مشتری مداری

این کارفرما نیس که حق الزحمه رو پرداخت می کنه. کارفرما، فقط پول رو مدیریت می کنه. این مشتری شماس که حق الزحمه ی شما رو پرداخت می کنه.

این جملات معروفی از Henry Fordه.

اخیراً کتاب Jeffery Gitomer’s Book رو مطالعه کردم که درباره وفاداری مشتری و به رابطه اون با رضایت مشتری اشاره داشت. با روشای بسیار عالی آشنا شدم که تونستم ً با اون رابطه برقرار کنم.

خودتون رو با امضایی که زیر چک ثبت شده گول نزنین! کسی که چک رو امضا کرده، پول رو در اونجا قرار نداده! مشتری شما اینکار رو کرده. – Jeffery Gitomer

یکی از روشایی که خیلی برام نتیجه داد این روشه: – مشتری، چک شماس.

اگه مشتری وجود نداشته باشه، کسی نیتس که به شما پول پرداخت کنه. می خوایم بگوئیم که بدون مشتری، شما هیچ چیزی دریافت نمی کنین. کار و کاسبی تون بی ارزش شده و کیف پول تون خالی هستش.

اگه ما با همه مشتریان مون طوری رفتار کنیم که گویی رئیس مون هستن، باید همیشه از تجربه خریدشان اطمینان حاصل کنیم و بدونیم که از ۱۰ نمره به ما ۱۰ میدن.

اینجا ۴ راهی رو مطالعه می کنیم که (رئیس، نه..) واقعیش کنین، مشتریان خود رو تحت اثر بذارین:

 

 

  • واسه کمک کردن به مشتری، در صورت ضرورت حتی از راه خود هم بیرون شید

در کتاب جفری، به این نکته اشاره داره که بجای استفاده از عبارت “خدمات مشتری” کلمات جانشین “همراهی کردن مشتری” استفاده شه. هر زمانی که شما بتونین به هنگام رابطه با مشتری بجای “خدمات” از “”کمک کردن و همراهی” استفاده کنین مطمئن باشین که مشتری تجربه خرید بهتری داره.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تکنیک فروش: چیجوری مشتری رو واسه خرید قانع کنیم؟

  • تلاشی رو که واسه افزایش طرف خود در پیش می گیرین واسه تحت اثر قرار دادن مشتری هم به کار ببندید

به یاد بیارین: هر زمانی که قصد تحت اثر قرار دادن رئیس و درخواست ترفیع رتبه داشتین هر گونه تلاشی رو که لازم بوده انجام دادین. همین تلاش رو واسه مشتری خود هم به کار ببندید. به شکلی رفتار کنین که مشتری، رئیس شماس و شما حاضرید هرکاری که لازمه رو انجام بدین تا اونو تحت اثر بذارین.

  • هر زمانی که با مشتری در حال صحبت کردن هستید در فکر چکا باشین

هر روز و در هر ساعتی که حسابای بانکی خود رو چک می کنین به یاد بیارین که واقعاً پول چه کسائی ست که در حساب شماس! همیشه به فکر مشتری باشین.

  • به قولای خود پایبند بود و امانت دار باشین

اگه به رئیس خود گفتین که در روز جمعه، چه تعداد کارایی رو به انجام می رسونید مطمئن باشین که انجام شده. رابطه با مشتری هم دقیقاً همین اندازه مهمه. اگه به مشتری می گید که ۴:۳۰ با اون تماس می گیرین دقیقاً همون ساعت تماس بگیرین (نه ۵ دقیقه دیرتر و نه روز بعد).

امانت داری و درستی شما در درازمدت راستی و وفاداری مشتری شما رو به دست میاره.

 


یک کار و کاسبی، به توجه کردن درباره “مشتری” نیاز داره. مشتری-مداری باید واسه شما از اهمیت ویژه ای برخوردار باشه.


 

[تعداد: ۶    میانگین: ۳.۸/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید