گفتگو کنندگان موفق حتماً کارایی انجام میدن که با ما متفاوته! وگرنه ما هم مثل اونا موفقیت رو تجربه می کردیم! بهتره نگاهی بندازیم که دانسته های اونا، تجربیات شون و بدونیم چیجوری می تونن در مذاکرات موفق عمل کنن.

 

گفتگو کنندگان موفق

 

 

گفتگو کنندگان موفق

چند نکته ای رو که گفتگو کنندگان موفق همیشه تو ذهن خود دارن در این پست ارائه می شه. شمام واسه موفقیت در گفتگو باید این موارد رو در خود بوجود بیارین. چون به گفته World Economic در سال ۲۰۲۰ میلادی، مهارت گفتگو کردن جزو ۱۰ مهارت برتر واسه رسیدن به موفقیت می شه. پس از همین حالا باید به فکر تقویت و بهبود این مهارت در خود باشیم.

 

۱- همیشه بخاطر داشته باشین: هزینه “درخواست کردن” کم تر از هزینه “درخواست نکردن” است

شاید باعث استرس و اضطراب شما می شه که وارد گفتگو با فردی والامقام تر از خودتون شید. اما معمولاً ارزش اونو داره!

به یاد داشته باشین “اگه درخواست نکنین، هیچکی اینکار رو نمیکنه!” خواه این درخواست واسه افزایش حقوق باشه، خواه درخواست وظایف بیش تر و یا درخواست مرخصی! واسه خودتون، واسه موفقیت خودتون گفتگو کنین. همینقدر ساده س!: اگه چیزی رو می خواین؛ اونو درخواست کنین.

۲- بدونین که طرف مقابل چی واسه پیشنهاد داره، طبق اون درخواست کنین

منطقی باشین. البته هوشمندانهه اگه واسه کمی بالاتر از چیزی که توقع دارین درخواست کنین. گفتگو ی خود رو با درخواست “راهی که بتونین بیش تر از آن چیزی که توقع دارین دریافت کنین” شروع نکنین! اگه از بودجه ی شرکت تون آگاه هستید واسه درخواست افزایش حقوق در همون مبلغ گفتگو کنین. اگه روزهای تعطیلات بیش تری می خواین واسه دوماه درخواست مرخصی با حقوق نکنین! انتظارات بالا داشته باشین، اما نه اونقدر زیاد که درخواست تون بیرون از بخش ی احتمالات باشه!

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   آموزش هنر گفتگو از قوی ترین مردان جهان

 

۳- بدونین نیازمندیای شغل چیه

درخواست واسه چیزای بیش تر، به معنیِ کارِ بیش تر هم هست! این یعنی که شما باید واسه مسئولیتای جدیدتون آماده باشین. همونطور که باید بدونین شرکت تون تواناییِ جفت و جور کردن چه چیزایی رو داره باید از ظرفیتای خودتون هم آشنایی. همه ما دوست داریم ارتقای جایگاه و طرف داشته باشیم. اما همه ما صلاحیت لازم رو واسه این جایگاهای برتر نداریم! اگه واسه مسئولیت یا وظیفه ای که توانایی موفق شدن در اونو ندارین گفتگو کنین اعتبار شما رو در مذاکرات بعدی آسیب میزنه.

 

۴- همیشه درنظر داشته باشین که چی واسه شما و تیم بهترینه

همه ما وارد مذاکرات میشیم تا دقیقاً به همون چیزایی که می خوایم برسیم. اما خیلی مهمه درنظر داشته باشین که طرف مقابل شمام فرد/ افراد همین تصور رو داره. اهداف شما باید رسیدن به بهترین یافته های ممکن باشه که همه رو شامل شه! واسه چیزایی که می خواین درخواست کنین، اما واسه ایجاد بعضی امتیازات هم آماده باشین. اگه طرف مقابل با نحوه ی پیش رفتن گفتگو مشکل داشته باشه شایدً هیچوقت موافقیت خود رو اعلام نمیکنه!

 

 

[تعداد: ۵    میانگین: ۴/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید