مهارتای فردی واسه راه اندازی کسب وکار و موفقیت در بخش کاری موردنیازه که در این پست به بعضی از این نکات و ویژگیا می پردازیم.

 

 

مهارتای فردی

ممکنه کارکنان همیشه سوالاتی رو تو ذهن خود داشته باشن مثل اینکه: وقتی به کار و کاسبی دیگری منتقل می شن مهارتای اونا واسه کار جدید قابل انتقاله یا نه! به عنوان یک کارآفرین اگه این نوع مهارتای فردی رو در خود نمی ببینن می تونین اطلاعات ساده رو از راه هایی چون اینترنت و یا دوره های جور واجور آموزش ببینین اینجا نکاتی رو واسه شما توضیح میدیم. تا جایی که می تونین این مهارت ها رو بیاموزید. با پدیده فکر مهتر همراه باشین.

 

۱- جدا سازی و بررسی چیزای مهم شغلی

با دقت به کسب و کارایی که واسه شما مهم تر از این جور کارهاست؛ نگاه کنین. چه نوع علم و مهارتایی واسه این کار موردنیازه؟ تخصص لازم این کار چیه؟ سطح آموزش موردنیاز چه مقداره؟ چه وقتی از این اطلاعات باخبر شدین؟ اگه جواب به این سوالات رو بدونین بهتر می تونین این مسئله رو جدا سازی و بررسی کنین و متوجه میشید چقدر تخصص واسه این مهارت ها لازمه.

۲- چیزی که لازم شغل شماس رو مقایسه کنین

هر کدوم از این شرایط به طور کامل با شخصیت شما موافقت داره؟ کدوم یک از این شرایط به شما مربوط نیس؟ به تخصصی که به طور کامل با شما سازگاره فکر کنین و ببینین در گذشته چیجوری از این مهارت ها استفاده کردین. به طور مثال؛ اگه در کار و کاسبی جدید استخدام شدید و شرکت تعیین کرده باید رهبر یه گروه بوده و چندین وظیفه رو هم زمان انجام بدین به این فکر کنین که چیجوری مدیر اجرایی رو بیازمایید تا ثابت کنین که شما توانایی و قدرت خاصی در رهبری تیم دارین. توصیفی جزئی از کار خود واسه رسیدن به هدف داشته باشین؛ بعد نتیجه گیری کنین. این کار به شما کمک می کنن مهارتایی که کار جدید نیاز داره رو بهتر بشناسین بعضی تفکرات رو که شما رو در رسیدن به تخصص لازم دارین جدی بگیرین. بعد طبق این تفکرات نقشه ای طراحی کنین تموم طرحای کار رو با مدیر اجرایی هماهنگ کنین.

۳- رابطه با مردمی که الان کار مورد نظر شما رو دارن

بسیار خوبه با کسائی رابطه داشته باشین که زمینه کاری اونا با شما یکی ست؛ می تونین سوالات و تخصص لازم واسه این کار رو از اونا جویا شید. از مهارتای خود واسه پیدا کردن این افراد استفاده کنین. با این افراد جلسهایی رو تشکیل بدین مثلا؛ درباره نیازای کار و کاسبی و وجود آزمایش محصول در بازار از اونا راهنماییایی رو درخواست کنین. پس از آن مهارت ها و سطح تخصص خود رو واسه اونا توضیح بدین. بعد درباره آزمایش مهارتای خودتون از اونا نظر بخواهید. هر راهنمایی که متخصص به شما ارائه میده رو جدی بگیرین؛ چون مدیر استخدام بدون شک همین سوالات رو از شما خواهد پرسید.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تغییرات سریع فردی با استفاده از ۶ کلمه موثر

۴- با بعضی از مهارتای عمومی مثل صنایع و حرفها آشنا شین

مهارتای زیادی هست که خیلی راحت قابل انتقال هستن با صرف نظر از تولیدات و صنایع خاص میشه این مهارت ها رو به شکل زیر توضیح داد.

تفکر انتقادی: توانایی فکر کردن واسه حل مشکلات، تصمیم گیریا و اقدامات مناسب.

همکاری: توانایی کار کردن به طور موثر با بقیه، حتی با کسائی که عقایدی مخالف دارن! این دسته از مردم می تونن تیم شما رو جور واجور نشون بدن.

خلاقیت: خلاقیت فقط به نوآوری محدود نمی شه، بلکه باید توانایی اون چیزی رو که ندارین به دست بیارین، و یا چیزی که نیازمند تغییر و عرضه س رو به روشای جور واجور انجام بدین.

ارتباطات: توانایی و قدرت جمع کردن تحلیلا در شرایط جور واجور. همین طور قادر باشین اطلاعات رو شفاهی و یا کتبی انتقال بدین.

اگه مهارتایی رو که ذکر شد انجام بدین حتماً تخصص لازم واسه دشت کردن کار و کاسبی دلخواه رو به دست میارید. بعد به راهی فکر کنین که این مهارت ها رو به مدیر خود نشون بدین. توضیح بدین چه مهارتایی رو می تونین واسه کار جدید منتقل کنین.

 

۵- با مشاوران و مربیان صحبت کنین

اگه تازگیا وارد یک شرکت شدین -یا حتی در اینجور شرایطی هم نیستین- شاید واسه شما تهدیدآمیز باشه که بخواهید به دنبال یک متخصص یا مربی واسه اندرز و نصیحت بگردید. سیاری از این افراد متخصص با آغوش باز از این فرصتِ به اشتراک گذاری علم شون استقبال می کنن. کسائی رو پیدا کنین که کاری که شما در ۱۰ یا ۱۵ سال آینده قصدِ انجامش رو دارین انجام داده باشن. اونا عالی می تونن علم و بینشی که شما می خواین به اون تبدیل شید رو در شما بوجود بیارن. با این بصیرتا، شما می تونین به پیگیری راه و ادامه روند که می خواین برسین.

 

۶- شبکه سازی کنین

نکته مهم دیگه واسه بهبود مهارتای فردی ، شبکه سازیه. قبل از هر چیزی، باید تلاش کنین یه جور از رابطه خود رو با همکلاسیای قدیمی خود حفظ کنین. خیلی از مردم محل کار و نوع فعالیتایی که دارن باعث می شه تا دیگه با این افراد دیده نشن، و حفظ این نوع رابطه با اونا می تونه باعث فرصتایی شه که تا الان پیش نیامده. ایجاد رابطه و شبکه سازی خیلی با اهمیته و لینکداین -همونطور که در مقالات گذشته هم ذکر شد- می تونه وسیله بسیار سودمندی باشه. لینکداین به شما اجازه میده تا با همکاران، همکلاسیای سابق خود در رابطه باشین. حالا بمونه که از هر ۱۰ نفر هم ۹ نفر گفتن که از شبکه های اجتماعی واسه استخدام افراد با استعداد استفاده می کنن.

 

مطلب پیشنهادی: نقش رسانه های اجتماعی در مراحل قبل از استخدام

 

[تعداد: ۱۳    میانگین: ۴.۴/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید