مقدمه ای بر CRM

در این مقاله می خوایم تا از مبانی CRM صحبت کنیم و به جنبه های جورواجور اون اشاره کنیم.

این روزا خیلی از سازمانا درصدد تغییر در فعالیتای بازاریابی خود برآمده ان و این در اثر تغییر در انتظارات مشتری و فشارهای رقابتی در حال افزایش، فناوری اطلاعات نوین، قانون زداییا، جهانی شدن و رشد شرکتای جدیده. در دنیای رقابتی امروز هیچ سازمانی نمیتونه از روش برتری در عملیات یا نوآوری در اجناس، خود رو از بقیه سازمانا جدا کنه، مگه اینکه نیازها و خواستهای مشتریان خود رو عمیقاً درک کرده باشه! سازمانای موفق امروزی، کالا و خدماتی رو ارائه میدن که به وسیله تک تک مشتریان تعریف شده. این سازمانا به برتری در نقاط کلیدی، تماس با مشتریان در بازاریابی فروش و خدماتی از روش سفارشی سازی انبوه نایل می شن. این روزا خیلی از صنایع به دنبال این هستن که چیجوری خود رو از فروش با حجم بالا و بازاریابی رادیو تلویزیون به طرف مدیریت روابط انفرادی با مشتریان منتقل کنن. این وسط، اندیشمندان مدیریت و بازاریابی، نسخه حفظ مشتری و روشای درست رابطه با اونا رو با عنوان مدیریت رابطه با مشتری ( CRM) تجویز می کنن.

در دنیای کار و کاسبی امروزی، دیگه توجهِ صِرف به تولید و فروش اجناس بیشتر و حتی جذب مشتریان جدید فایده نداره، بلکه باید شرکتها با مشتریان فعلی خود دائم و مؤثر رابطه برقرار کنن، تا از این روش بتونن رسالت بازاریابی یعنی شناسایی نیازها و خواستهای متفاوت و متغیر مشتریان و برآورده کردن اونا به شکلی بهتر از رقبا رو بکنن. چون که در یک محیط رقابتی پویا و مهیج از روش مدیریت رابطه با مشتری CRM میشه توان رقابتی شرکت رو حفظ و بالا برد. واقعا میشه گفت CRM یک راه حل کار و کاسبی واسه موفقیت در دنیای بازاریابی ست.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   روشای هدف دار بهینه واسه رفت و امد با رسانه های اجتماعی

همونطور که پیشرفت و پیشرفت هیجان انگیز اینترنت، دنیا رو به اندازه دهکده ای کوچیک کرده، بر بازار تجارت جهانی هم اثر شگرفی داشته. فلسفه بازاریابی در دنیای کار و کاسبی طبق این فناوری جدید تغییر زیادی داشته. در این فلسفه نوین، راه و روش سنتی محصول گرایی به مشتری مداری تغییر کرده و راه حل مدیریت رابطه با مشتری یا CRM واسه حمایت از اینجور هدفی پا به حریم سازمانا گذاشته. مدیریت رابطه با مشتری، یک راه حل کار و کاسبی واسه مدیریت روابط دوطرفه با مشتریان به خاطر بهتر کردن ارزش و رضایتمندی بلندمدت مشتریانه. سیستمای نرم افزاری بسیاری واسه پشتیبانی ابزاری از این راه حل به سازمانا ارائه می شن ولی مدیرانی در استفاده از این نرم افزارها موفق هستن که مفاهیم راه حل اونو درک کرده باشن.

[تعداد: ۱    میانگین: ۲/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید