موندن در رقابت واسه کار و کاسبی

در هر صنعت و بخش ای که کار می کنین، معمولاً وقتی قرار باشه برنامه کار و کاسبی تون رو به خاطر وفق دادن با بازار، تغییراتی رو اعمال کنین مواردی پیش میاد.

بدون درنظر گرفتن نوع کار و کاسبی، شرایط مالی و توانایی تون، باید بگیم که اگه بطور پیوسته روی رقابت در بازار و چشم انداز دراز مدت خود تمرکز نکنین طول عمر کار و کاسبی تون، در حالت خطر قرار میگیره.

شما چه طراح جواهرات در خونه باشین و چه تولیدکننده ی آخرین اجناس تکنولوژی! چیزی که مسلمه اینه که نمی تونین همیشه در جایگاه راحتی و آسودگی خود بمونین. در این پست ۳ راهی رو به شما می گیم که باعث می شه کار و کاسبی تون در جایگاه رقابتی پیشی گرفته و از رقبای تون پیشی بگیره.

۱مشتریان جدید جذب کنین

به عنوان یک کارآفرین بسیار راحته که در خطر کارای سخت قرار گرفته و حتی انجام لازم ترین کارای شخصی رو از یاد ببرین. سخت کوشی و کارآفرین بودن دو واژه ای هستن که رابطه بسیار نزدیکی باهم دارن و شایدً شمام هر از چند بعضی وقتا خودتون رو در اینجور حالتی پیدا میکنین.

فرقی که این وسط هست اینه که شما صاحب قدرت و موتور اقتصاد شرکت تون هستید. این تصمیمات شماس که موفقیت یا شکست کار و کاسبی تون رو تعیین می کنه.  با این حال، مشکلی هست که از قدیما واسه کسب و کارای کوچیک هست. شرایط “مرغ اول به وجود اومده یا تخم مرغ؟” هست. شما کارای خیلی زیادی واسه انجام و دستورات زیادی واسه اجرا دارین که بخاطر اون کل شب رو بیدار می مونید. واقعا، شما به مردم بیش تری نیاز دارین تا به رشد کار و کاسبی شما کمک کنن. اگه شما به پروژه ها بسیار نزدیک شید و بطور پیوسته خودتون بازاریابی رو انجام بدین و مستقیماً با مشتریان سروکار داشته باشین، واسه دراز مدت شکست می خورین.

اگه اجناس شما، هیچوقت تاریخ انقضا نداشته باشه، بدیش اینه زندگی مشتریان تون، داره! پس بطور پیوسته، به جذب مشتریان جدید تمرکز کنین.

۲آینده رو پیش بینی کنین

شما احتیاجی به گوی پیشگو ندارین تا بتونین آینده رو پیش بینی کنین! پیش بینی آینده نیازمند اینه که بتونین بیرون از جعبه فکر کنین. داشتن یک چشم انداز دراز مدت بزرگ ترین رازی ست که در این شرایط به کمک تون می شتابد. در سال ۱۹۰۳ هنری فورد، شرکت Ford Motor Company رو با استفاده از پیش بینی کسب و کاری که داشت (افکارش از همه افراد جلوتر بود) راه اندازی کرد و مزیتایی رو گرفت.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   عادتای بد برنامه نویسان و پیشنهادایی جهت دوری از گرفتار شدن به اون

“اگه از مردم می پرسیدم که چه می خواستن، اونا می گفتن: اسبای سریع!”. چشم اندازه های دراز مدت واسه کار و کاسبی شما بسیار لازم ست. در بسیاری موارد، نیاز به نوآوری و درک این موضوع هست که در بازار، چه روندهایی ممکنه رخ بده (یعنی قبل از رخ دادن اونا)! به قول استیو جابز : “بسیاری مواقع، مردم نمی دونن که واقعاً چه میخوان مگه اینکه به اونا نشون بدین.”

اگه بتونین خودتون رو آگاه، پیشگام و به روز حفظ کنین، کار و کاسبی تون وضعیت بسیار بهتری رو در بازار جهانی داره.

۳- واسه فرصتای جدید گشاده باشین

اصلاً شاید شما کار و کاسبی تون رو تنها واسه یک هدف ایجاد کرده باشین. پر کردن شکاف بازار واسه تولید تشک راحت، دستگاه های بازی دستی قوی یا اسباب بازی کودکان.

اما این معنیش این نیس که کار و کاسبی تون نباید واسه ارائه اجناس و خدمات بهتر تلاش کنه.

خیلی از کسب و کارای موفق بطور پیوسته تکامل پیدا میکنن تا به درخواست بازار برسن. پس به طرف فرصتای جدید گشوده باشین. Sean Hopwood کسب و کارش رو (Day Translations) با ایده ی پر کردن شکاف در بازار، واسه خدمات زبانی شروع کرد. اون کارش رو با پیشنهاد دادن ترجمه ی زبون اسپانیایی به انگلیسی و خدمات ترجمه شفاهی ارائه می داد.

 

چون کره ی زمین در حال جهانی تر شدن و ارتباطات در حال پیشرفته تر شدنه اون می تونه از امتیازات بیش تر در فرصتای جدید دیگری برخوردار شه یعنی به نیازای کسب و کارای جهانی توجه کنه مثل سئوی فرامرزی و وب سایتای محلی. همین اتفاق واسه C7 Device Recycle هم اتفاق می افته.

پس شمام تلاش کنین با گشاده رویی به طرف فرصتایی جدید پیش برید تا از مزیتای اون برخوردار گردید.

[تعداد: ۲    میانگین: ۳.۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید