مخاطبان بازاریابی محتوا

مخاطبان بلاگ و سایت شما چه کسائی هستن؟ مخاطبان نشریه الکترونیکی (خبرنامه) شما چیجوری؟ پادکستایی که در سایت تون قرار دادین چیجوری؟
اگه شمام مثل خیلی از کارآفرینان خط تولیدهای جور واجور واسه مخاطبان زیاد دارین شاید ممکنه به دنبال هدف قرار دادن دو، سه، چار (و یا بیش تر) مخاطبان با یک نوع محتوای برابر باشین. تا الان فکر کردین که این کار چه نتیجه ای داره؟

دو مورد بررسی

وقتی من و Robert Rose واسه شرکت در کلاسای بازاریابی محتوای لینکداین در تورنتو بودیم؛ یکی از شرکت کنندها درباره شخصیتای خریداران سوالی پرسید. جزئیات بیش تر نشون داد که این شرکت تکنولوژی بزرگ دقیقاً ۱۸ نوع مخاطب جور واجور رو با همون (یک) بلاگ موردهدف قرار داده.
احتیاجی به گفتن نیس که بلاگ، خوب مورد استفاده ی اونا واقع نمی شد.

مخاطبان forbes.com چه کسائی هستن؟ طبق Forbes Media سایت forbes رهبران پولدار کسب و کارا با علم و بینش رو در سراسر جهان موردهدف قرار داده. با یک نگاه سریع به مقالات forbes ً روشن ست که forbes مخاطبانش رو با عنوان The entire planet به معنی کل سیاره شناسادهه. از نوع پوشش خود واسه شرکت در کنفرانس کسب و کارای کوچیک منطقه گرفته تا اجرای کنسرتای موسیقی در فضای باز رو می تونین در محتوای اون پیدا کنین. حتی بدتر از آن، در حالیکه بعضی از محتوای Forbes AdVoice (برنامه تبلیغاتی ملی) در رابطه هست؛ بیش تر محتوای تولید شده واسه همه آدما به درد نخور و غیرمفید هستن.

 

چار سوال

هدف شما فروش بیش تر نرم افزار باشه یا تبلیغات، نیاز دارین که دقیقاً روی مخاطبان اصلی خود تمرکز کنین.
اگه تا الان این کار رو انجام نداده اید، به سوالات زیر جواب بدین تا از اقدامات خود مطمئن شید.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   بدترین کارآفرینان سال ۲۰۱۶

 

۱- کی

مخاطب هر قطعه از محتوای شما کیست؟ خریدار ویژه ای که با این پلت فرم اونو مورد هدف قرار دادین چه کسیه؟

۲- به چه دلیل

به چه دلیل شما در حال انجام اینجور کاری هستید؟ چه تغییر رفتاری هست که شما باید ببینین تا این ابتکار در محتوا رو موفقیت بدونین؟ ( به مدیریت فروش، صرفه جویی در هزینه ها نیاز دارین؟

۳- خروجی

داخل محتوای شما چی واسه خواننده هست؟ چیجوری می تونین زندگی یا شغل اونا رو بهتر و یا آسون تر کنین؟

۴- عامل جانشین

اگه شما هیچ یک از اینطور اطلاعات رو واسه مخاطبان خود جفت و جور نمی کنین؛ اونا باید به شما اهمیت دهند؟ ببینین که اونا می تونن اطلاعات رو در جاهای دیگه هم بیابند؟ در اینجور حالتی، چیزی که شما می گین مهمه؟

همه این سوالات بسیار مهم هستن. اگه پاسخای زیادی واسه سوال “کی” دارین شایدً جواب دادن به باقی سوالات واسه شما غیرممکن هستش.

داشتن مخاطبان زیاد با یک نوع محتوا، تاثیر کمی داشته و معمولاً رسیدن به اهداف بازاریابی رو واسه شما غیرممکن می سازه.

در آخر به یاد داشته باشین که شما به بازاریابی محتوایی نیاز ندارین که واسه همه نوع مخاطب موردهدف قرار گیرد.

موفق باشین و تمرکزتون رو روی این نکات حفظ کنین.

نویسنده : Joe Pulizzi

 

 

[تعداد: ۴    میانگین: ۴.۸/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید