هر کسب و کاری که اطلاعات رو مدیریت و ذخیره می کنه و از آن واسه اهداف بازاریابی استفاده می کنه باید از قانونی بودن پایگاه داده بازاریابی خود مطمئن شه. فهرست زیر تعهدات اصلی شما رو نسبت به اطلاعات و قانونی بودن پایگاه داده بازاریابی پوشش میده.

اطمینان از قانونی بودن پایگاه داده بازاریابی در چند قدم

بررسی و جمع آوی اطلاعات

• بررسی کنین که چه اطلاعاتی رو جمع آوری کنین و به چه دلیل به اون نیاز دارین.

• مطمئن شید که هیچ گونه اطلاعات شخصی غیر لازم رو جمع آوری نمی کنین. هر گونه اطلاعات غیر لازم رو از سوابق و پایگاه داده حذف کنین.

• بررسی کنین که نیازه تا مراجع قانونی در مورد استفاده از اطلاعات شخصی باخبر شه یا نه و در صورت ضرورت این کار رو انجام بدین.

• در مورد چگونگی اعمال اصول حفاظت از داده های مورد استفاده به کارکنان خود آموزش بدین.

• به خط مشیای امنیتی داده ها و قوانین سوء استفاده از جرایم انضباطی داده ها پایبند باشین.

• اطلاعات مناسب رو جمع آوری کنین. در صورت شک و دودلی، قبل از اضافه کردن اطلاعات به پایگاه داده خود، از مخاطبین بخواهید تا این اجازه رو به شما بدن.

تهیه فهرست

• بیانیه ای از سیاست حفظ حریم خصوصی خود رو در سایت خود بذارین.

• یک فهرست از افراد و شرکتایی که به شما اجازه ذخیره اطلاعات رو نداده ان تهیه کنین. قبل از اضافه کردن مخاطبین جدید به پایگاه داده خود، فهرست رو بررس کنین تا اسامی مخاطبان در اون نباشه.

• اقدامات لازم رو انجام بدین تا مطمئن شید که داده ها رو به دقت وارد می کنین.

• اگه در لیستای پستی (یا بقیه موارد) رو بخرین، مطمئن شید که اونا به درستی نشون داده شدن: مثلا، در مقایسه با سرویس تنظیم مقررات پستی. و هم اینکه اگه می خواین لیست به شکل الکترونیکی باشه مطمئن شید که واسطه ی تهیه لیست ، اطلاعات افراد مناسب رو جمع آوری کرده.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   آموختن عادتای خوب در موفقیت چه تاثیری داره؟

• هر زمان که ایمیل یا ارتباطات الکترونیکی رو به مخاطبین خود ارسال می کنین، حق خروج از این ارتباطات رو واسه اون قائل باشین.

دسترسیا و حفاظت اطلاعات

• از دسترسی به سیستما و داده ها محافظت کنین، مثلا، از روش امنیت ساختمانی مناسب و کلمه های عبور رایانه ای.

• امنیت الکترونیکی مناسبی رو به کار بگیرین: مثلا یک نرم افزار فایروال و ضد ویروس نصب کنین.

• دسترسی به اطلاعات حساس رو فقط به کارکنانی که به اون نیاز دارن محدود کنین.

• یک سیستم رو واسه به روز رسانی پایگاه داده خود در نظر بگیرین، مثل حذف اطلاعاتی که دیگه لازم نیس.

• پروندهای قدیمی (کاغذی یا پرونده الکترونیکی) رو ایمن نگه دارین.

• مطمئن شید که از پایگاه داده خود رو پشتیبان گیری می کنین و نسخه های پشتیبان اونو در فضایی امن نگه می دارین.

• روشی واسه جواب دادن به درخواستای دسترسی به موضوعات تنظیم کنین تا ببینین که چه کسائی و به چه دلیل درخواست دارن تا به اطلاعات نگه داری شده برسن و در صورت نیاز به درخواست اونا جواب مناسب بدین.

• قبل از انتقال یا فروش پایگاه داده خود (مثلا، فروش به یک شخص سوم یا انتقال به دفتری بیرون مرز کشور)، موقعیت قانونی رو بررسی کنین.

نکته پایانی

حفاظت از اطلاعات افراد و اطمینان از قانونی بودن پایگاه داده بازاریابی کار بسیار مهمیه. چون که در صورت نقض حریم خصوصی و یا معلوم شدن اطلاعات مخاطبین اولین کسی که از آن ضربه می خوره، شرکت دارنده اطلاعاته. با رعایت نکات فوق می تونین در این موفق تر باشین.

[تعداد: ۴    میانگین: ۴.۸/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید