برند دهن شویه ی Listerine اپلیکیشنی واسه گوشیای هوشمند طراحی کرده که با استفاده از فناوری تشخیص چهره به افراد نابینا کمک می کنه لبخند مردم رو “حس” کنن.

این برند که زیرمجموعه ی Johnson & Johnsonه با همکاری آژانس JWT London اپلیکیشن رو ساخته. اپلیکیشن فوق الان واسه گوشیای اندرویدی در Google Play قابل دانلوده.
اپلیکیشن با استفاده از دوربین گوشی، میتونه لبخند رو تا فاصله ۵ متری تشخیص بده و با یک پیغام صوتی یا لرزش گوشی به صاحب نابینای اش آگاهی بده.

JWT یک فیلم کوتاه احساسی واسه تبلیغ این اپلیکیشن ساخته، در این فیلم حس افراد نابینا هنگام فهمیدن لبخند افراد نشون داده می شه. ویدیو به وسیله لوسی واکر ساخته شده که به خاطر فیلمای مستندش نامزد دریافت اسکار بوده. اونم اینجور فیلم دیگری درباره افراد نابینا در کارنامه ی خود داره به اسم Blindsight : یک مستند درباره کوهنوردی نابینا که شش کودک رو در بالا رفتن از کوه هدایت می کنه.

در مصاحبهای فیلم چار نابینا توضیح میدن که این اپلیکیشن چه معنایی براشون داره. عکس العملای جور واجور اونا واقعیه (مثلا اون زنی که میگه دوست داره از این اپلیکیشن در مترو استفاده کنه تا ببینه کسی اون جا می خندد؟) باید بگیم این فیلم دلیل محکمی واسه اهمیت اپلیکیشن واسه افراد نابیناه؛ چیزی بیشتر از شعار یک برند.

کمپین و دانلود اپلیکیشن در انگلستان، ایرلند، آفریقای جنوبی، هلند و آلمان شروع شده و در کنار اون کمپین، دهن شویه ی جدید Listerine حمایت می کنه.

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید