خیلی از شرکتا از مدیریت غیبت کارکنان در محل کار عاجزند!طبیعیه که غیبت کارکنان در محل کار هنگام  مریض شدن ، واسه شرکت هزینه بر هستش. اینجا به چند نکته در مورد مدیریت غیبت کارکنان در محل کار و جلوگیری از هدر رفت هزینه ها می پردازیم.

 

مدیریت غیبت کارکنان در محل کار

  • تنظیم یک سیاست که کارکنان رو مجبور می کنه تا تماس و شرکت رو از هر گونه غیبت باخبر سازند. در صورت امکان، از کارمندان بخواهید تا به جای ارسال یک پیام، با سرپرست خود صحبت کنن.
  • هنگام بازگشت به کارکارکنان، با اونا ملاقات کنین: مطمئن شید که اونا به طور کامل بهبود کردن، رویدادهای جدید رو به اونا هم آگاهی بدین و در صورت ضرورت، دلیل غیبت کارکنان خود رو روشن کنین.
  • بررسی کنین که می تونین تغییراتی در روشای کاری یا محیط کاری رو واسه کاهش بیماریای دیگه انجام بدین یا نه. مثلا، صندلیای ارگونومیک تهیه کنین یا معطلیای زمانی استراحت رو کمی طولانی تر کنین.
  • مدارک لازم واسه ادعاهای مریضی رو مشخص کنین (مثلا «نسخه و گواهی» دکتر). مطمئن شید که در قراردادهای کاری به این مورا اشاره شده باشه.
  • به کارکنان آگاهی بدین که غیبت کارکنان اگه به شکل غیرقانونی و ناروا باشه به عنوان یک جرم انضباطی در نظر گرفته می شه.
  • با کارکنان با دلایل مناسب و با احترام برخورد کنین. حقوق قانونی کارکنانی که از مریضی دراز مدت یا معلولیت رنج می برن احترام محترم بدونین.
  • بر غیبت فردی و شخصی نظات کنین؛
  • سطح کلی غیبت کارکنان رو کنترل کنین. مثلا،  درصدی از کل زمان کار رو در نظر بگیرین. تلاش کنین میزان زمان رو آگاهی رسانی عمومی کنین، اما از نقض قوانین حفظ حریم خصوصی بر حذر باشین.
  • هر گونه اتحاد قابل توجه رو بررسی کنین : مثلا، سطح بالای غیبت در روزهای کاری اول هفته یا در بین یه گروه خاص از افراد شرکت.
  • تا وقتی که پیشنهادی شغلی ارائه نمی دین، پروندهای پزشکی و مریضی افراد استخدامی تازه کار رو بررسی نکنین، مگه اینکه آمادگی و موافقت واسه یک کار خاص اساسی و لازم باشه.  شما باید واسه تعیین اهداف نظارتی سوالات خود رو مطرح کنین و یا اینکه بررسی  کنین که شرایط مناسب هست یا نه.
  • انگیزه کارکنان رو زیاد کنین به طوری عاشق کار کردن باشن. هدفتون ارائه پروژه های تکمیلی و فرصتای پیشرفت آفرین باشه.
  • محیطی از ارتباطات راحت و صمیمی بسازین و به افراد اعتماد کنین طوری که کارکنان به ناظران نزدیک شن. نه فقط اونکه در زمان مریضی با اونا تماس بگیرن.
  • بررسی کنین که شمام شرایط کاری سالمی رو ارائه می دید. مطمئن شید که محیط کار دارای نورپردازی مناسب، تهویه و روشای ایمنی کاره.
  • یک طرح سلامت کارمند ارائه بدین. یا آموزشای مربوط به شکل زندگی سالم و مدیریت استرس رو جفت و جور کنین.
  • سیاستای خانوادگی- صمیمی رو به کار ببندید تا کارمندان بتونن وقت شخصی خود رو با اونا هم سپری کنن. تموم کارکنانی که دست کم ۲۶ هفته خدمات دارن، می تونن کار انعطاف پذیر درخواست کنن.
  • مطمئن شید که مدیران بخشا به شکل یک الگو در محیط کار عمل میکنن.
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   اولین “برج پاکسازی هوا” در جهان ساخته شد !

اهمیت دادن به سلامتی کارکنان و داشتن قوانین و مدیریت غیبت کارکنان در محل کار به بهتر شدن سریع تر و علاقه مندی اونا به حضور در محیط کار و در آخر بهره وری کار منجر می شه.

[تعداد: ۳    میانگین: ۴.۳/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید