رسیدن به لیدهای بیشتر با هزینه های پایین همیشه در بالا اهداف تولید لیده. به ویژه واسه استارتاپا و کسب و کارای کوچیک. ، یک بررسی به وسیله HubSpot نشون داد که ۶۵ درصد از بازاریابان B2B اقرار می کنن که تولید ترافیک و لیدهای با کیفیت اولویت اصلی اوناس.

تعریف لیدهای با کیفیت

لیدهای با کیفیت : به لیدی می گن که می تونه به مشتری فروش واقعی واسه اجناس و خدمات تبدیل شه.

در حالی که تولید حجم بالای لیدها خوبه، اما حتما به فروش و درآمد منجر نمی شه. ممکنه ترافیک زیادی در سایت شما باشه، اما فقط درصد کوچیکی از اونا ممکنه اقدام به دریافت محتوای شما، و حتی درصد کوچیکتری از لیدها به مشتریان پرداخت کننده تبدیل شن. این روزها تمرکز اصلی بازاریابان روی لیدهای با کیفیته. چون بازاریابان هزینه رسیدن به اونا رو در نظر می گیرن.

مطالعه دیگری نشون داد که ۶۱ درصد از بازاریابان B2B  تولید لیدهای با کیفیت زیاد رو بسیار سخت می دونن. بیشتر شرکتا می خوان هزینه های هر لید (CPL)  رو کم کنن. چون فکر می کنن که هر چی لید ارزون تر باشه، هزینه رسیدن (CPA)  کمتر ، و سود حاشیه بیشتره. اما واقعا، لیدهای کیفیت فروش، ارزون نیستن.

به چه دلیل لیدهای با کیفیت گرون هستن؟

  1. کسب اطلاعات دقیق و اطلاعات تماس معتبر می تونه سخت باشه.
  2. خیلی از لیدها با شخصیت خریدار و بازار هدف شما تناسب ندارن.
  3. بعضی از لیدها ممکنه بودجه کافی واسه خرید خدمات شما نداشته باشن.
  4. تصمیم گیرندگان و تاثیرگذاران شرکت ممکنه در دسترس نباشن.
  5. بیشتر لیدهای شما نمی تونن لید فروش شن.
  6. تولید محتوایی که بتونه لیدهای مناسب و درست رو جذب کنه، می تونه بسیار سخت باشه.

وقتی که لیدها دارای شرایط نباشن، باید پیش بینی هزینه های بیشتر(از نظر تلاش و منابع)  واسه تبدیل کردن اونا به مشتری بالفعل و واقعی رو داشته باشین. به همین دلیله که لیدهای با کیفیت هزینه های زیادی لازم دارن.

تولید لید رایگان

کلا، روشای هدف دار تولید لید رایگان و ارزون از نظر زمان و تلاش هزینه بیشتری به دنبال دارن. در حالی که تاکتیکای گرون تر حصول یافته ها رو سریع تر می کنن. با این حال، فقط نباید روی سرعت یافته های تمرکز داشته باشین. شما لیدهای با کیفیتی می خواین که می تونن به درآمد واقعی تبدیل شن – یعنی لیدهایی تمایل بیشتری به خرید دارن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تبلیغات گوگل به چه صورته؟

اینکه شما یک شخصیت خریدار رو واسه بازار هدف خود ایجاد کردین، عاقلانهه. این شخصیت خریدار نه تنها متناسب با نام تجاری شماس، بلکه مشتری دلخواهیه که می خواین با اون کار کنین. از این شخصیت واسه تایید کردن لیدهای خود استفاده کنین و تلاشای خود رو روی دشت کردن میوه هایی متمرکز کنین که خیلی از دسترس شما دور نیستن. و چیدن اونا راحته. ( یعنی اون دسته از لیدهایی که واسه تبدیل شدن به مشتری راحت تر هستن.)

شما نمی خواین وقت تیم فروش خود رو در تلاش واسه فروش به کسی هدر بدین که به محصول شما نیاز نداره. هر چی زمان هدر برود ، پول و هزینه از کف میره. جدا سازی و تحلیلای تخصصی نشون میدن که  که چیجوری لیدهای ارزون قیمت می تونن در دراز مدت هزینهاتون رو زیاد کنن.

لیدهای با کیفیت به خودی خود ارزش چندانی ندارن. شما می تونین یک قیف پر از لید داشته باشین. اما حتما به تعداد خیلی از مشتریان واقعی تبدیل نمی شن. لیدهای مشتاق هستن که رونق رو به بازار فروش میارن.

نکته پایانی

لیدهای با کیفیت که به لید فروش تبدیل می شن ارزون نیستن. اگه فکر می کنین که این مسئله در مورد شما صدق نمی کنه چون شما موفق به کاهش CPL خود شدین و حجم بالایی از لیدها رو جمع آوری کردین، دوباره به اون فکر کنین. لیدهای شما همون لیدهای با کیفیت هستن که آخرش می تونین به مشتریان واقعی پرداخت کننده، تبدیل کنین؟

سرمایه گذاری در یک راه حل تولید لید که موجب کسب درآمد می شه، به رشد کار و کاسبی شما کمک می کنن. شما نه تنها خود رو ازصرف هزینه های زیاد منابع گرون در تاکتیکای بی اثر نجات میدید، بلکه تیم فروش خود رو هم از تلاش واسه پیگیری لیدهایی که هیچوقت به مشتری واقعی تبدیل نخوان شد، باز می دارین.

وقتی که صحبت از مصرف موثر بودجه تولید لید به شکل پیش میاد، به پندهای قدیمی می رسین که می گن: ” چیزی رو که واسه اون هزینه می کنین، دریافت می کنین.” پس واسه رسیدن به لیدهای با کیفیت باید هزینه کنین.

[تعداد: ۲    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید