مانکنا در ویترین مغازها

 

مجسمه مانکن یکی از موفق ترین راه در مورد جذب مشتری و عابرانه. به ویژه خانمایی که مشتاق خرید هستن طبق چیزی که مانکن پنهون خریداری می کنن.
لباسایی که از پشت ویترین مغازها نمایانه و مانکنا با اون زیبایی خاصی که دارن مثل کسی هستن که تازه از یک سالن ورزشی بیرون شده باشن که نه با خوردن غذا اضافه وزن پیدا می کنه و نه با گذشت زمان چین و چروکی روی صورت شون ظاهر می شه! به خاطر همین مانکن موفق ترین راه در جذب مشتری فقطً با تکیه بر زبون بدنه و هر عابری رو جذب می کنه، به ویژه خانوما رو!

با تحقیق بین جوونا جور واجور درباره این موضوع مردم نظرات مختلفی داشتن. یک خانوم جوون میگه: می خواستم واسه خونواده ام لباس انتخاب کنم، اما محلای تجاری بدون مانکن مثل جسم بدون روح بودن. پس مانکنا واسه محلای تجاری مثل روح مغازه به حساب می رن. فرد دیگری این نظر رو داشت که مغازه های تجاری که اجناس خود رو روی مانکنا استفاده نمی کنن بهتره دربِ مغازه خود رو ببندند به ویژه در مناسبات خاص، چون که تنها چیزی که باعث خرید مشتری می شه استفاده از مانکن هاست.

خانوم فروشنده ای میگه مشتری هنگام تماشای لباس بیشتر از اونکه به لباسایی که در قفسها نگاه کنه یا لباسای آویزون رو ببینه، به تماشای لباسایی که تن مانکنه توجه می کنه. پس راه هیجان انگیزتری واسه جذب مشتری به اندازه مانکنا وجود نداره!

مانکنا باعث جذب و ورود مشتری به مغازه شده و باعث آشنایی اون با بقیه اجناس تون می شن. پس در این شرایط کساد اقتصادی این راه از بهترین روش ها واسه رسیدن به مشتریه و با تکیه بر شکلای جور واجور سبکا از شکلای جور واجور کشورها می تونین لباسای خود رو بهتر و قشنگ تر عرضه کنین.
مدیر فروش یک تولیدی میگه که رقابت تنها سبک داخل مایه واسه ارائه اجناس و جذب مشتری ست که به وسیله کارشناسا با بهترین روش ها و مناسب ترین راه ها  میشه اجناس رو عرضه کرد.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   بازاریابی محتوا : افراد مبتدی، چیجوری به نویسنده ای حرفه ای تبدیل شن؟

فروشندگان لباس واسه قرار دادن بیشترین تعداد مانکن در روزایخاص مثل اعیاد تلاش می کنن مانکنای بیش تر و زیباتری در مغازه های خود بذارن. چون تجربه به اونا ثابت کرده مشتریان با دیدن لباسایی که تن مانکن هستن، بیشتر جذب می شن.
مانکنا در وسطای قرن ۱۹ با گسترش پوشاک آماده در اروپا ظاهر شدن؛  هدف اصلی استفاده از مانکن فقط نشون دادن زیبایی لباسا نبود؛ بلکه واسه کسائی که کار دوخت و دوز و اندازه گیری لباسا رو هم انجام می دادن مورد استفاده واقع می شن.
از مانکنا واسه کار دوخت و دوز استفاده می شه، چون ساختار هندسی اونا نزدیک به جسم آدم استفاده میشن و واسه تنظیم لباس، طراحی، نوآوری، قابل استفاده هستن.
با شروع قرن ۲۰ مانکنای چوبی ظاهر شدن و پس از آن صنعت به شکلای جور واجور تکامل یافت و کشورها راه خود رو از روش واردات از کشورای اروپایی گسترش دادن.

مکانی که در اون از مانکن استفاده نشه جذابیت خاصی رو به رخ نمی کشه

در مصر تا وسطای قرن پیش مانکنا شناخته شده نبودن، مگه در مکانایی که یهودیان در اون تجارت داشتن. و جنس اونا از گچ ساخته می شد که بسیار هم وزن سنگینی داشتن. طوری که واسه حمل اونا به دو نفر احتیاج پیدا می کردین. قیمت این مانکنا از ۱۳ دلار به  ۵۰ دلار هم می رسین که از کشورهای فرانسه و ایتالیا وارد می شد، این کشورها در ساخت مانکن معروفیت خاصی داشتن.
با وجود رشد و پیشرفت تکنولوژی مانکنای جدید تغییری نکرده و حجم و وزن ثابتی دارن، و طول اونا از ۱۷۰ بالاتر نمی ره فرقی نداره که مانکن خانوم باشه یا آقا ولی مانکنای کودکان طول کمتری نسبت به دیگه مانکنا دارن.

[تعداد: ۴    میانگین: ۳.۸/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید