فرهنگ سازمانی شما، تفاوتای جمعیتی، فرهنگی و تجربی رو تقویت کرده و حمایت می کنه؟

اگه اینجور نیس، ببینین چیجوری میشه اینکار رو انجام داده و باعث پیشرفت کسب وکار شد.

 

 

فرهنگ سازمانی

 

تغییرِ جمعیتی فرهنگی یکی از بخشایی ست که در خیلی از کشورها با رشد بسیار سریعی در بین نیروهای کار روبرو شده و تغییر جمعیت نشون میده که بزرگ ترین بخش از قدرت خرید بالقوه ی همون کشوره. همینطور بعضی از جمعیتایی که رشد سریعی دارن رو در بین صاحبان کسب وکار نشون میده. شما می خواین اونا مشتریان شما باشن، در حالیکه خیلی زود به رقبای شما بدل می شن!

تغییرات جمعیتی، مثل مهاجرت، مجبور می کنه تا از ذهن خلاق خود استفاده کرده و فرصتا رو پیدا کنیم و به طرف کارآفرینی قدم ورداریم. یه تیکه از دلیلِ اینکه زنان سیاه پوست در کارآفرینیِ آمریکا رشد سریعی داشتن به همین امر مربوط می شه. (به گزارش ۲۰۱۵ State of Women-Owned Businesses Report، این رشد بیشتر از ۳۲۲ درصد از سال ۱۹۹۷ میلادی تا ۲۰۱۵ بوده.)

حتی به همین دلیله که تعداد کسب و کارای اسپانیایی (صاحبان اسپانیایی داشتن) ۱۵ برابر سریع تر از این جور کسب و کارای آمریکا بوده.

این تغییرات جمعیتی کسب وکار، فرصتایی رو واسه رسیدن به جمعیتی در اختیار قرار میده که کسب وکار، استعداد داخلی واسه رابطه با اونو نداشته. حالا ما چیجوری میتونیم با سه بخشی که بخاطر همین تغییر جمعیتی-فرهنگی به سرعت ایجاد شده کنار بیاییم؟

 

  • محیط کاری/ نیروی کار
  • مشارکتای خارجی
  • بازار/ مصرف کنندگان

 

با استفاده از ویژگیای ذهن خلاق شکافای این سه بخش رو حل می کنیم. بعد باید از روش تنوع افکار واسه کارکرد بالای تیما راه حل ارائه بدین. فرهنگ یک محیط کاری معتبر ( فرهنگ سازمانی ) همانجایی ست که ارزشای اون به وسیله اعضایی که واسه پرورش و موندگاری نوآوری شوق دارن تعریف شه. همه این یافته ها در تعاملی صمیمی که پتانسیل کلیِ کسائی که کارمند و مشتری هستن رو به بیشترین حد میرسونه جای میگیره.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ایجاد امتیاز رقابتی در منابع انسانی

حالا از خودتون بپرسید: فرهنگ محیط کاری شما تفاوتای جمعیتی، فرهنگی و تجربی رو حمایت می کنه؟ در این سه بخش پرورش میده؟

شایدً جواب منفی ست. خیلی از رهبران کسب وکارها در آمریکا تمایلی واسه دیدن شکافای فرصتا ندارن یا اصلاً آماده نیستن. شرکتای آمریکایی همه این اقدامات رو به عنوان ابتکار عمل (مرکز هزینه زا) می بینن و این بخشِ تغییر در جمعیت فرهنگی رو آخرین فرصت رشد (مرکز سودآور) به حساب میارن.

 

محیط و نیروی کاری

تفاوتا و فردیتا رو در محل کار جشن می گیرین

خیلی از شرکتا امروز از آینده کسب وکارشون بیان نگرانی کردن و می گن که کارکنان شون هیچ ارتباطی با اصول یک مشتری جهانی نداره! اونا فکر می کنن که خیلی از رقبای شون به وسیله هندیا، اسپانیاییا، آمریکایی-آفریقاییا و آسیایی اداره می شه و اینا بازم در حال از دست دادن کارکنان جور واجور خود هستن و این به ضررشون تموم می شه. این شرکتا کارکنان جور واجور و جور واجور خود رو به رقبای شون می بازن و از کمبود هوش فرهنگی رنج می برن پس نمی تونن این کارکنان رو پیش خود حفظ کنن.

 

همیشه به یاد داشته باشین: شما نمی تونین فقط با یک تعریف ساده از پلت فرمِ کسب وکارتون این هوش فرهنگی رو در کارکنان تون بسازین! شما به رهبرانی نیاز دارین که باتجربه بوده و بتونن بگن که اونا چیجوری فکر می کنن، چیجوری کار می کنن و چیجوری باید به اونا انگیزه داد! به خاطر همین واسه شما و مدیران تون خیلی با اهمیته که زمانی رو واسه تعریفِ برند شخصی، گزاره ارزش و هویت رهبری خود صرف کنین.

وقتی در فاز تغییر قرار گرفتین باید پلت فرم ویژه خودتون رو بوجود بیارین. در غیر اینصورت شما فقط در حال جانشین کردن هستید که دقیقا مثل بقیه جاهاست.

 

[تعداد: ۶    میانگین: ۴.۷/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید