مدیریت آموزش منابع انسانی

مدیریت آموزش منایع انسانی در سازمان به چه صورت شکل میگیره؟

مدیر آموزش و پیشرفت، راه حل آموزشی رو در سازمان تنظیم می کنه. همینطور اثر زیادی در پیشرفت مهارتای کارکنان و شایستگیای اونا داره. مدیر آموزشی، هزینه های پیشرفت کارکنان رو مدیریت کرده و اولویت بندی می کنه تا بالاترین بازگشت سرمایه گذاری رو شامل شه.

مدیر آموزش و پیشرفت، مسئولیت کامل در شناسایی نیازای آموزشی، شکاف در مهارت ها و شایستگیا داره. مدیر، کارشناسا و مسئولان تیم آموزشی رو رهبری کرده و طبق فعالیتها و برنامه ریزیای انجام شده به پایان میرسونه.

توضیح وظایف آموزش و پیشرفت مدیریت

خلاصه وظایف

مدیر آموزشی، سیستم آموزشی و تحصیلی رو در سازمان سازماندهی می کنه. کلیه ی وظایف واگذار شده به مدیران و کارشناسا این بخش هم به وسیله مدیر آموزشی، برنامه ریزی، هدایت و مدیریت می شن. همینطور، آموزش بودجه بندی، گزارشات و یافته های هم از وظایف مدیر آموزشی هستش.

مدیر آموزشی، به ازای هر سالی که سازمان امتیاز رقابتی ایجاد می کنه باید  راه حل آموزشی و برنامه های اهداف سازمان رو پیشرفت ببخشد.

وظایف اصلی:

  • مدیریت، رهبری و پیشرفت تیم آموزشی و کارشناسا اون
  • طراحی و اجرای راه حل آموزشی
  • اثرات مثبت بر مدیریت ارشد! چون که اونا پیشرفت و آموزش کارکنان رو به عنوان اولویت اصلی سازمان در نظر می گیرن.
  • آموزش بودجه بندی و گزارشات هزینه های انجام شده
  • شناسایی ضعفا و شایستگیا، جهت بهبود قابلیتای لازم. همینطور شناسایی نیازای آموزشی اصلی و آماده کردن برنامه آموزشی واسه کل سازمان
  • تصویب اصول اصلی واسه آموزش و برنامه ریزی جهت به روز رسانی منظم
  • گفتگو و تصویب چارچوب اصلی واسه دوره های آموزشی سازمان
  • ایجاد شبکه های داخلی بسیار قوی به عنوان مربیان داخلی آموزش دیده و پیشرفته
  • ایجاد شبکه های خارجی بسیار قوی واسه آموزش! بهترین تمرین اجرای اون در داخل سازمان هستش.
  • شرکت در بازاریابی منابع انسانی و ایجاد حس “انتخاب بودن“
  • ایجاد مربیگری و شبکه های مشاوره در سازمان
  • فعالیت به عنوان عضوی از تیم در پروژه های تغییر مدیریت
  • فعالیت به عنوان عضوی از تیم مدیریت منابع انسانی
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   در شرایط سخت چیجوری میشه همه چیز رو تغییر داد؟

مهارت ها و شایستگیای اصلی:

  • تجربه بسیار قوی در مربیگری
  • مهارت ارتباطی بسیار قوی
  • مهارت عالی در تأثیرگذاری
  • مهارت عالی در گفتگو
  • مهارتای مدیریت و رهبری
  • مهارتای مربیگری
  • مهارتای بودجه بندی
  • مهارت عالی در برنامه ریزی زمانا
  • مهارتای بررسی و بررسی

 

 

بیشتر بخونین:

  • فرایند پیشرفت راه حل منابع انسانی
  • مدیریت فرامرزی منابع انسانی
  • اهداف مدیریت رابطه با مشتری از دیدگاه های جور واجور!

[تعداد: ۳    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید