مدیریت فرامرزی منابع انسانی

مدیریت فرامرزی منابع انسانی (HR) ، بخش ی مهمی در مدیریت منابع انسانیه. این موضوع واسه شرکتهای بزرگ فرامرزی خیلی با اهمیته چون که باید سیاستهای برابری رو در سراسر دنیا اعمال کنه. این مورد با مشکلاتی مثل اختلاف ساختار قانونی و فرهنگی روبرو شدن. اگه سازمانی بخواد خود رو در همه جای جهان به یک شکل نشون بده، مدیریت فرامرزی منابع انسانی در این باره بسیار جدی عمل می کنن. مدیریت فرامرزی منابع انسانی حالا به یک بخش ویژه تبدیل شده.

 

هر سازمان جهانی با خیلی از مسائل مربوط به مدیریت نیرو روبرو شدن و به یک راه حل جهانی و همه گیر نیاز داره. این به اون معناست که سیاستای منتطقه ای (محلی) به یک دستورالعمل جهانی و گسترده نیاز دارن. هر سازمان جهانی باید در بخشای زیر ، هدفی رو دنبال :

  • مدیریت کارآیی
  • آزمایش کارمندان
  • حق الزحمه طبق کارآیی
  • آموزش و پیشرفت
  • توانایی جا به جایی گسترده نیروی کار
  • گزارش و کنترل منابع انسانی

شرکت فرامرزی مربوطه باید توانایی جا به جایی کارمند رو داشته باشه تا بتونه ساختار بهتری واسه مدیریت گسترده خود جفت و جور کنه. این نباید محدود به ادارات محلی خود باشه بلکه باید همانطوری که گسترش و رشد خود رو مدیریت میکنه، مدیریت خود رو هم منظم کنه! مدیریت فرامرزی منابع انسانی بهترین جواب واسه برطرف کردن نیاز مبنی بر مدیریت کارمندان ادارات در سراسر جهانه.

مدیریت کلان شرکت باید همه قابلیتای مدیریت سراسری و گسترده خود رو استفاده کنه. استعدادها تنها در کشور سازمان رشد نمیابد. خیلی از ایده ها در ادارات محلی شکل میگیره و واسه کرد بهتر به بقیه ادارات انتقال میابد. مدیریت سراسری واسه منابع انسانی به مثل یک رقابت تلقی میشه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تفکر مثبت به عنوان یک مانع رسیدن به موفقیت

مدیریت فرامرزی منابع انسانی معمولاً با پیشرفت گسترده کامل فرهنگها و ارزشها شروع به کار میکنه. مختصصان معمولاً دعوت می شن (به اداره مربوطه) این در حالیه که انتقال فرهنگ از کشوری دیگه سخته. حتی در اروپا که مناطق خیلی از کشورها تنها ناحیه کوچیکی رو هم مرز هستن، چالشهای فرهنگی بسیار زیاده. سیر تکاملی تاریخی متفاوته و این موضوع فرهنگ و رفتار مردم رو شکل داده.

یک سازمان نمی تونه فرهنگ شرکت کشورش رو انتقال بده. بلکه باید ارزشای سراسری و یاد گرفتن رو پیشرفت بده که در خیلی از کشورها بشه باهمً به کار گرفت. همیشه باید نقطه آغازی واسه پیشرفت سازماندهی واقعی به شکل گسترده وجود داشته باشه.

مدیران کل باید صبور باشن. باید روی اداره محل، تحقیق و جستجو کنه تا بهترین کارکرد منابع انسانی رو شناسایی کرده باشن. خیلی از ادارات محلی، ساختار کارکرد بهتری رو واسه منابع انسانی نسبت به اداره کشوری طراحی میکنن. مدیران کل پردل و جربزه منابع انسانی، عمکرد قوی رو در منابع انسانی محلی شناسایی میکنن و اونا رو به عنوان بهترین ساختار کارکرد واسه بقیه قبول میکنن. این موضوع، سیاستای کشوری رو به مثل ادارات محلی، به همراه نمیhره.

[تعداد: ۷    میانگین: ۳.۳/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید