مبانی فروش واسه راه اندازی و باخبر شدن از آن جهت جلو رفتن یک کسب وکار بسیار لازمه.

 

مبانی فروش

در این پست می خوایم اصول و مبانی فروش رو که از پایه های اصلی در مدیریت کسب وکار هستن دقیق تر معرفی کنیم. این مقاله رو با پدیده فکر مهتر همراه باشین و در آخر، نظرات خود رو با ما در بین بذارین.

 

فروش پایانی ممکنه یک هدف باشه اما اینکه مشتری واسه خرید کالا و خدمات تون اقدام کنه تنها یه قدم از یک مراحل طولانی حساب می شه.

 

فروش موفق شامل:

  • پیشرفت ارتباطات با مردم
  • کشف نیازهاشون
  • برابری محصول و خدمات تون با این نیازها
  • رابطه امتیازات خریدِ اجناس و خدمات تون

 

داشتن یک برنامه فروش قبل از شروع فروش تون به شما کمک می کنه تا اهداف فروش تون رو مشخص کرده و راه های رسیدن به این اهداف رو تنظیم کنین.

واسه رسیدن به اهداف فروش تون نیاز دارین تا بعضی مهارتای فروش رو بدست بیارین. آموختن مهارتایی مثل رابطه موثر و علم محصول می تونه اعتماد به نفس شما رو در توانایی  فروش زیاد کنه که اینطور مشتری واسه خرید محصول یا خدمات تون مشتاق تر می شه.  قبل اینکه فروشِ چیزی رو شروع کنین باید از تعهدات قانونی آشنایی. نتیجه های فروش غیرقانونی ممکنه شما رو مجبور کنه تا کسب وکارتون رو ببندید!

 

این مقاله به شما کمک می کنه تا اصول ساده فروش موفق رو درک کنین.

 

برنامه ریزی واسه فروش

قوانین فروش

فروشندگان موفق واسه فروش قانونی برنامه ریزی می کنن. اگه تعهدات فروش قانونی رو رعایت نکنین، مجبور به پرداخت جریمه و یا بستن کار و کاسبی تون میشید. سازمان بازرسی کل کشور ( قوه قضائیه)  و اتحادیهای صنفی، حمایتایی طبق فروش مساوی و حمایت از حقوق مصرف کننده انجام میدن که شامل روشای فروش مثل موارد زیر می شه:

  • قیمت گذاری
  • تبلیغات
  • دریافت
  • ایمنی محصول
  • تضمین
  • قرارداد
  • واگذاری

 

راه هایی واسه فروش

وقتی که شما در حال برنامه ریزی هستید که چیجوری کالا و خدماتتون رو بفروشین ، از یک یا چند راه های زیر استفاده می کنین :

  • از محل کار و کاسبی
  • فروش آنلاین
  • فروش مستقیم
  • فروش تلفنی
  • عاملای فروش

 

برنامه فروش

طرح فروش به شما کمک می کنن برنامه ریزی کنین که نیاز به چه مقدار فروش از خدمات و محصولتان دارین و چیجوری به این میزان از فروش برسین.

درحالی که یک طرح بازاریابی، به شرایط بازار، موقعیت شما در بازار و چگونگی رسیدن و تشویق یک مشتری می پردازه ، برنامه فروش بر مشتریان متمرکزه.

برنامه فروش شامل انتظارات مشتریان و تمایلات خرید هستش که بر مراحل فروش متمرکزه و هدفی (تارگت) که تیم فروشتان باید به اون برسن رو تعیین می کنه.

شما باید برنامه فروش رو با هدفهای فروشتان شروع کنین -اهداف مخصوصی که می خواید به اونا برسین مثل : باز کردن تعداد معینی مغازه های جدید ، یا پیشرفت دادن به مکانا  و بازارهای جدید .

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   شایستگیای اساسی و دارایی شرکت، مبنای رقابتی اون

بعد، باید تموم مراحل برنامه تون رو واسه رسیدن به هر کدوم از اهدافتون با جزئیات توضیح بدین. نمونه هایی از این مراحل میتونه شامل  موارد زیر باشه:

  • استخدام فروشنده با تجربه در بازار هدفتون یا در منطقه جغرافیایی خاصی که می خواین اون متمرکز شه.
  • تنظیم تعداد تماسایی که تیم فروشتان در منطقه هدف در یک بازه زمانی روزانه یا هفتگی باید بگیرن. به طور مثال تعداد تماس تلفنی، ایمیل و ویزیت حضوری که باید داشته باشن.

طرح فروش تون باید با توضیح اینکه چیجوری میزان موفقیت تلاشتون رو اندازه گیری کنین پایان پیدا کنه، نه فقط از دید افزایش فروش کل، بلکه مثلا، میزان تغییر اضافه تماس تلفنی و  ویزیت واسه فروش.

 

مهارتای فروش موفق

هرکسی می تونه مهارتای لازم واسه فروش موفق رو یاد بگیره. شما و کارکنانتون باید بر مهارتای ساده فروش مسلط باشین مثل رابطه با مشتری و ارائه محصول.

 

مهارتای رابطه با مشتری

مهم ترین مهارت فروش توانایی گوش دادنه. این روزها، فروشندگان خوب بسیار کمتر حرف میزنن و بیش تر گوش میدن. گوش دادن یک مهارته که هرکسی می تونه در اون ماهر شه.

مهارتهای دیگری که رابطه با مشتری رو میسازن :

  • پرسیدن
  • قانع کردن
  • اعتماد به نفس
  • انگیزه
  • ارائه شخصی

 

مهارتای ارائه اجناس

مهارت تبدیل ویژگیای محصول به امتیازات، واسه فروشندگان خوب لازمه. علم محصول، کلیدیست واسه معرفی امتیازات به مشتریان و در هر کدوم از مراحل مراحل فروش  به شما کمک می کنن.

ویژگیها نشونه های فیزیکی، قابل لمس و قابل اندازه گیری از یک محصول هستن. امتیازات، برتریایی در ویژگی یک محصول واسه یک مشتری خاصه .

مهارتای برنامه ریزی و تحلیلی هم به شما واسه ارائه محصولتان به مشتری، کمک می کنه. شما باید تصمیم بگیرین که کدوم محصول جواب گوی نیازای یک مشتری به خصوصه و برنامه ریزی کنین که چیجوری از امتیازات محصول واسه تشویق مشتری به خرید استفاده کنین.

 

استفاده از سرویس خدمات مشتری واسه فروش

 

کسب و کاری که خدمات مشتری خوب رو در اولویت قرار میده شانس بیشتری واسه گرفتن و نگهداشتن مشتریان وفادار داره. با این کار کار و کاسبی شما میتونه سود بیشتر و سهم بازار بیشتری رو به دست بیاره.

سازماندهی یک برنامه خدمات مشتری موفق در کار و کاسبی تون لازمه تعهد از طرف شما و کارکنانتانه. شما نیاز به برنامه ریزی، پیشرفت، اجرا و حفظ برنامه خدمات مشتریان دارین و این موارد هم اینکه شامل آموزش و گرفتن بازخورد نیزه.

به خاطر پیشرفت خدمات به مشتریان خوب، شما نیاز به تحقیق نیازای مشتریان خود دارین. زمانی رو جهت پیدا کردن اینکه هر کدوم از مشتریان چه انتظاراتی دارن، اختصاص بدین. هر دو بازخورد مثبت و منفی که گرفتین رو پیگیری کنین.

به یاد داشته باشین هر اطلاعات مشتری که جمع آوری کردین باید به دستورالعملای حفظ حریم خصوصی پایبند باشه.

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید