مدل AIDA

مدل AIDA مراحل ساده و پایه ای فروش رو تشریح می کنه. چار حرف AIDA از اول چار کلمه توجه، علاقه، اشتیاق و عمل

(Attention, Interest, Delight, Act) گرفته شده که فرایند منطقی تصمیم گیری واسه خرید هستن. در هر مرحله از فروش که

با مشکلی روبرو میشید، به دلیل نبود موفقیت در یکی از این چار بخشه.

۱- توجه مشتری رو جلب کنین تا به حرف شما گوش کنه (Attention)

اولین کلمه، توجه به این معنیه که قبل از این که چیزی رو به کسی بفروشین، تمایلات اونو بشکافید و کاری کنین که توجه اون به

شما جلب شه و به صحبتاتون گوش کنه.

۲- مشتری رو علاقمند کنین (Interest)

حرف دوم در مدل AIDA بیان کننده کلمه علاقه س. شما باید با نشون دادن خصوصیات و امتیازات اجناس یا خدمات خود، یا توضیح

این که محصول یا خدمات شما چیجوری می تونه زندگی و شغل مشتری رو پیشرفت بخشه، در مشتری ایجاد علاقه کنین.

۳- میل خرید مشتری رو تحریک کنین (Delight)

سومین حرف در مدل AIDA بیان کننده کلمه شوق و اشتیاقه که باعث تشویق یک مشتری به خرید می شه که قسمت مهمی

از فروشندگی به حساب میاد. بعد کار شما اینه که مشتریایی پیدا کنین که شدیدا به دنبال اینجور فایدهایی هستن.

۴ – پایان دادن به فروش (Act ~ Action)

آخرین حرف در مدل AIDA بیان کننده کلمه عمله. در این قسمت از فرایند فروش، شما از مشتری می خواین که درباره خرید

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   باورهایی که واسه رسیدن به اهداف نیازه

تصمیم قطعی بگیره و روی پیشنهاد شما کار کنه؛ یعنی جایی که به فروش پایان می دین.

جالبه که خیلی از فروشندگان در فرایند فروش، این چار قسمت رو با هم مخلوط می کنن، ترتیب اونا رو رعایت نمی کنن، از

یکی به دیگری می پرند و باز به قبلی باز می گردن یا همه رو در همدیگه ترکیب می کنن. اما اگه ترتیب اونا در این مدل رعایت نشه،

حتی اگه همه اونا هم به کار برده شن هیچوقت به درد بخور ثمر واقع نمیشه.

[تعداد: ۸    میانگین: ۴.۴/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید