معنی کارآفرینی

معنی “کارآفرینی در کارای تجاری” در قرن ۱۸ ظاهر شد و از آن زمان به معنی پیشرفت معنا شده. افراد زیادی معنی کارآفرینی رو در گشایش شرکت جدید می دونن ولی بیشتر کارشناسا علم اقتصاد فکر می کنن “کارآفرینی” معنی بیشتری داره.
جین هولدن متخصص اقتصاد میگه: در نظر بزرگان اقتصاد کارآفرینی تلاش در کارای تجاری و استعداد و مهارت داشتن در این مورد س. باید با پروژه های بزرگ شروع شده و با ابتکار، موفقیتای بزرگی رو برسن.
در قرن ۲۰ جوزف شومپیتر دروکر، استاد اقتصاد روی این موضوع تمرکز کرده و کار آفرینی رو اینطور توضیح کرد:
کارآفرینی شوق و ابتکاری ست که انقلاب و تغییرات زیادی به وجود میاره. شومپیتر باور داره که کارآفرینی مثل نیرویی نابود کننده و خلاقانه س.
کارآفرین افکار جدیدی رو تو ذهن خود پرورش میده. طوری که تولیدات قدیمی رو به تولیدات آلی تبدیل می کنه!

پیتر دروکر (۱۹۹۰_۲۰۰۵) کارآفرین رو فردی در جستجوی تغییر توضیح می ده مثل ارتباطات، رسانه، اینترنت و این افکار رو تصور می کنه.
نظر هولدن درباره کارآفرینی، دیگه استادان علم افتصاد رو هم با خود همراه کرده. در این دوره، کارآفرینی باید به رشد اقتصاد و فرصتای کاری در تموم جهان رونق ببخشد.

به گفته هیئت اقتصادی کار و تولید (OECD) در سال ۲۰۰۳ سیاستایی که واسه تشویق کارآفرینی جهت خلق فرصت کاری جدید واسه رشد اقتصادی به وجود اومده و مسئولان می تونن زمینه های مالی و تشویق کارآفرینان رو هم جفت و جور کنن تا کارای جدیدی خلق شه.
هولدن هم میگه که کارآفرینی هم می تونه روی فرهنگای محلی تاثیر بزاره. چی باعث می شه که آدما به طرف کارآفرینی حرکت کنن؟
بحثا درباره کارآفرینان موفق مشخص می کنه که امتیازات شخصی معینی دارن مثل ایجاد، تصمیم، رهبری، اعتماد به نفس!

  • ایجاد

واژه ای که به پیشرفت تولیدات جدید شما کمک می کنه با فکر کردن، آموزش و طرح سؤالایی ساخته میشه که از خود می پرسین. این ایجاد رو در خود به وجود بیارین.

  • تصمیم

واسه موفقیت شما جدا از اینکه قدرت ایستادگی، توانایی روبرو شدن با کارای سخت هم نیازه. کارآفرین واقعی، به دنبال پول نیس بلکه در ازای موفقیت پول دریافت می کنه.

  • رهبری

قدرتی که قوانین و اهداف رو استوار می کنه قدرت ادامه بر قوانین و اهداف، شوق و شعف رو به وجود میاره. اون کسیه که باعث می شه افراد، پروژه کاری خود رو شروع کنن. رهبر به کارآفرین قدرت داده و بقیه رو قانع می کنه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   عامل لازم واسه بازاریابی موفق

  • اعتماد به نفس

اعتماد به نفس، ابزاری ست که مقدار شک و خطرات رو کم می کنه. هر کارآفرینی صفات مختلفی داره و اگه فردی این صفات رو نداره می تونه اونا رو فرا بگیره.

شکلای جور واجور فرصتا

کار واجبی که کارآفرینان جدید باید بکنن اینه که شرکتی به تنهایی یا با مشارکت کسی گشایش کرده و از تموم فرصتا و مهارت ها استفاده کنن. به طور مثال در آمریکا تحقیقات مشخص می کنه که تقریباً نصف کارای جدید رو دو نفر با هم اداره می کنن. مثل زن و شوهر که به هم اعتماد دارن!

تصمیم گیری و شکست

هولدن میگه ابتکار و کارآفرینی انتخابی مهم و جذابه ولی باید تصمیمات زیادی قبل از گشایش شرکت بگیرین. سؤالای زیاد مهمی وجود دارن که باید به اونا جواب داده شه مثل:

  • واقعاً می خواین شرکت رو اداره کنین؟
  • کدوم محصول رو می خواین در شرکت خود تولید کنین؟
  • امکانات مالی شرکت واسه استخدام نیرو کافیه؟
  • فرد باید در طول روز سرکار باشه یا فقط ساعات معینی رو در شرکت کار کنه؟
  • تنهایی باید کار رو شروع کنه؟

جواب سؤالات بله و نه نیس! بلکه جواب دادن به این سؤالات باعث می شه کارآفرین راه خود رو پیدا کنه. باید تموم اطلاعات رو قبل از شروع کار داشته باشه.

کارآفرینی و اینترنت

هولدن درباره اینترنت میگه: اینترنت انقلاب بزرگی در تجارت جهان به وجود آورد.

  • ارتباطات:

کارآفرین باید با تعداد خیلی از افراد در رابطه باشه. این راه راحت و کم هزینه س تموم قرار داده ها و عکسا رو می تونین از روش اینترنت و ایمیل ارسال یا دریافت کنین و با ایمیل می تونین بازاریابی کنین.

  • تحقیقات:

واسه شروع گشایش پروژه های تجاری باید تحقیقات زیادی انجام بدین. کارآفرین می تونه درباره هر موضوعی تحقیق کنه و اگه سریع می خواین این کار رو انجام بدین می تونین از اینترنت استفاده کنین.

  • امنیت اینترنت:

هولدن گفته های خود رو این جور به پایان میرسونه: همونجوری که جولیان ای لانگ استاد پروژه های کارآفرینی دانشگاه باسبون میگه اینترنت واسه کارآفرینان موفقیت و فرصتای خوبی واسه تأسیس شرکتای کارآفرینی به وجود میاره و شرکتای اونا رو پیشرفت میده.

[تعداد: ۳    میانگین: ۳.۷/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید