ارزش ادراکی در قیمت گذاری

در ایجاد ارزش ادراکی، محویت قیمت ادراکی که منتقل کننده ارزشه و هم اینکه روشی که مشتریان اطلاعات قیمت رو پردازش می کنن مهمه. کدوم بخش قیمت رو تره؟

مدیریت قیمتا فریبندهه، چراکه قیمت بیشتر یک نشونه کیفیتیه و مشتریان ممکنه قیمت پایین رو نشونه ای از پایین بودن کیفیت تصور کنن. اگه کیفیت بسیار پایین تصور شه، محصول متناسب با نیاز مشتری نمیشه. این خصوصاً واسه عرضه گروهی از جنسا که خیلی راحت قابل قضاوت نیستن (مثل عطر یا روغن موتور) مشکل آفرینه.

یک راه و روش جوابگو، نمایان ساختن فرق هزینه ها و تا حد ممکن قابل فهم کردن اوناس. شفاف سازی در کاهش هزینه ها می تونه مخاطرات تصور کیفیت پایین رو از بین ببره. راه و روش دیگه، مدیریت موضوع تناسب از روش اثبات عرضه متناسب با گروه محصول و مجموعه رقباست.

 

فرهنگ هزینه پایین

اندازه گیری کارکرد، پاداشا، سیستما، ساختار، ارزشای مدیریت ارشد و فرهنگ همه وجوهی هستن که کاهش هزینه باید در اونا مورد تأکید قرار گیرد.

مثالای خیلی از شرکتایی هست که تصمیم گرفتن به دنیای هزینه کم پای بذارن و شکست خوردند، چون فرهنگ اونا هیچوقت نتونست خود رو منطبق سازه. عملیات موفق ارزون فروشی همیشه به سازمانی جدید با فرهنگ، فرایندها و کارکنانی متفاوت نیاز داره.

[تعداد: ۱۱    میانگین: ۴.۵/۵]

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:    آزاد شدن سبد خرید به وسیله مشتری رو چیجوری مدیریت کنیم؟
دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید