مدیریت استرس

 

مدیریت استرس واسه کاهش اضطراب و جلو رفتن در کارا

استرس بخش انکارناپذیری در راه اندازی یک کسب و کاره. با وجود مزیتای زیاد، بسیار سخته که فشارهای به دلیل اداره شرکت که روی دوش شماس رو ندیده گرفت. با رشد کار و کاسبی شما و استخدام کارمندان بیشتر، مسئولیت سنگین تری دارین که باعث ایجاد درجه های متفاوتی از اضطراب می شه.

اگه بذارین که استرس بر شما غلبه کنه، می تونه خیلی به بهره وری شما آسیب زده و در آخر روی سود و زیان شما تاثیر منفی بزاره. به خاطر این خیلی با اهمیته که مکانیزمایی پیدا کنین که با این موضوع مقابله کرده و از نگرانیای خود کم کنین. بعد شما میتونین که روی چیزی که باید انجام شه تمرکز کنین که باعث رشد کار و کاسبی شما می شه. در زیر به نکاتی واسه کنترل اضطراب کارآفرینی می پردازیم.

 

  • اهداف رو مشخص کرده و در راه اونا حرکت کنین

اضطراب بیشتر پس تلاش واسه انجام همه کارا به یک باره به وجود میاد. به جای اون، اهداف بزرگتر رو به قسمتای کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم بندی کرده و هر روز در راه رسیدن به اون نقطه عطف حرکت کنین. زمانی که طبق یک هدف به موفقیت زیادی رسیدید جشن بگیرین. به مرور یاد می گیرین به جای احساس ترس از کارای زیادی که انجام نداده باقی گذاشته اید، توجه بیشتری به چیزی که انجام دادین داشته باشین.

کارشناسا پیشنهاد می کنن بعد از رسیدن به هر نقطه عطف و موفقیت به خودتون جایزه بدین. این به شما انگیزه ای واسه حرکت به جلو میده که هم اینکه ذهن شما رو از فکر به گذشته و چیزی که باید و نباید انجام می شد دور می کنه. هر ماه یا هر سه ماه یه بار زمانی رو اختصاص بدین به بازنگری اهداف دراز مدت تون و میزان جلو رفتن تون رو به روز رسانی کنین. با این کار خوب در پیدا میکنین که در طول دوره گذشته چقدر کار انجام دادین و از حرکت خود راضی هستین.

  • برون سپاری و خودکاری

صاحبان کار و کاسبی به تنهایی و یا با کارکنان تموم وقت، بیشتر تا دیر وقت و با ساعاتی خسته کننده کار می کنن. به هر صورت مهمه که راهی پیدا کنین که بخشی از وظایف ممکن رو به بقیه بسپارین. هر چی اون کار به شکل روزانه و عادی تر باشه امکان این که فرد دیگری بتونه اونو بکنه بیشتره. در صورتیکه امکان استخدام یک فرد رو ندارین، یک کارآموز به شکل پاره وقت رو در نظر گرفته و یا کار رو به یک فرد جداگونه بسپارین.

جدا از اینکه نیروی انسانی، می تونین واسه حفط زمان، بدون نگرانی از خروجی کار از تکنولوژی استفاده کنین. نرم افزارها می تونن حساب و کتاب و برنامه هاتون رو ساماندهی کنن. مثلا زمانی که درگیر چندین کار با هم هستید و در حالت عادی دچار اشتباه یا فراموشی میشید با کمک یک نرم افزار، زمانبندی جلسات خود رو فراموش نمی کنین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   «جنگ ستارگان» روی دیوار چین

  • مکانیزمای مقابله رو یاد بگیرین.

“روی موضوع تمرکز کنین” ممکنه به نظر سخت بیاد اما اضطراب و استرس واقعا تحت کنترل شماس. تکنیکای ریلکسیشن زمانی که استرس در بدترین حالته می تونه با تمرکز ذهنی و کشش جسمی به شما کمک کنه. لازم نیس که یک یا دو ساعت زمان صرف کلاسای تمرین ریلکسیشن کنین. می تونین به مدت ۱۵ دقیقه وسط روز در اتاق رو بسته و چند تمرین واسه تمرکز حواستون انجام بدین.

واسه بعضی افراد، یادگیری آروم بودن یک هنره. به دنبال کلاسای مدیتیشن یا دوره های یوگای ذهنی دور و برتون بگردید. در طول هفته می تونین اطلاعات لازم رو در کلاس بدست بیارین. با گذر زمان شاید دیگه واسه استفاده از راه های سالم کنترل استرس، نیاز به کلاس دارین.

Robert May بنیانگذار شرکت The May Firm میگه: “به عنوان یک صاحب کار و کاسبی و یک وکیل مدافع، اضطراب یک چیز طبیعی و سلامته. زمانی که بسیار بزرگ می شه تلاش می کنم یه قدم به عقب برگردم و واسه چند دقیقه همه چیز رو پشت سر هم ردیف کنم. چند نفس عمیق کشیده و روی کاری که در دست دارم تمرکز می کنم. نه تموم چیزایی که باید انجام شن. هم اینکه زمانی رو صرف انجام کاری واسه خود می کنم. بعضی وقتا بیرون بردن و دواندن سگم به مدت نیم ساعت می تونه بسیار به درد بخور باشه.”

  • اضطراب بالینی رو بشناسین

واسه بعضی افراد اضطراب بالاتر از یک عکس العمل به عوامل استرس زای روزمره س. اگه اضطراب شما مانع از یک زندگی خوشحال و سازنده می شه، زمان اینه که از کمک یک متخصص استفاده کنین. با دچار شدن به مشکل اضطراب، شما حتی در مورد آسونترین مسائل زندگی که نیازمند این سطح از اضطراب نیس دچار استرس میشید. در بعضی موارد، اضطراب می تونه با افسردگی یا حملات پانیک ( وحشت و ترس) همراه باشه.

Cole Rucker مدیر عامل شرکت Paradigm New York-  مرکزی که با نوجوانانی که از اضطراب و افسردگی رنج می برن کار می کنه- میگه: “مشکلات اضطرابی در آمریکا یک مریضی شایع  در بین بیماریای روانیه. با درمان و مراقبت، می تونین مکانیزمای مقابله رو یاد بگیرین و یا حتی از داروهایی که به بهتر شدن شرایط کمک می کنن استفاده کنین. که در آخر باعث یک زندگی سالم و سازنده می شه.”

اضطراب نه تنها بهره وری شما رو تحت تاثیر قرار میده، بلکه سلامت و تندرستی شما رو هم پریشون می کنه. با آموختن چگونگی مدیریت استرس و پیدا کردن راههای سالم واسه مقابله با اون، شما در آخر می تونین از آشفتگیای روزمره لذت ببرین. از تکنیکای ریلکسیشن استفاده کنین یا یاد بگیرین مدیتیشن کنین، فقط واسه چند دقیقه، زمانی که استرس در بدترین حالت خوده می تونین فرق بزرگی ایجاد کنین.

[تعداد: ۳    میانگین: ۴/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید