مشکلات بازاریابی و چالشایی که در مقابل صاحبان کسب وکار قرار میگیره، همه نیازمند راهکارهایی هستن که در بخش رابطه با مشتری، تجربه مشتری، بهبود اون و … قرار گرفته.

 

 

مشکلات بازاریابی

یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مشکلات بازاریابی که صاحبان کسب وکار با اونا روبرو شدن ان رو در ادامه این مطلب می شناسیم.

ما وقتی با ارزش برجسته روبرو میشیم اقدام می کنیم. بعضی وقتا اقدام به خرید می کنیم یا در بعضی موارد درخواست اطلاعات بیش تری رو میکنیم. بقیه مواقع به دوستان خود هم آگاهی میدیم تا این فرصت رو از دست ندن! اما دقت کنین که همیشه کاری انجام میدیم! موضوع اینجاست:

در هیچ شرایطی، نباید پاپیچ مون شن تا حتماً خرید کنیم.

در هیچ شرایطی نباید پاپیچ مون شن تا اطلاعات اضافی رو قبول کنیم.

در هیچ شرایطی نباید پاپیچ مون شن تا به دوستان مون آگاهی دهیم.

 

بطور خلاصه، ارزش برجسته توجه ما رو جلب کرده و بعد به ما انگیزه میده تا اقدام مثبت انجام بدیم.

این موضوع واسه مشتریان آینده نگر شمام صدق می کنه.

 

مطلب پیشنهادی: چیجوری تجربه منفی مشتری رو به مثبت تبدیل کنیم؟

 

اگه مشتریان بالقوه ی شما ارزش برجسته ای رو دریابند توجه شون مثل آهن ربا جذب می شه. به اونا انگیزه میده تا شما رو استخدام کرده و بکار گیرند. از شما خرید کنن و یا صحبت کردن راجبه شما رو گسترش دهند. اگه یک ارزش برجسته ارائه بدین و مردم انگشت تعدادی از کاری که انجام می دید آشنایی داشته باشن و بدونن چیجوری انجام می دید، صحبتای خوب و سازنده دور و بر شما، مثل ویروس گسترش پیدا می کنه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   مشکلات رستورانا و راه حل واسه جذب مشتریان بیش تر

 

سکوت مشتریان

 

شما محصول و یا خدمات خود رو در اول، به ۲۰ نفر نشون می دید. این ۲۰ نفر به تعداد کمی از دوستان شون آگاهی میدن و یا در فیسبوک، لینکداین، تلگرام و … راجبه اینکه چقدر خدمات شما خوب بود صحبت می کنن. یهو، ۶۰ نفر و یا ۱۲۰ نفر -یا زیرمجموعه ای از آن- از شما باخبر می شن. آین افراد هم از شما خریداری می کنن و صحبتا راجبه شما رو گسترش میدن. این چرخه به همین ترتیب، تکرار می شه.

بهترین نوع بازاریابی، از یک فرد به فرد دیگه گسترش پیدا میکنه. نه اینکه از طرف خودِ شما به همه مشتریان بالقوه منتشر شه! اگه خدمات شما کامل باشه نباید احتیاجی به اینکار باشه که همیشه همون افراد رو بطور تکراری در خطر بازاریابی خود بذارین.

 

اگه شما به مردم راجبه خودتون، محصول و سرویس تون بگید، اونا با شما همکاری نمی کنن و راجبه شما حرفی با بقیه نمی زنن! این فیدبک بسیار ارزشمنده. حتی اگه مشتریان شما بطور منظم منبعی از سوالات نباشن هم فیدبک بسیار باارزشه.

شما باید به سکوت این غیرفعال بودن شون گوش کنین. این سکوت، چیزی به شما میگه. چیزی باارزش واسه شما و کسب وکارتانه. به شما میگه که خدمات شما به اندازه ای باحال و جذاب نیس که بتونه توجه مردم رو جلب کنه. به اندازه کافی مهم نیس که به اونا انگیزه بده تا اقدامی واسه خرید بکنن.

 

 

[تعداد: ۹    میانگین: ۳.۸/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید