مخاطبان محتوا

اگه شمام حالا این پست رو در مقابل خود قرار دادین تا بخونین، شایدً دوست دارین بدونین که به چه دلیل همه می گن محتوای خود رو واسه مخاطبان خود هدفمندسازی کنین. شاید نمی دونین بازاریابی آنلاین بدون تحقیقات بازار چه فایده ای داره. تحقیقات بازار، نقش مهمی در موفقیت بازاریابی داشته و  اطلاعاتی که شما واسه دقق شدن روی مخاطبان و محتوا نیاز دارین رو ارائه میده. تحقیقات بازاری که به حمایت بازاریابی دیجیتالی نیاز داره، دارای دو بخش اساسی ست:

  • رمزگشایی از فوری ترین نگرانی مخاطبان.

درک کردن مخاطبان تون، نتیجه های عمیقی در راه حل بازاریابی شما و حتی بالاتر از آن داره. از دیدگاهِ پیشرفت محتوا و راه حل سئو، تحقیقات بازار واسه رسیدن به جواب سوالای لازم (مثل: مخاطبان شما چه کسائی هستن؟ مهم ترین و پراسترس ترین نگرانیای اونا چه چیزایی ست؟ در تصمیم گیری واسه خرید، روی چه معیارهایی تمرکز دارن؟) کمک می کنه. همینطور این اطلاعات باعث می شه تا تصمیم بگیرین که کدوم راه حل موثرتر بوده و باعث می شه بهتر و راحت تر به مشتری برسین.

مطالعه مقالات بیش تر در مورد سئو

  • دقق شدن روی محتوا.

مخاطبان چیجوری می تونن سایت شما رو پیدا کنن، چی مطالعه می کنن و از همه مهم تر، راه حل موفق بازاریابی محتواست. واسه اطلاعات بیش تر پیشنهاد می کنم مقاله “چیجوری طرح پیشرفت محتوا برنده بسازیم؟” رو بخونین.

 

Jim Connolly ، مخاطبان محتوا رو به سه بخش تقسیم می کنه که در ادامه باهم می بینیم:

✅ سه گروه از مردم هستن که محتوای شما رو مطالعه می کنن. این افراد چه کسائی هستن و محتوای ما چیجوری واسه اونا موثر می شه؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   گسترش اجناس جدید در بازار چیجوری شدنیه

۱⃣  اولین گروه = کوچیک
این گروه، به دنبال کمکای تخصصی و حرفه ای نیستن. حتی قرار نیس روزی، مشتری شما شن! ، شما با از دست دادن این گروه چیز خاصی از دست نمی دین!

۲⃣ دومین گروه = بزرگترین
این افراد تلاش می کنن کارایی رو واسه خودشون بکنن. اما اگه نتیجه ای که به دنبالش هستن رو بدست نیارن، حاضرن افراد متخصصی رو در این مورد استخدام کنن. اونا به تخصص واقعی، ارزش میدن.

۳⃣ سومین گروه = کوچیک ترین
این گروهِ کم پیدا، به زمان شون اهمیت زیادی قائلند و با استخدام کردن متخصص، نحوه ی انجام درست کار رو از آنِ خود میسازن. به یافته های بهتری دست یافته و باعث می شن چیزها سریع تر رخ بدن.

✅ این واسه شما به چه معناست :

۱- هیچ کسی در گروه اول، به هیچ طریقی با شما چیزی رو طی نمی کنه و شما با قرار دادن اطلاعات رایگان در اختیارشون، چیزی رو از دست نمی دین.

۲- بعضی از افراد در گروه دوم، از اطلاعات شما استفاده کرده و تلاش می کنن واسه خود بکار ببندند. در حالی که بقیه اعضای این گروه می بینن که به کمک افراد متخصص در این لازم دارن، پس، بعضی از اونا، شما رو استخدام می کنن.

۳- اگه از روش محتوایی که ایجاد می کنین، نشون بدین که در مورد ی خود واقعاً تخصص دارین گروه سوم، شما رو استخدام می کنن. اونا از قبل، درباره خودتون و کارتون می دونن. پس به شما اعتماد دارن.

[تعداد: ۶    میانگین: ۴.۸/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید