معنی برندینگ در بازاریابی چیه؟ چه ارتباطی میتونن باهم داشته باشن؟
برندینگ Branding و مارکتینگ Marketing (بازاریابی) دو معنی مهم در تجارت هستن. لازمه که بدونین این دو مورد چه ارتباطی با هم دارن و چیجوری در یک چارچوب مناسب می تونن باعث موفقیت کار و کاسبی تون شه؟
مارکتینگ رأس یک تجارته و در همه مراحل از ایده تا اجرا و از فروش تا رسیدن محصول یا خدمات به دست مشتری، نقش لازم داره. مسئولیتایی که در مارکتینگ به عهده شماس شامل موارد زیره:
• برند سازی (لوگو، طرح، رنگ و …)
• موقعیت شناسی
• تبلیغات
• روابط عمومی
• مدیریت محتوا
• مدیریت فروش
• پخش
• اجرا
• خدمات مشتری
• قرارداد بین مشتری و شرکت

معنی کلی: برندینگ در مارکتینگ چیه؟
برطبق تعریف، برندسازی ارزش مشخصی نسبت به محصول یا خدمتیه که باید به طور کامل در قبال مخاطب اونو به انجام برسونین. برندینگ این توانایی رو جفت و جور می کنه که تیم مدیریت، پرسنل فروش، شرکای بازاریابی، رسانه های هدف و مخاطبانتون نام تجاری شما رو بشناسن و پیشنهاداتی که ارائه می دین رو در اولویت نسبت به بقیه بذارن.
مارکتینگی که برند شما انجام میده می تونه واسه مخاطبان الهام بخش بوده تا با شما رابطه بیشتری برقرار کنن و همینطور شرکای تجاری خوبی براتون پیدا کنه. واقعا هدف از برند و بازاریابی دور و بر اون، ایجاد یک رفت و امد مناسب و دراز مدت بین برند شما با مخاطبان و شرکای تجاری تونه.

برندینگ و مارکتینگ مناسب باعث رسیدن به هدف اصلی مجموعه می شه: فروش خوب. یعنی ایجاد تمایل در مخاطب واسه خرید از شما و بازگشت اون واسه خریدهای دوباره و چندباره.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تبلیغ با نمادی از ایتالیا

معنی عمقی: برندینگ در مارکتینگ چیه؟
بدون داشتن محتوایی عمیق، نمی تونین این واقعیت رو تو ذهن دیگه صاحبان کسب وکار بسازین که می تونن با برند شما رفت و امد داشته و کار کنن. بدون داشتن فیلمایی موثر، نمی تونین زیبایی اجناس یا خدماتتون رو واسه مخاطب روشن کنین و اونا رو واسه استفاده از نام تجاریتان علاقمند کنین.

محتوا نقطه مهم مشترک بین هدف برند شما و نیاز مشتریانتانه.
محتوای مناسب و به درد بخور (مثل فیلم، مقالات، نوشته های مطبوعاتی، مقالات وبلاگی و…) به یه جور مخاطبان شما رو تبدیل به فروشندگان مجازی و مورد اعتمادی می کنن که ۲۴ ساعت شبونه روز و ۷ روز هفته در اختیار برند شمان و واسه اون فعالیت می کنن؛ چون که اگه محتوا مناسب باشه اونو در اختیار بقیه می گذارن، واسه دوستان و اعضای خونواده شون می فرستند و اونو واسه مخاطبان شبکه های اجتماعی شون به اشتراک می ذارن.

[تعداد: ۲    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید