بهبود بازاریابی اینستاگرام

از زمانی که اینستاگرام اعلام کرد که الگوریتم صفحه اخبار (Newsfeed) رو تغییر داده بازاریابان و صاحبان کار و کاسبی به فکر راه هایی هستن که بتونن وضعیت خودشون رو با اون وفق داده و بهتر کنن. چون این شبکه بسیار بانفوذ و جذابه، مدیریت کردن اون باید واسه شما جزو وظایفی باشه که روزانه باید انجام بدین. چه چیزایی می تونه به شما در رشد و حضور بیش تر اینستاگرامی تون کمک کنه؟ اپلیکیشنایی هست که ویژه مدیریت اینستاگرام طراحی شدن.

ایجاد تصویر و ویدئو

اینکه تصویری رو بصورت اتفاقی انتخاب کرده و اونو در اینستاگرام آپلود کنین، کار ساده ای ست که به هیچ فکری هم نیاز نداره. اما دیگه نباید اینکار رو بکنین! دیگه عکسای درهم و برهم و بی کیفیت رو بکار نبندید. اینستاگرام درباره محتوای چشمی قوی با ما صحبت می کنه که بتونه هنرمندان هرچه بیش تری رو به طرف خود جذب کنه. پس واجبه که در انتخاب عکسا و کیفیت شون دقت لازم رو اعمال کنین. برند دیجیتالی خودتون رو هم آزمایش کرده و اطمینان پیدا کنین که حضور اینستاگرامی شما در همون جهت قرار گرفته باشه. از همه فیلترها و تنظیمات این برنامه آگاهی پیدا کنین.

استفاده از فیلتر Lo-fi واسه همه عکسا مناسب نیس! (پرکاربردترین فیلتر تصاویر در آمریکا) بجای اون تلاش کنین فیلتر ویژه خودتون رو پیدا کنین که سفارشی بوده و باعث ایجاد یک نگاه سازماندهی شده به محتوای اینستاگرام شما شه. بعضی از فیلترها تصویر شما رو گرم تر و بعضی احساس سردتری به تصاویرتان میده. نما (ظاهر) محتوای اینستاگرام خود رو متحد سازید. اگه برند شما به شکلی ست که از تصاویر رنگی صنایع استفاده می کنه، فیلتری رو انتخاب کنین که تنوع رنگا رو برجسته تر می کنه. (مثلاً بجای استفاده از Hue از Clarendon ، Lark  و Juno استفاده کنین) اگه برند شما طبق ی چند رنگ خاص و کلیدی ست Pepretua رو امتحان کنین تا رنگای سبز و آبی رو برجسته تر کنه. Valencia هم واسه برجسته سازی رنگای زرد مناسبه. از فیلترهای رایگان و جذاب VSCO هم می تونین استفاده کنین. همینطور Canva هم می تونه به شما در انتخاب فیلترهای بی همتا کمک کنه. وقتی واسه بار اول Saturation ، میزان درخشندگی و Contrast تصویر ایده آل تون رو پیدا کردین تنظیمات و کدهای اونو ذخیره کنین تا واسه هر کدوم از تصاویر خود با پیست کردن کدها به عکس ایده آل خود برسین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   مدیریت پروژه های پیچیده چیجوری صورت میگیره ؟

برنامه ریزی و زمان بندی

از زمانی که اینستاگرام امکاناتی رو واسه پست خودکار ایجاد کرده برنامه ریزی و زمان بندی واسه این شبکه اجتماعی محبوب رو هم دچار تغییراتی کرده.

اپلیکیشن TakeOff (رایگان) وقتی که زمان پست گذاشتن فرا می رسه به تلفن شما نوتیفیکیشنایی رو خواهد فرستاد. این اپلیکیشن به شما بهترین زمانایی که واسه پخش پست مناسبه رو پیشنهاد میده. همینطور موثرترین هشتگایی رو که واسه محتوای شمان رو معرفی می کنه. حتی کپشن (متونِ همراه عکس) رو هم آزمایش می کنه.

Latergramme هم رایگان بوده و به شما کمک می کنه تا در دنیای تصاویر اینستاگرامی به جستجوی عکسای موجود پرداخته و دوبارهً اونا رو پست کنین. این ویژگی واسه کسائی که میخوان در جامعه ی IG (فضایی واسه به اشتراک گذاری ایده ها و …) فعال باشن و با بخشای دیگه رفت و امد کنن.

Schedugram هم می تونه در اینستاگرام پست بزاره. می تونین با تعیین کردن زمان بندی هم واسه دستگاه گوشی و هم واسه نسخه دسکتاپ زندگی رو واسه افراد پرمشغله راحت تر کنه. می تونین از هر زمانی که یک مطلب پست می شه هم باخبر شید.

بررسی و بررسی فعالیتا

با انجام این فعالیتا، طبیعتاً نیاز به یه سری وسیله بررسی و بررسی هم احساس می شه. اما هنوزم تعداد ابزاری که به بینش موردنیاز شما کمک کنه معدوده.

Iconosquare تعداد فالوورها و کسائی که فالو نمی کنن رو به همون اندازه ای که می تونه آمار بیش ترین تصاویر محبوب، هشتگا و فیلترها رو نشون بده دنبال می کنه. اگه تعداد فالوور شما در اینستاگرام کم تر از ۲۵٫۰۰۰ حساب کاربری ست می تونین از گزارش رایگان SimplyMeasured استفاده کنین. فقط با نوشتن نام حساب کاربری خود به آماری مثل میزان رفت و امد، بهترین زمان پست گذاری، فعال ترین فالوورها، لوکیشنای برتر و بقیه اطلاعات برسین.

دوستان واسه کسب مشاوره ی کار و کاسبی و بازاریابی دیجیتالی می تونین با مشاوران و کارشناسا مجموعه پدیده فکر مهتر از روش این لینک رابطه برقرار کنین.

امیدوارم که با استفاده از این وسیله بتونین به تعداد فالوورهای بیش تر و موفقیت در این شبکه محبوب برسین.

[تعداد: ۶    میانگین: ۴.۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید