامه ریزی می کنن

به گفته Vanderkam، اون چیزی که در شما استرس ایجاد می کنه، نداشتن برنامه مناسبه. از نظر اون، بدترین بخشای رفت و اومد روزانه تا محل کار، زمانایی ست که از کنترل شما خارجه. مثل ترافیک! افراد موفق در اینجور زمانایی، واسه همکاران یا منشیای خود ایمیل ارسال می کنن و در اون، آگاهی میدن که دیرتر به محل می رسن. شمام اگه امکان انجام این کار رو دارین، کوتاهی نکنین. این کار می تونه استرس کم تری رو در این شرایط تجربه کنین. وقتی قراره دیر به محل کار خود برسین از دید ذهنی اولویتای کاری خود رو آماده کنین تا بالافاصله نسبت به انجامِ اونا دست به کار شین.

 

 

[تعداد: ۴    میانگین: ۴.۸/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید