مهارتای فروشندگی

شاید شما عنوان “فروشنده” رو نداشته باشین و مهارتای فروشندگی رو در خود نبینید، اما بازم لازم ست که مهارتای خود رو جلا داده و به یک رابط بهتر جهت موفق شدن در کار و کاسبی و زندگی بدل شید. چه شرکت خود رو اداره کنین و یا در شرکتی استخدام شده باشین، فرصت خوبیه که در بعضی وقتا روز، زمانی رو واسه فروش مربوط به کارتون صرف کنین. همه ما، صرف نظر از عنوان شغلی یا نفوذ، یه جور کار فروش رو تقریباً به شکل روزانه انجام میدیم.

پدر و مادر زمان زیادی رو در تلاش واسه فروش فرزندان خود، از منظم کردن تخت اونا گرفته تا انجام کارای روزمره و مطالعه واسه آزمونای آینده صرف می کنن. یک کارآفرین تازه کار زمان زیادی در تلاش واسه معرفی و فروش ایده ها و سازمانای تازه تأسیس به سرمایه گذاران و دیگه بازیگران کلیدی صرف می کنه که می تونه واسه جلو بردن روند رشد به اونا کمک کنه.

مدیر عامل شرکت یا رهبر یک سازمان بزرگ دائم زمان زیادی رو در تلاش واسه فروش چشم انداز شرکت به کارکنان صرف می کنه. کارمندی که واسه یک شرکت کار می کنه مقدار خیلی از زمانش رو در تلاش واسه فروش یه سری از مهارتای خود می گذرونه طوری که می تونه زمینه پیشرفت رو جفت و جور کرده و نردبان پیشرفت شرکت رو به ثبات رساند.

فروش اکسیژن رشد کار و کاسبی و موفقیت شماس. بدون اون، آخرشً هیچ کسب و کاری وجود نداره. رشدِ هر چیزی بدون فروش غیر ممکنه.

اینجا سه راه از مهارتای فروشندگی واسه تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه ای، اومده.

 

 

 

  1. همیشه با سؤالات کارتون رو هدایت کنین.

بعضی از بهترین رابطین که تا الان با اونا روبرو شده ام همیشه یک سؤال رو مطرح می کنن. من بسیار در مورد اهمیت پرسشا نوشته ام، این سؤالات شک نداشته باشینً واسه تبدیل شدن به یک رابط و فروشنده بهتر به کار میره.

در جلسه ی فروش بعدی خود و یا رفت و امد با کسی، تلاش کنین گفتگو رو با پرسشی بزرگ هدایت کنین. تحقیقات خود رو انجام بدین و خود رو واسه پرسشای بزرگی که باید جواب داده شه، آماده کنین.

وقتی که شما سؤالات خوب بپرسید، دو چیز رو انجام می دید که در دراز مدت کمک حال شما می شه. شماره ۱، به شما نمایشی از احساس فروتنی که همیشه به شکلی مثبت به شما مثبت خدمت می کنن. شماره ۲، شما شروع به دریافت جواب کلیدی می کنین که معمولاً قادر به پیدا کردن اونا نیستین. وقتی که پرسشای بزرگ پرسیده شه، هیچی قوی تری در این دو ویژگی وجود نداره. برتری در طول هر رفت و امد رو از همین حالا با سؤالات رهبری کنین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   iPad pro در مقابل MacBook

  1. درک خود رو در مورد فروش تغییر بدین.

من نمیتونم به شما بگم با چند نفر روبرو شده ام که چیز خوبی واسه گفتن درباره فروش به اونا نداشتن. اونا نمی تونن بفهمن که به چه دلیل هر کسی مایل به انجام اینجور کاریه، و یا اینکه بودن در کار فروش به اون معنیه که شما نمی تونین جای دیگری کار پیدا کنین.

واسه موفقیت در فروش، شما باید اول درک خود رو در مورد فروش تغییر بدین. به جای داشتن نگاهی منفی، شروع به مشاهده ی اون به سبک متفاوت کنین. فروش کلا در مورد خدمت و کمک به بقیه در رسیدن به جایی که میخوان برن، است. در خرید و فروش، شما فقط زمانی موفق میشید که به موفقیت بقیه کمک کنین.

اگه به گفتار خودتون درباره میزان نفرت تون از فروش ادامه بدین و هیچوقت تلاش نکنین که دیدگاه منفی خود رو درباره اون چیزی که فروش واسه اون صورت میگیره، تغییر بدین، موفقیت در فروشا و فروش موفق محصول یا خدمات، بسیار مشکل هستش.

  1. در مورد اینکه در حل مشکلات یک استاد باشین ، وسواس به خرج بدین.

این مورد می تونه یک تغییر دهنده ی تموم عیار پس ی بازی باشه. وسواسی بودن در حل مشکلات و ارائه ارزش واقعی در بازار، شما رو نسبت به بقیه، متفاوت و منحصر به فرد نشون میده. موفق ترین فروشندگان به اون به عنوان یک فروش نگاه نمی کنن، بلکه اونو به عنوان یک فرصت واسه حل یک مشکل می بینن. اونا ً در مورد تبدیل شدن به یک استاد در حل مشکلات، وسواسی و نگران هستن.

واسه دو برابر کردن ارزشی که به بازار و به چشم انداز خود می دید، به دنبال راه بگردید. بعد تموم وقت و انرژی خود رو واسه حل مشکلات واقعی معطوف کنین. وقتی که شروع به حل مشکلات می کنین و و قبل از دریافت برچسب و نشون فروشنده بودن، به عنوان یک حلال مشکل شناخته میشید، کار و کاسبی و زندگی شما از اینو به اونو می شه.

تبدیل شدن به یک فروشنده ماهر و کار روی مهارتای ارتباطی تون جهت پیشرفت مهارتای فروشندگی، در کل بیشتر از موفقیت در کار و کاسبی به شما کمک می کنن. حتی اگه شما عنوان یک فروشنده رو نداشته باشین! همه ما در فروش در یک اندازه و حد هستیم.

[تعداد: ۱    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید