در این مطلب می خوایم، به منابع پیش بینی بازار در آمریکا واسه ایرانیان ساکن و یا آدمایی که قصد فعالیت تجاری در اونجا رو دارن، بدیم. با پدیده فکر مهتر همراه باشین.

تعداد تقریبا کمی از برنامه های بازاریابی واسه تحقیقات بازار حرفه ای از بودجه بهره­ مند می شن. وقتی که نمی تونین مشکل رو به کارشناسا منتقل کنین، باید برآوردهای هوشمندانه تری انجام بدین. با ایده ی محاسبه تجربی، راحت شید.

خیلی از مردم فکر می کنن چیزی جادویی در این مورد هست. و بعضی روش ها هست که اونا نمی دونن و کارشناسا در دانشگاه تحصیلات تکمیلی یاد گرفتن. نگران نباشین؛ من به عنوان کسی که به دانشگاه تحصیلات تکمیلی کار و کاسبی رفته و به عنوان معاون رئیس جمهور در یک شرکت تحقیقاتی بازاریابی کار کرده. میتونم به شما اطمینان دهم که: جدا سازی و بررسی داده های پیچیده خیلی کم به درد پیش بینیای کار و کاسبی می خوره. مهم نیس که مدل پیش بینی چقدر پیچیده باشه. پیش بینیای ریاضی طبق یافته های گذشته هستن. هیچکی از آینده خبر نداره.

در بیشتر موارد، بهترین راه واسه ایجاد محاسبه پیش بینی بازار، پیدا کردن یک پیش بینی کارشناساه، محاسبه از داده های گذشته، پیدا کردن داده های موازی و یا استفاده از یک مدله. همراه ما باشین تا این منابع پیش بینی بازار در آمریکا رو با هم برسی کنیم.

پیدا کردن یک پیش بینی کارشناساه

پیدا کردن پیش بینی کارشناساه یکی از منابع پیش بینی بازار در آمریکا بشمار میره. اگه شما می تونین یک پیش بینی کارشناساه پیدا کنین که الان منتشر شده یا اگه بودجه ای واسه پیش بینی کارشناساه هزینه کردین، این نعمته. این شاید به این معنیه که شما مجبور نیستین خودتون این کار رو انجام بدین. پیش بینیای کارشناساه ی بسیاری منتشر شده. که می تونین یافته های اونا رو به شکل رایگان دریافت کنین.

بعضی از اینا پیش بینیای دولته که رایگان در نظر گرفته شدن. بعضی پیش بینیای کارشناساه هستن. که طی مصاحبها و یا پوشش رسانه های خبری انجام شدن؛ و بعضی، پیش بینیای حرفه ای هستن. که بخشای برجسته اونا به شکل تیزرهایی واسه فروش تحقیقات گرون در اختیار رسانه ها قرار میگیره.

شما می تونین این پیش بینیا رو در گزارشای منتشر شده اخبار، اینترنت، مواد منبع کتابخونه و در نشریات انجمن تجارت جستجو کنین. جایی که در اون ممکنه پیش بینیای مورد نیازتون رو پیدا کنین. بستگی به صنعت تون و وجود دقیق کار و کاسبی تون داره. بدیش اینه هیچکی حتی شما نمی تونین مشخص کنین که دقیقا کجا دنبال صنعت و طرح خود بگردید. اما دست کم می تونین بعضی از نمونه ها رو در نظر بگیرین. اداره آمار نیروی کار آمریکا به طور منظم چشم اندازه های شغلی رو منتشر می کنه که شامل پیش بینی تعداد شکلای جور واجور خاص مشاغل در آینده می شه.

منابع پیش بینی بازار در آمریکا

اگه طرح بازاریابی شما جلو بینی رشد در تعداد حسابداران، مدیران اجرایی و یا اپراتورهای ماشین آلات سنگین نیاز داشته باشه، می تونین اونا رو در سایت BLS پیدا کنین. هم اینکه می تونین پیش بینی رو پیدا کنین که نشون دهنده رشد مشاغل صنعت کامپیوتر و یا رشد در دسته های کارمند خاص باشه. اگه، مثلا، روی یک طرح بازاریابی شامل نوشیدنیا کار می کنین، می تونین به نشریه انجمن نوشیدنیای ملی “Beverage World“ واسه دشت کردن پیش بینی مفصلِ پنج ساله ی مصرف نوشابها مراجعه کنین. چندین مجله تجاری مهم به طور منظم پیش بینیای اقتصادی رو منتشر می کنن.

شما می تونین به یک کتابخونه منبع مراجعه کرده و از راهنمای خواننده واسه ادبیات دوره ای جهت پیدا کردن داده های منتشر شده مربوط به نیازای دادیِ خود، استفاده کنین. مجله Business Week دارای یک ستون هفتگی در مورد چشم انداز کار و کاسبی، و بررسی سه ماهه چشم انداز صنعته.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   آزادی از تنشای محل کار

محاسبه از داده های گذشته

هر چند گذشته، آینده رو واقعا پیش بینی نمی کنه، اما می تونه روند رو نشون بده. به خاطر این یکی از منابع پیش بینی بازار در آمریکا و هر جای دیگه توجه به داده های گذشته س. بعضی وقتا شما می تونین داده های گذشته درباره بازار رو پیدا کرده و از آن واسه رسیدن به آینده استفاده کنین. اصل استفاده از داده های گذشته به عنوان یک راهنما واسه آینده یکی از اصول پیش بینیه.

با اینحال، داده های گذشته به طور ویژه واسه پیش بینی بازار مهمه. چون شما بیشتر اطلاعات مفصل موجود در مورد گذشته بازار خود پیدا می کنین. حتی زمانی که نتونین پیش بینی بازار رو پیدا کنین. استفاده از داده های گذشته یک نقطه شروع خوب و مناسب واسه پیش بینی بازار در آمریکا ، به شما میده.

مثال پیش بینی داده های گذشته

مثلا، من می خوام بازاری واسه لوازم رستوران در لاین کانتی، اورگان بسازم. میتونم به مدلای کار و کاسبی بخش اداره سرشماری آمریکا مراجعه کنم تا فهمیده باشم که لاین کانتی دارای ۶۱۱ “محل غذا خوردن و نوشیدن” در سال ۱۹۹۶ و ۶۳۹ نفر در سال ۱۹۹۹ بود.

من به ویژه این واقعیت که این اعداد چندین ساله هستن رو دوست ندارم. اما اونا آخرین آمار موجود هستن و هم بهتر از هر عدد دیگری هستن که میتونم پیدا کنم. من میتونم با استفاده از صفحات زرد در دایرکتوریای تلفن و یا بعضی از وسایل دیگه، موسسات غذا خوری و نوشیدنی رو بشمارم. اما هر گونه جانشین دیگری، غیر عملی و گرانه.

پس، آخرین اطلاعات آماری موجود رو قبول می کنم. من میزان رشد رو واسه سالای ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ محاسبه کرده و واسه ایجاد یک پیش بینی بازار، همین میزان رو در آینده به کار گرفتم.

اضافه کردن عقل سلیم و محاسبه تجربی

این بهترین کاریه که میتونم انجام دهم؟ شاید نه. من میتونم داده های گذشته رو به عنوان یک عدد پایه در نظر گرفته و بعد تحقیق و عقل خودمو واسه بهبود اون اضافه کنم. مثلا: من میتونم با اتاق بازرگانی محلی یا انجمن رستوران تماس گرفته و نظر کارشناساه در مورد سرنوشت موسسات غذا و نوشیدنی در گذشته و آینده قابل پیش بینی رو، جویا شوم.

اگه کارشناس محلی بگه که رستورانا رونق پیدا کرده، یا مشکلی در رستورانا هست، اون وقت میتونم از این اطلاعات استفاده کنم تا میزان رشد خود رو به بالا یا پایین تنظیم کنم. در متن طرح بازاریابی ام می خوام توضیح بدهم که میزان رشد گذشته چیه و به چه دلیل من انتظار تغییر اونو دارم. من هم اینکه میتونم با اتاق بازرگانی و یا دولتای محلی رو واسه پیدا کردن اعداد رشد اقتصادی بررسی کنم.

محاسبه تجربی یکی دیگه از منابع پیش بینی بازار در آمریکا و دیگه بازارها بشمار میره.

من میتونم سلامت اقتصادی عمومی رو در دوره ۱۹۹۹-۱۹۹۶ تا دوره ۲۰۰۵-۲۰۰۰ و هم پیش بینیا رو واسه آینده قابل پیش بینی مقایسه کنم. بعد طبق اون میزان رشد پیش بینی شده خود رو اصلاح کرده و در متن خود در مورد منبع نمودار میزان رشد توضیح میدم.

نکته مهم اینه که من نباید تنها حدس بی پایه در مورد جمعیت رستوران بزنم. هنگام شروع، با اعداد گذشته من کیفیت کلیِ پیش بینی رو بهبود می بخشم. این بیشتر فقط عقل سلیم و محاسبه تجربیه.

منابع پیش بینی بازار در آمریکا واسه ایرانیان ساکن اونجا و یا آدمایی که قصد فعالیت تجاری دارن بیان شد. امیدوارم این مطلب به درد بخور هستش باشه.

[تعداد: ۳    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید