مدیریت شبکه های اجتماعی : تلگرام

یکی از راه های رابطه اجتماعی، تلگرامه. کانالای تلگرام این روزها وسیله مناسبی واسه صاحبان همه کسب و کارا بوده و همینطور واسه پخش محتوای کار و کاسبی به درد بخوره. طبیعتاً افزایش اعضا در کانال تلگرامی، نشون از رونق بیشتر داره اما این افزایش تعداد اعضا، مسائلی رو هم با خود به همراه میاره.

تعداد اعضای زیاد در کانالای پرعضو، موجب سخت تر شدن فرایند کنترل و رسیدگی به سؤالات اعضا می شه. پس این مسئله، نیاز به برنامه ریزی دقیق و منظمی داره تا باعث موفقیت شما شه. در این مقاله بعضی نکته های به درد بخور رو به شما میدیم تا واسه کانالای کار و کاسبی تون در تلگرام به درد بخور باشه.


  • موندگاری در نشر مطالب

کانال تون رو طوری به حال خود آزاد نکنین که عنکبوتا در اون لونه بسازن! به یاد داشته باشین مخاطب عضو کانال شما می شه تا از اطلاعات شما استفاده کنه. کانالا در تعداد و شکلای جور واجور زیاد و جورواجور در هر نوع کسب و کاری وجود دارن. مخاطب با دیدن غیر فعال بودن کانال شما به سراغ کانال دیگری میره. واسه نشر خوب می تونین از رباتا استفاده کنین تا کانال تون همیشه فعال باشه.

  • مخاطبان جدید پیدا کنین

یکی از تمایزات شبکه تلگرام اینه که به سهولت میشه با شیر مطلب در شکلای جور واجور گروه ها مخاطبان جدید پیدا کرد. صاحبان کانالا باید برنامه ریزی، و زمانبندی درستی واسه این کارا داشته باشن . لیستی از برنامه های کار و کاسبی تون رو آماده کنین و از کانال تون به بقیه گروه ها ارسال کنین. مخاطب هم با مطالعه لیست شما وارد کانال تون شده و برنامه هاتون رو دنبال می کنه.

یک راه دیگه هم هست که پیشنهاد می کنیم زیاد از آن استفاده نکنین! چون باعث از دست دادن مخاطب می شه و اون چیزی نیس جز تبادل!!!  تبادل یعنی تبلیغ کانالایی دیگه در کانال خودتون! تبادل با کانالایی که کسب و کارشون مشابه کار شماس هم شاید بتونه در جذب مخاطب جدید به شما کمک کنه. اما اگه در اینترنت حسابایی دارین. لینک کانال تون رو در اونجا بذارین، تا مخاطبان کانال اصافه شن و فرصتای کاری بیشتری پیدا شه.

  • محتوای جدیدی رو واسه مخاطب ارائه بدین

شاید کانال واسه پخش مقالات سایت شما استفاده می شه. این بسیار خوبه اما کافی نیس! باید مطالب کانال تون محتوای مفیدی داشته باشه تا کانالی پر بار و موفق داشته باشین. کانال رو فقط واسه نشر مطالب قرار ندین؛ چون مخاطب میخواد از محتوا و مطالب استفاده کنه.

  • از برچسب /هشتگا به شکل هوشمندانه استفاده کنین

برچسب یا Hashtag یکی از تمایزات برتر کانال هاست و باعث می شه که مطالب قدیمی که در کانال گذاشته شدن؛ قابل دسترس باشن. واسه هر مطلب ،تصویر، و یا ویدئویی که در کانال قرار می دید یک برچسب هم انتخاب کنین. برچسبا رو به همراه عنوان مطلب مورد نظر نوشته و همیشه در کانال بذارین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   برسی بازار و زیربازارهای بالفعل و بالقوه

  • کانال رو فقط به تبلیغ اختصاص ندین

در قسمت پیش اشاره کردیم که می تونین از روش پخش مطالب کانال تعداد مخاطبان خود رو زیاد کنین؛ اما به یاد داشته باشین که باید مطالب شما جدید و پر محتوا باشن! بعضی از کانالای تلگرام رو می بینین که فقط واسه تبلیغات و تبادل استفاده می شن و هیچ مطلب یا محتوای دیگری در کانال قرار نمی دن! دقت کنین که خود شمام به هنگام ورود به تلگرام، بدون خوندن هیج یک از مطالب این دسته از کانالا، اونا رو میگذرونین. پس از یاد نبرین که این کار باعث می شه مخاطبان کم کم کانال شما رو آزاد کنن.

  • تعداد تبلیغات = تعداد نشریات منحصر به فرد

قانون طلایی؛ تلاش کنین تعداد تبلیغات کانال از محتوا و مطالب اصلی بیشتر نباشه! یا دست کم تبلیغات شما باید با محتوای اصلی کانال برابر باشه. طوری که با هر تبلیغی که در کانال قرار می دید بدون این دست اون دست کردن بتونین مطلب اصلی رو بذارین.

  • تبلیغات رو از محتوا جدا کنین

ما بازم درباره تبلیغات صحبت می کنیم چون عامل مهمی ست که باعث آزار مخاطب می شه! یادتون نره که شما اول باید محتوای اصلی رو در کانال بذارین. بعد تبلیغات اجناس تون رو به دنبال اون در کانال تون جای بدین. با این کار مخاطبان خود رو آزار نمیدید!

  • رفت و امد با مشترکین

همونطور که میدونید نشر (پخش)، یکی از راه های رابطه و جذب مخاطبه و وسیله دیگری واسه رابطه مستقیم با مخاطب و رفت و امد با اون در تلگرام وجود نداره! یعنی مخاطب نمیتونه مثل فیسبوک شما رو لایک کنه یا واسه شما کامنت بزاره. اما شما می تونین روشای دیگری رو بوجود بیارین تا مخاطب با شما رفت و امد داشته باشه.

مثلاً بعضی از کانالا وجود دارن که از مخاطبان خود سؤالاتی می پرسن یا واسه اونا آموزشایی قرار میدن. این دسته از کانالا این امکان رو هم جفت و جور می کنن که مخاطب واسه جواب دادن به سؤالات و شرکت در یادگیریا و … می تونه به مدیر کانال پیام بده. این یکی از تمایزات خوب تلگرامه شمام تلاش کنین با مخاطبان خود به روشی وارد رفت و امد و ارتباطای سازنده شید.

بدین روش مخاطب هم می تونه از روش تماس تلفنی و یا گفتگوهای مجازی و … با شما در رابطه باشه. هم اینکه می تونین از اسامی مخاطبانی که در مسابقهای تون شرکت می کنن در کانال خود نام ببرین. کارایی مثل این جرأت لازم رو به بقیه مخاطبان شما میده تا به شما اعتماد کرده و با شما در رابطه باشن.

[تعداد: ۸    میانگین: ۴.۱/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید