مدیریت رشد کار و کاسبی

داشتن دیدگاهی واسه رشد بسیار عالیست. فقط مطمئن شید که آماده مدیریت رشد کار و کاسبی هستید. کارآفرینان بسیاری اعلام می کنن که رشد اونا بازم یکی از اولویتای اوناس. اونا مشتریان بیشتر، فروش بیشتر، لینکای ورودی بیشتر، تکرار کار و کاسبی بیشتر، و فروش اجناس بیشتری میخوان. مشکل اینه که اونا اهمیت تجربه مشتری رو در این روند فراموش میکنن. راز مدیریت رشد کار و کاسبی موفق، ارتقای تجربه مشتریه!

واسه مدیریت رشد کار و کاسبی موارد زیر رو همیشه به یاد داشته باشین:

رشد نباید باعث پریشونی شه

با وجود اینکه که رشد سریع می تونه یافته های مثبتی به همراه داشته باشه، اما می تونه کار و کاسبی شما رو به پریشونی بکشونه. این زمانی اتفاق میفته که شما واسه رشد آماده نیستین. و آدمایی رو که اهمیت بیشتری دارن، فراموش میکنین: اونا مشتریان شمان.

زمانیکه آماده ارائه خدمت به مشتریان خود نباشین، حتی اگه فروش بیشتری هم داشته باشین، مشتریان از شما ناراضی هستن.

اگه در انتهای هر روز احساس خستگی می کنین یا اگه شکایت بیشتری نسبت به خدمات مشتری یا کیفیت اجناس به دست میارید، وقت اینه که بیشتر به مشتری خود توجه کنین. رشد زمانی عالیه که بتونین مشتریان خود رو راضی نگه دارین.

متغییرهای موثر در تجربه مشتری

مثلا، سفارشات بیشتر به معنی صرف تعداد ساعتای بیشتر واسه تدارکات، حمل و نقل، معاملات فروش و بقیه فعالیت هاس.  اگه مدیریت رشد نداشته باشین به جای اینکه به هر خریدار در مغازه تون توجه کامل بکنین، ممکنه فقط موجی از حواس پرتی و لبخند نصفه نیمه رو تحویل اون بدین. چون که باید واسه انجام کار بعدی عجله کنین.

وقتی که رشد رو مهمتر از تجربه مشتری بدونین، نام تجاری تون رو که به زحمت به دست آورده اید، به خطر خواهید انداخت. و مشتریان خود رو به طرف رقبای خود هدایت می کنین. و شک نداشته باشین این نتیجه ای نیس که شما می خواین.

واسه مطالعه بیشتر:

نقشه همدلی مشتری چیه؟ چیجوری باید اونو درست کرد؟ 

چیجوری رشد و تجربه مشتری رو کنترل کنیم؟!

اگه مشتری واسه شما اولویت داشته باشین، می بینین که مدیریت رشد کار و کاسبی آسون می شه. باید یادتون باشه که نقطه فروش تنها نقطه اتصال بین یک شرکت و مشتریان اون نیس. این روزا مصرف کنندگان می تونن با کار و کاسبی شما از روش رسانه های اجتماعی، وبلاگ شما، رویدادهای زنده، سفارشات آنلاین و چیزای دیگه ای به جز اینا رابطه برقرار کنن. اگه حتی یک برخورد بد با مشتری داشته باشین، این یک اشتباه می تونه چند سال کار سخت شما رو نابود کنه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تکنیک فروش: از یاد نبرین که امروز، آخرین روزِ فروش این کالاست!

ارتقای ظرفیت شرکت بدون خرابکاری

  • انتقادات و پیشنهادات مشتری رو به طور منظم بررسی کنین.
  • به مشتریان خود گوش بدین و چیزی که رو که میخوان به اونا بدین. این کار شاید بیشتر از حد ساده به نظر برسه. اما کلید موفقیت تجاریه.

مثلا، شاید شما نیازای مشتریان خود رو از دید کیفیت محصول و زمان تحویل برآورده سازید. اما هنگام نیاز به پشتیبانی فنی، موفق نباشین. تیم خود رو آموزش بدین. در نظر بگیرین که شخص دیگری رو واسه پشتیبانی فنی اضافه کنین. اگه کارکنان شما خدمات مشتری نامناسب ارائه دهند، مشتریان وفادار شما احساس می کنن که ندیده گرفته می شن. و این تکرار مراجعه مشتری به شما رو غیرممکن می کنن.

  • یک دقیقه توقف کرده و کارت قرمزهای خود رو بررسی کنین. شما می تونین داده ها رو از سایت یا جای فیزیکی خود جدا سازی و بررسی کنین. تا فهمیده باشین که چه موقع علاقه مشتریان بالقوه به محصول یا خدمات شما کاهش پیدا میکنه. یا چه زمانی مشتریان فعلی شما دیگه واسه خرید محصول یا خدمات به سراغ شما .

وقتی که بخشای بهبود محصول/خدمات رو مشخص کردین، می تونین به مسائل مربوط به تجربه مشتری بدین. شاید راه حل استخدام نیروی انسانی بیشتر، یا به روز کردن آموزش کارکنان تون، یا ساده سازی فرآیندهای تون، و یا برداشتن تمرکز از بقیه جنبه های کار و کاسبی تون باشه.

اگه یاد بگیرین که چیجوری رشد کنترل شده رو بدون کاهش تجربه مشتری حفظ کنین، مشتریان وفادار و ثابتی دارین. که به کسب و کاری غیر از کار و کاسبی شما فکر نمی کنن. یادتون نره که ارتقای تجربه مشتری در مدیریت رشد کار و کاسبی موفق خیلی با اهمیته.

[تعداد: ۴    میانگین: ۴.۳/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید