تولید محتوای خوب واسه سایت مراحل ی همیشگی، طولانی و تقریباً سختی به نظر می رسه. چون شما همیشه به دنبال ایجاد مطالب در رابطه، جذاب و ویژه واسه مخاطبانی هستید که شاید هیچوقت به طرف کسب وکار شما تغییر راه ندن!

 

 

محتوای خوب

محتوای خوب رو چیجوری تولید می کنین؟

هدف شما در کار و کاسبی هر چی که باشه محتوا جز اساسی پیشرفت یک سایت به حساب میاد. ممکنه شما شکلای جور واجور خدمات رو در سایت خود ارائه بدین. اما ارزش واقعی یک سایت محتوای اینه. محتوایی که تولید می کنین قدرت و توانایی سایت شما رو به رخ بقیه میکشه. هم اینکه فرق و تمایزات سایت شما نسبت به وب سایتای دیگه با محتوا واسه مخاطبان قابل قیاس هستش. قانون ای هست که قبل از تولید محتوا باید از آن باخبر شید و اون اینه: “محتوا یک امپراطوره” ! با تولید محتوای خوب می تونین به هر هدفی که دارین برسین.

 

به چه دلیل محتوا جزئی مهم از یک پروژه س؟

شما بدون محتوا نمی تونین واسه سایت خود بازدیدی داشته باشین یا توجه مخاطبان رو به خرید یا استفاده از خدمات جلب کنین، همه سایتا به اهمیت محتوا توجه نمی کنن و بعضی اونو ندیده می گیرن. فقط با محتوای خوب می تونین بازدید کنندگان رو جذب کنین درست مثل فرق فروش و بازاریابی! بازاریابی و فروش واسه سایت یا هر خدماتی که ارائه می دید با محتوا تقویت می شه و سایت شما تو ذهن مردم نقش می بنده. فایده دوم واسه محتوا اینه که می تونین رابطه های جور واجور کاری با مشتریان و مردم برقرار کنین، اگه مردم به محتوای شما اعتماد کردن شک نداشته باشینً واسه خرید اجناس هم به شما مراجعه می کنن. خود رو جای مردم بذارین و ببینین دقیقاً نیاز مردم از یک سایت چیه؟

 

عنوان

عنوانای جور واجور مقاله های سایت جزئی اساسی و مهم هستن که مخاطب رو واسه خوندن ادامه مطلب دعوت می کنه. متن محتوا می تونه اون قدر جذاب باشه که خواننده بارها متن رو بخونه و می تونه اون قدر بد باشه که خواننده نرسیده به پایان مقاله، پا به فرار میذاره. عنوان هر مقاله مثل چشمانی ست که سخن میگه چون تموم اتفاقات یک متن رو در خود جای میده واسه انتخاب یک عنوان دقت لازم رو داشته باشین.

کلمات کلیدی هست که واسه نوشتن عنوان باید از اونا استفاده کنین. این کلمات عبارتند از:

اعداد، مثل “مهم ترین ۱۰…: ، یا “بهترین ۵ …” ، لیست اعداد مخاطب رو جذب می کنه چون به شکل منظم و کوتاه ارائه می شه.

صفات قوی، مثل ” مجانی” ، “باورکردنی نیس” ، “شگفت انگیز” ، همیشه تلاش کنین دلیلی واسه جذابیت یک عنوان استفاده کنین اما این نکات رو به شکل اشتباه استفاده نکنین. چون می تونه برعکس عمل کرده و خواننده رو از خوندن متن منصرف کنه.

راه های آموزشی، مثل ” دلایل” ، “راه ها” ، “ایده ها” ، ” حقیقتا” ، ” روش ها” ، خواننده همیشه به دنبال فایده مطلب می شه و همیشه دنبال این نوع مطالبه عنوانی که از کلمات پر فایده در اون استفاده شده پیش بقیه محبوب هستش.

 

 

 

چه نوع محتوایی رو در سایت خود منتشر نکنیم ؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   راه هایی واسه رسیدن به خواب آروم پس از یه روز کاری سخت

بدون شک شمام به پیشرفت راه حل خود دائم نیازمندید، اگه می خواین واسه سایت خود بازاریابی کنین و موفقیتای زیادی رو به دست بیارین لازمه رعایت قوانین خاصی هستید. مثلا: باید محتوای خوبی واسه سایت خود ارائه بدین تا در موتورهای جستجو رتبه سایت شما خوب شه. همه موضوعات، فرمتا، و روشای ارتقاء تاثیرات مهمی در این موضوع دارن، اما مهم ترین موضوع واسه محتوایی ست که پخش می دید. بیش تر بازاریابان و مدیران وبسایتا از یک نوع راه حل استفاده می کنن که به پیشرفت سایت خود کمک کنن. اینجا ۵ نوع محتوایی رو که نباید واسه سایت خود استفاده کنین توضیح میدیم.

 

۱- محتوای اطلاعات کلی

این یک شکل از مطالب بکار برده در این روشه. و هدف اون آموزش در مورد اصول ساده موضوعات خاصه. به طور مثال: معرفی معنی بازاریابی محتوا چیه؟ با این روش شما تمرکز خود رو به اطلاعات کلی اختصاص می دید. این نوع محتوا به دو دلیل بی فایده س. اول اینکه این نوع محتوا به اندازه کافی بازاریابی شده و دوم؛ خیلی از سایتا حتی قبل از شما درباره این نوع محتوا نوشتن. شما با این نوع محتوا فقط سوال کسائی که در جستجوی این نوع سوالات هستن جواب دادین.

 

۲- محتوای خیلی کوتاه

زمانی همه به فکر بودن که محتوای کوتاه مناسب تر از محتوای بلنده. و واسه ایجاد هر صفحه جدید باید اول اونو در گوگل ثبت می کردن اما با پیشرفت موتورهای جستجو این مسئله متفاوت شد. محتوای کوتاه کمتر از ۵۰۰ کلمه و بعضی وقتا حتی کمتر از ۳۰۰ کلمه س. به نظر می رسه کوتاه نوشتن تلاش کمتری واسه نویسندگان داره اما یافته های بهره وری کمتری رو هم واسه سایت شما داره.

 

۳- محتوایی که بازنشر و اصلاح شه

این نوع یکی از قدیمی ترین نوعای محتواست که تا به امروز منتشر می شه. به وسیله این ایده شما موضوع دلخواه محتوای قبلی رو انتخاب می کنین و دوباره مقاله جدیدی درباره اون می نویسید. اما با وجود رقابت در دنیای بازاریابی محتوا، شما نیازمند محتوایی منحصربه فرد هستید نه محتوای قدیمی! تنها در یک مورد استثنا هست که (newsjacking) نام داره با این روش اخبار مورد نظر رو به شکل حرفه ای دوباره منتشر می کنه.

 

۴- محتوای تحریک پذیر یا هیجان انگیز

این نوع همیشه در دنیای بازاریابی استفاده میشن. در این روش، مقالات با سبک خاصی نوشته می شن تا کاربران رو به سرعت جذب کنن، و بعد از خوندن اون می بینین که موضوع با عنوان مقاله هیچ مطابقتی نداره! این روش یکی از روشای موفقیت آمیز در محتوای کوتاهه، اما در آخر باعث آسیب رسیدن به نویسنده و سایت می شه. با اینحال یافته های سود آور پایین اومده و خطرات احتمالی رو واسه سایت بیش تر می کنه. پس عنوان جذاب رو بدون فریب دادن بقیه بنویسین.

۵- محتوای غیر هدف دار

در این نوع محتوا، نویسندگان فقط تلاش می کنن به جای نوشتن محتوای به درد بخور جای خالی نوشته های خود رو پر کنن. محتوای به درد بخور محتوایی ست که باعث رواج پیدا کردن خودِ مطلب شه؛ پس وقت خود رو با پر کردن جای خالی تلف نکنین.

[تعداد: ۱۰    میانگین: ۴.۲/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید