قیمت دادن در شروع کار و کاسبی

۱- ایجاد یک میزان کار و کاسبی

به طور مفصل ، قیمت دادن که خوب سنجیده شده، برنده کاره. دانستن اینکه چیجوری یک عامل برنده بنویسین، بخش مهمی در رشد کسب و کارتونه. اما گرفتن درست قیمتتان ، می تونه یک موضوع بزرگ باشه. شما می خواین کار رو با یک قیمت رقابتی برنده شید اما باید مطمئن شید که این قیمت دهی هزینه هاتون رو پوشش میده و سود مناسب و مناسب کسب براتون داره.
عامل ، راه و روش کار و کاسبی تون رو به نمایش گذاشته و هزینه ها و شرایط شما رو واسه ارائه محصول و خدماتتون میگه. در حالی که پیش عامل حدود هزینه های درگیر با کار رو تخمین زده و زور آور نیس. عامل یک قیمت ثابت رو واسه محصول یا خدمات ارائه میده -که زمانی که مشتری اونو قبول کنه – تبدیل به یک قرارداد با زور قانونی می شه.
آموزش مهارت قیمت گذاری، به شما کمک می کنه که از کار و کاسبی تون در مقابل خطرات و زیانا محافظت کنین. قیمت دادن خوب شامل موارد زیر هستن :

  • برداشتن قدمای سنجیده واسه رسیدن به یک قیمت که کارتون رو در برابر رقیباتون برنده می کنه.
  • اطمینان از برگشت یک سود به درد بخور از سرمایه کار شما.
  • توضیح دادن اجزای کار به شکل روشن و دقیق .
  • بخش بندی تموم منابع و مواد لازم
  • توضیح دادن کامل هزینه ها و مالیات
  • توضیح روشن شرایط و قوانین فاکتورتان
  • استفاده از یک راه و روش حرفه ای و روشن واسه ارائه عامل

این مقاله به شما کمک می کنه که چیجوری یک عامل و پیش عامل برنده و سنجیده بنویسین. با گروه پدیده فکر مهتر همراه باشین.

۲- قبل از قیمت گذاری

دادن فاکتورهای حرفه ای ، دقیق و به موقع، حس خوبی در مشتریتان ایجاد کرده و شانس برنده شدن کارتون رو زیاد می کنه.
اولین مرحله قیمت گذاری خوب ، بررسی دقیق طرح پیشنهادی کارتونه. توجه دقیق به در خواستای مشتریان به شما اجازه میده که درباره چی و چگونگی قیمت کارتون تصمیم بگیرین.

مواردی که قبل از قیمت دادن باید

اینجا به سوالات مهمی که قبل از قیمت دادن واسه یک کار باید از خودتون بپرسید اشاره شده:

  • من میتونم محصول یا خدماتی رو که مشتری درخواست میده ارائه دهم؟
  • من میتونم خدمات یا اجناس رو با تعداد و در بازه زمانی درخواست شده ارائه دهم ؟
  • من میتونم مبلغی اعلام کنم که واسه مشتری ممکن بوده و سودآور باشه ؟
  • من میتونم به مشتری یک قیمت رقابتی پیشنهاد بدهم ؟

اگه می خواین پس از جوابِ منفی دادن به هر کدوم از این سوالات، قیمت رو اعلام کنین، مطمئن شید که به شکل خیلی روشن به همه شرایط و سلب مسئولیتا در قیمت و عامل خود اشاره کردین.
طبیعتا، هر چی قیمت و شرایط شما بهتر باشه، فاکتورتان جذابیت بیشتری داره. اما باید مراقب باشین که ارزش اجناس و خدماتتون رو کمتر از ارزش واقعی قیمت ندین یا در ارائه توانایی هاتون غلو نکنین. وقتی که فاکتورتان رو صادر کرده و مشتری اونو قبول می کنه، تبدیل به یک قرارداد اجباری می شه.

قبل از آماده کردن عامل چه باید بکنین؟

قبل از آماده کردن قیمت تون ، زمانی رو واسه تکمیل مراحل مهم زیر صرف کنین:

چیزای مهم کار و کاسبی خود رو در نظر بگیرین

واسه تعیین اینکه مشتری که در حال ارائه قیمت به اون هستید با بخشای بازار هدفتون همخوانی داره یا نه، برنامه بازاریابی و برنامه فروشتان رو مورد بررسی قرار بدین به اهداف فروش تون نگاه کنین و محاسبه کنین که چه تخمین قیمتی لازمه که خدمات رو ارائه داده و سود حاصل کنین.
دستورالعملایی تنظیم کنین تا به شما واسه قیمت گذاری بر کالا و خدماتتون کمک کنه _ رقابت ، هزینه و سودتون رو متعادل کنین. هزینه هایی که واسه ارسال عامل –مثل ارزش افزوده- باید بدین رو در نظر گرفته و تصمیم بگیرین که اونا رو در فاکتورتان دید کنین یا نه، اگه اینطوریه ، کسر این هزینه قابل قبول هستش یا نه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   بازاریابی دیجیتال : نقش و اهمیت سئو واسه شرکتا

درک خصوصیات کار و قیمت گذاری

جزئیات درخواستای مشتریتان رو به شکل کتبی دریافت کنین. از مشتریتان بخواهید که اونو تهیه کنن و یا جلسه ای ترتیب بدین تا تموم جزئیات رو خودتون بگیرین. مطمئن شید که تموم درخواستا رو مستند می کنین تا بعدا شما و مشتریتان بتونین به اون مراجعه کنین.
اگه شما بعضی از نیازای خاص رو متوجه نشدید از مشتریتان بخواهید تا جزئیاتش رو شفاف توضیح بده مشتریتان میخواد که شما فهمیده باشین و دقیقا اون چیزی که اونا میخوان رو انجام بدین.
از همه جزئیاتی که بازم حل نشده باقی می مونه یادداشت ورداری کنین بعد می تونین اونا رو در تعیین قیمتتان محاسبه کنین. مثلا اشاره به اینکه شما واسه اون مورد خاص اجازه نداشتین و یا ارائه انتخاب و پیشنهاداتی واسه حل اون موضوع.

در تعیین قیمتتان عجله نکنین

مطمئن شید که بالاتر از توانتان واسه ارائه خدمات یا محصول، چه از دید زمانی و چه از دید قیمت، عامل ارائه نکردین. از تواناییتان واسه انجام کارای خواسته شده مطمئن باشین. پیشنهادتان رو تحقیق و بررسی کنین و و قیمتتان رو قبل اینکه به اون پایبند شید، .

هزینه های مخفی

در مراحل قیمت گذاری تون تموم هزینه های مخفی رو شناسایی و مقدارش رو مشخص کنین. از خودتون بپرسید که چه مقدار پول باید پرداخت کنین تا پروژه کامل شه و پس از آن مطمئن شید که با قیمت تعیین شده، کسب سود می کنین.

۳- یک عامل چه مواردی رو شامل می شه

یک قیمت گذاری خوب و کامل حرفه ای بودنتون رو نشون داده، مشتریان جدید رو جذب کرده ، معاملات تجاریتان رو منعقد کرده و کار و کاسبی تون رو از خطرات حقوقی و مالی محافظت می کنه.
یک قیمت گذاری خوب شامل موارد زیر هستش :

جزئیات کار و کاسبی

مشخصات کامل کار و کاسبی و جزئیات تماس

هزینه کل

ویژگیای کار رو توضیح بدین و مشخص کنین چه هزینه هایی رو پوشش میدن و اگه لازمه ، هزینه هایی که تحت پوشش قرارنمی گیرن رو بنویسین. مثلا ، هزینه های تحت پوشش قطعات و نیروی کار هستن ولی ارسال رو شامل نمی شه.

جدا هزینه ها

طرح پیشنهادی تون رو توضیح بدین. و عناصر درگیر رو جدا سازی کنین، و هزینه های مربوط به نیروی کار و مواد رو بخش بندی کنین.

تغییرات

توضیح بدین که چیجوری سناریوای جور واجور و تغییرات روی هزینه ها تاثیر میذاره. مثلا ، این قیمت فقط واسه زدن چمنه با در نظر گرفتن هرس کردن دور ، ۱۵% به عامل اضافه می شه. (: تغییرات می تونن فرصت بزرگی واسه تشویق واسه خرید بیشتر باشه .)

بازنگری

به خودتون فرصتی واسه بازنگری و اصلاح عامل بدین، شاید هنگام شروع کار، تغییرات قابل توجه ای پیدا کنین.

برنامه زمان بندی واسه کار

مشخص کنین چه زمانی شروع به کار می کنین و چه مدت طول می کشه. اگه شما کار رو بگیرین، طبق قرارداد مجبور هستین در اون زمان کار رو انجام بدین. پس مطمئن شید که مناسب و منطقیست. اگه برنامه زمان بندی طبق تغییراته ، مثلا تغییرات آب و هوا ، مطمئن شید که در برنامه تون دید شده.

شرایط و چگونگی پرداخت

مشخص کنین چه زمانی می خواین پرداخت انجام شه. مثلا ، یکجا ، اقساطی یا نیمی اول و نیمی در اتمام کار.

تاریخ انقضاء قیمت

تاریخ مورد نظر واسه تایید عامل رو مشخص کنین به ویژه اگه در صنعت تون قیمتا به سرعت تغییر می کنه.

 

امضای پذیرش مشتری

شامل یک قسمت واسه امضای مشتری که عامل مورد قبول اونه. مثل :
من ………. تموم شرایط و قوانین بالا رو قبول می کنم.
امضاـ ………………. تاریخ………………….

 

۴- نکاتی واسه قیمت گذاری

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید