محتوای ویروسی شاید مفاهیم مختلفی واسه افراد داشته باشه. در این پست به سه نقل قول افراد مشهور بازاریاب درباره نحوه ی تولید محتوای ویروسی می پردازیم. امیدوارم به درد بخور واقع شه.

 

 

محتوای ویروسی

همه ما، نظراتی متفاوت راجبه نوع محتوای ویروسی داریم شاید یک ویدیوی اجتماعی بی صدا باشه شاید هم توضیحاتی طبق ی داده ها! اما فرمت اون مهم نیس در آخر باید به “احساس” ختم شه. این پست، شما رو غضبناک می کنه؟ یا شما رو به انجام کاری تشویق می کنه؟ با همه اینا سوالی که باید از خود بپرسید اینطوریه: اگه در صفحه جدیدترین اخطار ام ظاهر شه من به اون اهمیت میدم؟ اگه جواب منفی ست، ارزش نداره.

Megan Conley استراتژیست بازاریابی محتوا در Hubspot

 

به هنگام ایجاد محتوای جدید، همیشه دو سوال جدی از خود بپرسید: به چه دلیل باید همه اینو به اشتراک بذارن؟ این به افراد کمک می کنه تا بهتر خودشون رو بگن؟ اگه نتونین به این سوالات جواب بدین این محتوا هیچ شانسی واسه ویروسی شدن نداره. مردم محتوایی رو به اشتراک می ذارن که روی احساس اونا پا بزاره. کارِ شما شناسایی و بیان عناصر احساساتیه.

Nadya Khoja مدیر بازاریابی در Venngage

 

دو جنبه ی بهم وابسته در معنی محتوای ویروسی هست. از جنبه ی انسانی، وقتی یک محتوا مخاطبان خود رو به هیجان میاره و یک بازخورد احساسی آزاد می شه داخل مایه اینطوریه که نمی تونن کمکی کنن اما به اشتراک می ذارن. یعنی، محتوا “قابل توجه” است. از جنبه ی مهندسی، تکنولوژیای اجتماعی، میزان درگیری رو در طول زمان، تا به میلی ثانیه آزمایش می کنن. اثر دوطرفه بین این دو ساختار همون چیزی ست که باعث ایجاد محتوای ویروسی می شه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   رمز موفقیت شرکتای فناوری که متکی بر کار و کاسبی از راه دور هستن

Eric Peters بازاریاب پیشرفت در hubspot academy

 

 

[تعداد: ۴    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید