لینک ساختن در سایت ، عبارتی که بارها درباره اون خوندیم و شنیده ایم. اما واقعاً لینک ساختن و یا لینک کردن چه مفهومی داره؟ چه نقشی در موفقیت سایت و یا در حالت کلی، کسب وکارمون داره؟

 

 

لینک ساختن در سایت

موضوع اینجاست که در بحث بازاریابی کسب وکار، دو نوع لینک هست. خیلی از مردم بر یک نوع لینک باور دارن که اشتباهه!

۱- یک نوع لینکی که شما از قبل راجبه اون آگاه هستید. این همون جایی ست که یک سایت به سایت یا بلاگ شما لینک می شه. بعضی وقتا بک لینک هم نامیده می شه.

۲- در ادامه، نوع دیگری از لینک هم هست که خیلی کم از آن می گن. Jim Connolly مشاور کسب وکار، میگه این نوع از لینک، باعث شده یک مشتری فوق العاده به سمتش هدایت شه. این نوع از لینک، هیچ کاری با هایپرلینکا، بک لینک و لینک ساختن نداره!

در این پست، قراره باهم ببینیم که این لینک نوع دوم رو چیجوری میتونیم بسازیم که واسه کسب وکار ما هم نتیجه مثبت بده. با کمی وضوح بیش تر شروع می کنیم:

 

نوع لینکی که شما از قبل میدونید

من و شما تا به امروز میلیونا بار درباره اهمیت و ارزش لینک داشتن از یک سایت معتبر به طرف سایت تون صحبت کردیم. بطور خلاصه، اگه سایت تون لینکای زیادی داخل خودش از طرف وب سایتای معتبر و باکیفیت داشته باشه در صفحه یافته های موتورهای جستجو امتیاز بیش تری رو به خود اختصاص میده. این نوع از لینک سازی، از پایه های سئو هستش.

  • به همین دلیله که اینفوگرافیکا کل اینترنت رو فرا گرفتن. (اونا معمولاً کدهای لینک جاسازی شده داخل خود دارن.)
  • به همین دلیله که مردم پستای بلاگ مهمون رو واسه وب سایتای محبوبی مثل Huffington Post یا Forbes بدون پول، در مقابل بازگشت لینک می نویسند.

این لینکا بسیار مهم هستن. اما با این حال، تنها نوع لینکی نیستن که ارزش رو به شما و کسب وکارتون به ارمغان میاره.

Jim میگه: یه مدت قبل از انتشاراتی وال استریت ژورنال با من تماس گرفتن. Chris Gay یکی از ویرایشگرها واسه کمک در مقالات بازاریابی تماس گرفته بود. از این همکاری خوشحال بودم. بالاتر از آن، از این خوشحال بودم که به تخصص خودم نزدیک شده بودم! اونم به وسیله اینجور انتشاراتیِ معتبری!

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   فارغ التحصیلان بیکار ؛ جهت پیدا کردن کار مناسب دست به کار شید

دیروز Grant به من ایمیل زد و جایی رو در برنامه Marketing Mentor (آموزش بازاریابی) من میخواس. اون در ایمیلش توضیح داده بود که بخاطر اون مقاله وال استریت ژورنال، چیجوری کار منو کشف کرده بود!

با اینکه هیچ لینکی از آن مقاله به طرف من هدایت نشده بود اما اون به اندازه کافی تحت اثر ایده ای که مطرح کرده بودم قرار گرفته بود که باعث شده بود منو جستجو کنه. اون منو پیدا کرده بود و بلاگ منو دنبال کرد. خیلی سریع وارد این هفته شدیم و اون تصمیم گرفت که روی خدمات من سرمایه گذاری کنه.

اون مقاله (مقاله وال استریت ژورنال) هیچ لینک قدیمی به طرف من و یا وب سایتم نداشت. هیچ چیزی از گوگل رو دارا نبود. اصلاً توانایی ایندکس شدن هم نداشت! هیچ امکاناتی واسه کلیک کردنِ Grant هم نبود!

با این حال، لینک خیلی با ارزشی رو از آنِ خود کرده بود که باعث شد Grant از فردی ناشناس به یک مشتری برام تبدیل شه.

 

لینکا و قدرت رابطه

هیچوقت، ارزشِ بودن اسم و برندتون در لیست یک انتشاراتی (بخاطر جنبه مثبت) رو دست کم نگیرید! حتی اگه هیچگونه لینکی به طرف سایت شمام ندادند، مشکلی نداره.

Grant از خوانندگان وال استریت ژورنال بوده و به چیزایی که اونا می گفتن اعتماد می کرده. با وجود اینکه وال استریت ژورنال نگفته که ازم حمایت می کنن اما از کار من، به عنوان یک نمونه مثبت از راه حل بازاریابی که کارآمده استفاده کردن. اینجوری Grant قادر بود که بطور شخصی راه ارتباطی با منو (با مقاله) پیدا کنه.

این نوع از لینک بسیار قدرتمنده. واقعاً قدرتمنده!

 

شما باید در جستجو، قابل دیدن باشین

درسته که پیدا کردن Jim کار سختی بوده. در این حد که Grant هیچوقت بلاگ اونو ندیده بود!

امتیازات این که نام تون در انتشاراتی معتبر ذکر شه مربوط به خود شما نیس! فقط مطمئن شید که خیلی راحت در صفحات موتور جستجو یافت میشید. ذکر شدن نام شما در رادیو و تلویزیون هم به همین منواله. اینجا، همانجایی ست که سئو وارد می شه. به همین دلیله که بک لینکای خوب و زیاد بسیار مهم ان.

 

در ادامه مقاله، همراه باشین تا به اهمیت و نقش سئو در این باره بدیم.

[تعداد: ۴    میانگین: ۴.۸/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید